Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under augusti 2008

Av AnnKristin - 30 augusti 2008 18:14

Kom hem vid tiotiden idag från jobbet. Vi hade bestämt att två skulle vi vara på klubben och fixa MH banan tills i morgon.

Jag tänkte att jag hade gott om tid så jag skulle ta ut hundarna och skriva protokollen så de skulle vara klara.

Jag  skickade efter protokollen för ett bra tag sen och jag har fått dessa från vår sekreterare.  Eftersom det kan bli förändringar med löptikar och andra saker så drar jag på att skriva protokollen tills kvällen före men idag så tänkte jag att jag skriver några på förmiddagen.....

Drog upp kuvertet och till min förskräckelse såg jag fyra MH protokoll och fyra för MT. Detta är makalöst. Givetvis så exploderade jag, jag vet att jag beställde över tjugo av var. Hur fel kan det bli?

Först ringde jag vår sekreterare och funderade om hon fått fler men stoppat i några i kuvertet och skulle ta resterande till klubben sen. Nej det var de som kom. Letade hemma men med en sån koll på papper så kammade jag noll, ringde Lotta . Hon har bergis samma koll som mig*S*

Sen hoppade jag i bilen och drog till klubben, in och letade och JIPPI jag hittade så det räcker ihop. På måndag ska jag ringa och beställa ett gäng sen ska jag kolla direkt, jag har lärt mig en grej idag med får jag väl erkänna.

Nu är iallafall banan uppsatt och jag får väl skriva på kvällen som alltid*S*

Så egentligen så har det gått bra ändå måste jag tycka.

Nu är det väl bara att köra.......Nästa helg är det Chanzenläger igen och det ser vi fram emot. Har tagit semester hela nästa vecka så jag ska vara rejält utvilad...Det gäller ju att ligga på topp.

Vi ska ha kvällstävling på klubben i agility två kvällar i september, om ni är intresserade så kom och kolla.

Håll till godo med bilder från idag, det ni ser på bilderna är banbyggare & "mentalentusiaster" och givetvis Tess som hittade en polare i Skorpan.


Av AnnKristin - 28 augusti 2008 20:33

Skönt att det är klart snart så att det är bara att köra........Det var en Tomte där idag och slog gräset, buskarna tog vi igår.


Tack Tomten!!!


Tog lite kort ikväll, Sally gillar att springa i tunnlar*L*

Den sladdande Riesen är Axxa, sicken brådska hon har....

Av AnnKristin - 26 augusti 2008 22:59

Varit till klubben två gånger först var jag dit och plockade ihop de rosetter som blev kvar efter utställningen, det var en hel del.

Jag var lite orolig när jag plockade upp dem, om det skulle räcka men det gjorde det med råge.

Sen var det MH / MT banan som växt upp en hel del sly och gräs, det var till att börja med denna så den blir klar till söndag när vi har MH.

Vi har fullt , plockade in första reserven igår.

Tess & Sally var med så vi passade på att ta nån vända på agilitybanan, Sally tyckte att det där var en grej för henne. Hoppa och springa i tunnlar kan det bli kuligare(?). Tess gillade också att springa som en galning i tunnlarna.

Det var ju det jag skulle föreviga.... men arma elände då hade jag glömt kameran. Det går väl fler tåg hoppas jag.

Hörs i morrn , natti, natti mina polare.

Tack alla ni som grattat som jag  inte hunnit med.....

Kram på er alla

Av AnnKristin - 25 augusti 2008 20:59

Tacka alla underbara människor som grattat oss för alla kennelns resultat. 

Ingen nämnd och ingen glömd brukar man säga, det är så lätt i stundens glädjeyra missa något.


Jag är tokglad över dessa fantastiska valpköpare som är alla unika, mysiga &  underbara .


Nu lär jag ut och tävla ...tänkte att jag skulle få mina klubbkompisar att fixa så jag kunnat tävla appell och lägre igår men antagligen tyckte de väl att jag skulle få "svettas" ett tag till. Igår efter utställningen kände jag att jag hade pulsen på plats och kunnat fixa det mesta*S*


*S* Var hem till Lena idag , vi fixade lite med efter utställningspapper. Hon sitter även i tävlingskommitten påtalade för henne min önskan om appell i maj. Hon är BÅDE tävlingsledare och domare. Då behövs ju bara en domare till och nån som kommenderar, det borde hon också klara av*S* (Hoppas att hon läser detta*S* )

De tar iallafall upp min önskan vid nästa möte....Håll tummarna nu*L*


Två kort till från utställningen*L* AVS. Fröken mallig, det får man vara utan att skämmas va?





Av AnnKristin - 24 augusti 2008 14:32

Först var givetvis Tess *L* som är fem månader och är på sin första utställning. Kritiken löd.

Feminin tik som borde varit längre i kroppen, tillräcklig benstomme. Önskas kraftigare nosparti & underkäke. Aningen rak i fronten, bra bakbensvinklar, bra kropp för sin ålder, bär sin svans högt upp, Lovande rörelser, lovande päls.

Jag är supernöjd med kritiken, HP uteblev eftersom hon för dagen var "kort" i kroppen. Idag kan man inte tro att hon har de föräldrar som hon har. Batman & Damira båda långa i kroppen så inte behöver jag vara orolig.

Det bästa var att Tess skötte sig superbra i ringen.

 Assis kritik löd:

Feminin tik med bra benstomme & fina proportioner, Vackert tikhuvud, Bra uttryck och bett, kunde haft lite bättre skuldervinkel o lite mer förbröst. Bra bakdel, svans ok, Inte i bästa päls idag. Rör sig bra från sidan lite lös fram. Utmärkt temperament.

1 kv 1 kk CK 1 btkl. BIR Slutade som BISR

Hundarna visades för Soile Bister Finland som även sa att det är så här en Hovawart ska se ut efter bedömningen. Tokkul....!!!!

Jag är så nöjd idag går jag till jobbet med lätta steg och ett leende på läpparna.

Bilder kommer inom kort på Tess eftersom batteriet är på laddning . Min vän Lotta tog dessa kort på Assi , Tack Lotta du e en hyvens polare*L*  Jag säger bara en sån dag



Av AnnKristin - 23 augusti 2008 20:11

Jag har en Canon ixus 70, en superbra kamera. Varför behöver jag en ny när den jag har är superbra tänker väl ni nu.

Jag har fått för mig att det är så kul att fota hundarna och allt annat med, det finns inte så mycket finesser med denna.  Denna kamera har verkligen givit mig en "fotokick"

Ska ju givetvis ha denna kvar den är perfekt att stoppa i fickan och ta med sig överallt*L* Det har väl ingen missat att den blivit som ett med mig*S*


Idag slutade jag jobbet vid tio, hem, fixat med hundar , tog Assi och Tess med till klubben för att dra mitt strå till stacken. Det vankas ju utställning*L* . Vi iordningställde ringar, rosetter, tält och priser allt som hör till. Toksuperfin dag har vi haft önskar att det blir lika i morgon.

Hungriga som vargar intog vi middag på den lokala Thairestaurangen, gott och starkt.


Assi och Tess ställs ut,  Assi totalt utan päls så egentligen är detta urdumt. Äh jag tar det för vad det är en träning för mig. Jag har inte ställt på ett tag , jag har inte haft motivation att utsätta mig för detta.

Men nu är det dags igen.... att stångas med demonerna....

Skrattar ibland åt mig själv eftersom jag vet ju mina hundars förtjänster och brister men hatar att få bristerna bekräftade av andra.

Säg vad du vill om allt som hör mig till men inte mina hundar det kommer jag ihåg.

Jag har till och med lovat att ställa en Rottis och när det inte är min hund så är det än mer "att vinna känsla".

Nu lär jag fixa iordning så jag har allt med... Slarvmaja som jag är...

Bilden är från idag när mina doggs väntar på hemgång....


Var rädd om er





Av AnnKristin - 22 augusti 2008 12:18

till utställningen på söndag, PM till MH nästa helg är skickat. Koll på läger är det , det kan finnas ett par platser kvar.Pga op av hund. Hör av er först till kvarn*L*

Chanzenlägret -08 handlar det om. Kommer även ut en blänkare på hemsidan.

Nu lär jag fixa lite med doggsen, jobbar hörs i morgon

Jo du Elin vi får kolla upp nån samstämd tid att dra ut, spåra och fika




Av AnnKristin - 21 augusti 2008 23:04

Eller kaffesugna.... många var vi iallafall, det är alltid kul med mycket folk på klubben. Elva på första platsliggningen efter skotten det var häftigt, jag hade ju Tess ute då så jag hann inte. Jag och Assi var med på andra istället.


Det bästa ikväll var iallafall att träffa Elin & Alpha. Skönt att se att Elin var sig lik efter åsknedslaget. Det var ju trevligt att träffa Annelie & Meja också men man blir ju lite orolig när det händer olyckor och folk som man tycker väldigt mycket om blir drabbade då är det skönt att få bitarna på plats och se att de är ok.

Lotta tog lite kort på Alpha som vi ska försöka få in på lördag kväll, Alpha har så mycket päls. Hon är verkligen fin. Det är roligt när min hemsida blir så bra, jag är lyckligt lottad som har så underbara vänner.


Lossnat har det gjort för mig och Assi så nu äntligen känner jag att vi fixar detta , det är kul att träna. Kanske det är Tess förtjänst, den friska fläkten i vårt liv. Hon har verkligen fått igång oss på alla sätt och vis.

Ett par bilder har jag iallafall laddat upp från ikväll platsliggning och Elin & Alpha



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards