Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under oktober 2008

Av AnnKristin - 31 oktober 2008 13:40

Tur att det finns kläder *L* Håller på att fixa lite mat till oss över helgen, tur att jag har hjälp av Maria. Hon är en baddare på detta med bakning & mat.

Vi ska ju träna hund också *L* Det där med mat är ju mest för att hålla blodsockernivån på lagom nivå så uthålligheten blir god*S*


Jag måste få hjälp med position och uppletande med Assi . Jag sabbade uppletande grejen helt när jag hade bråttom och skulle gett mig. Så ovanligt korkat.

Tess vill jag att Frida ska kolla mest mig hur jag tränar med. Hon är ju väldigt lätt att motivera. Så man kan ju lägga ribban för högt när hon är så ung. Hon har ju framtiden för sig.

Man lär ju sig supermycket att se på andra också och nu kommer vi verkligen att få vara med.


Klubbkompisarna tävlar i Mockfjärds ridhus på söndag, dels vill jag önska alla lycka till och dels vill jag berätta att det är trevligt att titta på så far dit och kolla och heja på era klubbkompisar.


Hörs senare


Av AnnKristin - 30 oktober 2008 14:37

Nu är allt i sin ordning.....Va skönt.


Av AnnKristin - 29 oktober 2008 22:51

Nu har vi minsann fått lära oss smink från grunden. Mia på klubben är en fena på detta sen har hon en massa års erfarenhet av att fixa till folk.

Det var supertrevligt, sminket kom från MAKE UP STORE (kan det heta så?)

Ett tips! Samla ihop ett gäng damer och ta en afton med lite flärd.

Tusen tack till Lotta som fick den geniala idén och fixade fika till oss.


Nu till det mindre trevliga, Rottisdamen har inte kommit till rätta. Hade Battis med mig och kollade där hon försvann idag men ingen liten dam.

Vi var även dit efter sminket ikväll men då har hon säkert krypit under någonstans och ligger och trycker.

Vi får hoppas att hon söker sig till någon skogsväg så att det finns en chans att hitta henne.

 Jag håller tummarna! 


Jag har varit lite dålig på att ta kort ett tag men det blir ju mörkt så tidigt.

Jobbar i morgon när det är "sista" träningen på klubben. Givetvis kommer vi att träna men torsdagsträningen har uppehåll över jul. 

För mig spelar det ingen roll för nu gäller det inte att vila sig i form, nej här är det momenten som ska sitta som en smäck innan nästa år helst*S*

Äh till mars iallafall. Sen är det april då kan vi vila för att köra två veckor i maj sen är det vila innan tävlingen.

Så ser vår tidsplan ut och den ska hållas om inte det händer något riktigt allvarligt.

Jag ser verkligen fram emot helgen, det ska bli skönt att få lite ordning på vissa bitar.. Nix nu väntar sängen..

Godnatt & sov gott 

Av AnnKristin - 29 oktober 2008 11:14

ROTTWEILERTIKEN HOSHI, Hon försvann igår på eftermiddagen mellan Floda-Björbo. Är det någon som sett ett Rottistik som inte har husse eller matte med . SNÄLLA hör av er då antingen till uppfödaren Lotta på telnr.0707-371114 , ägaren Nadine 070-62 88 663. Eller närmaste polisstation, hunden är anmäld försvunnen.

Alla ni som läser detta ha öron och ögon öppna . Det är en snäll och härlig tik vi letar efter.

Tack snälla

Av AnnKristin - 28 oktober 2008 08:46

RÄTTVIK
Misstankar finns att en våldsamt skrikande gris blivit skållad levande och vaken på Ickholmens slakteri.
Det bekräftar besiktningsveterinär Brita Sund, som polisanmält det inträffade och slagit larm till miljönämnden i Rättvik.
Detta kan vi i Dalarna läsa i tidningen idag, jag läser DN i lådan men kollar nätet och våra tidningar.....Jag tror detta var Falu-kuriren ni kan gå in och kollaSicken tur att man inte gynnar sådana djurplågare. Ickholmen namnet låter som ett riktigt rejält "hemslakteri" ... och Rättvik.. nej jag häpnar att om detta är sant och djurplågarna får fortsätta sin verksamhet.Tänk vad man läst om utländskt kött...Vi är inte ett dugg bättre.  Jag måste bara visa er ... nu återgår jag till golvet

Av AnnKristin - 28 oktober 2008 05:57

Vad gör jag uppe i denna arla morgonstund, det kan man ju undra.

Tänkte röja golven innan det ljusnar *L* Det lär ju göras det också melllan varven och nu har Battis börjat fälla så det är bara att sopa på*L* Det är grabben som fäller när han börjar.

Borde kanske "duscha av" honom pälsen, det får bli till helgen när jag får hjälp att lyfta upp honom i badkaret.

Det står nämligen ett djupt, stort och tungt gjutjärnsbadkar på lejontassar i badrummet och det är inte lätt att baxa en hund upp i denna skapelse kan jag lova. Både jag och doggsen är tvärslut när själva badet kan börja.

Skulle kunna göra iordning en "hundingång" i källaren med "hunddusch" så jag slipper detta kånkande.....Det får väl bli när jag skrapar fram nån miljon på skrapbingo.

Hur kan det komma sig att detta hus aldrig blir klart, bott här i över tjugo år och inte är det färdigt. De ställen som varit färdiga är omgjorde flera gånger om.

Jag får nog vänta på "turskrapet"*L* Egentligen spelar det ingen roll i det stora hela. Vem är så priviligerad att man kan ha ett gäng doggs.....Äh skit samma om en list aldrig kommer upp.

Nää nu lär jag ta itu med golven...

Ha en härlig dag mina kära polare

Av AnnKristin - 27 oktober 2008 20:55

Idag när jag skulle göra såååååå supermycket hemma.... Nä precis det blev inget......

Jobbade extra eftersom det saknades personal. Givetvis blev det ju tippen efter det. Skönt att bli av med lite sopor.

Blev lite ändringar på lägret . Arwen & Heros fick plats på korning så de kommer inte tråkigt nog eftersom jag sett fram emot att få se hur damen i första hand utvecklat sig. Vi kommer att fara ner och träffa dem i slutet av november och hoppas då kunna fixa en kopia av en godkänd korning så jag kan hem och kolla den på filmduken i lugn och ro. Tog varken kort eller film på Assis korning eftersom jag är såååå skrockfull, har många egna ideér hur saker och ting bör skötas*L*.

Jag tycker att det är superkul att så många är in och läser bloggen, många går rakt på rödbetan och direkt in på bloggen utan att besöka hemsidan.

Jag skulle bli glad om jag fick lite feedback så jag inte är ute och cyklar för jämnan.....

Hörs i morrn*L*



Av AnnKristin - 26 oktober 2008 19:29

Nej jag har inte tagit in granen..... Bara fixat ljus*L* Det var som Mia lovade *L* Wow så det kommer att dofta av Jul hemma....

Julgran hoppar vi , det får bli grankvistar i en stor kruka med kulor, ljus och glitter.

Oj tittar i min almanacka, jobbar natten till julafton i år igen! Drar mig till minnes julaftonsmorgon i fjol...... Kom hem och akvariet på över 600 liter har spruckit.... Jag behöver inte förklara vilka känslor som speglade den julafton. Nu är jag skrockfull, klart att denna julafton ska bli annorlunda...

När man jobbar inom vården så jobbar man enligt schema oavsett det är jul eller någon annan helg, visst ibland känns det men på det stora hela så gör det ingenting.

Men i morgon är jag ledig... skönt måndag och tippen är öppen*L* Det betyder att jag kan fara dit och göra mig av med lite som jag inte behöver.

Skönt att vi ställt om klockan för nu kanske att man kommer i säng i normal tid och att man blir pigg dagen efter.

Tack alla ni som grattat Assi till korningstiteln!!! Kram på er

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards