Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under december 2008

Av AnnKristin - 31 december 2008 18:38

jag inväntar det nya året.

 Jag ser tillbaka på 2008, 3 godkända mentaltestade hundar har vi fått.

Asko i Finland, Arwen och Assi i Sverige varav Assi även hunnit fått titeln KORAD. Assi är också utställd 2 ggr 2008 med resultat BIR(BISR)BIM

 Boss är godkänd för avel i Norge och Aya nedkom med 14 valpar, 2 av dessa orkade dessvärre inte med detta jordeliv.

Vi har haft läger, MT och MH så jag tycker att 2008 har vi fått att flyta på bra.

Kenneln har utökats med en Diddi/Battisvalp som delägs med Maria (Chefka's) Tess heter ju den damen vet alla bloggläsare och har nått den aktningsvärda åldern junior.

Jag har även fattat att Assi är ingen valp längre utan bör fixa så vi tävlar 2009*S* För somliga tar det tid*L*


Jag önskar att alla mina nära & kära får ett underbart 2009, jag ser fram emot ett år där vi träffas som vanligt på Chanzenläger v.29 Vi kommer att ha MH,MT och även andra sammankomster.

Om allt går som planerat kommer även Assi att paras i slutet av 2009.


Mina närmaste planer är att fixa en ny dator, hur nu det ska gå till. Saknar min mail....Jag är också livrädd att inte mina foton går att få fram på den gamla. Även om de som förstår sig på säger att visst går det att greja fotona, jag måste ju lita på vad de säger.

Är det någon som kan råda mig vilken dator skulle passa, jag behöver en bärbar eftersom min oersättliga webbis ska kunna hjälpa mig och då är det smidigare att jag tar min egen dator med mig och vi grejar det vi ska med den.

I morgon kommer Emelie och Tommy på middag, ikväll ska vi bara ta det lugnt med doggsen.

Var rädda om er, kram



Av AnnKristin - 30 december 2008 22:21

Min dator havererade för en timme sen. Nu är det kört...Har iallafall lite tur när jag får låna Mickes tills jag grejat till mitt problem. Min mail funkar dessvärre inte. Men det kommer inte att bli många dagar innan allt är ok.

Ha det gott, hörs

Av AnnKristin - 30 december 2008 20:24

Maria att den blonda är helt outstanding.....Denna ljuvliga valp är ju bara så likt en Nalle en BäbisHoffe kan bli. Den lär jag pussa på ......

När man ser dessa underbara valpar så visst längtar jag efter egna och blir avundsjuk på er som får nosa på hoffevalpar varje dag.


Tankarna finns inte på att en dag står jag, försöker hålla tårarna borta fast de bränner bakom ögonlocken och jag helst av allt skulle vilja stoppa in valpen i valphagen igen och säga - Nej det här går inte... ungen är för liten och behöver mig en stund till, kan vi göra så att ni kommer om någon månad och vi gör om detta(?)


Jag har haft lyckan att få världens underbaraste valpköpare som jag är så glad och stolt över . 

Jag hoppas och önskar att när jag sätter min tilltro till min känsla nästa gång, att det ska bli lika bra. Jag önskar att mina framtida valpköpare också vill hålla kontakten hela hundens liv.


Vilka tankar jag fick hux flux , det är ju inte aktuellt med valpisar förrän i slutet på 2009.

Njut av nya bilder, kolla den blonda läckerbiten så sannslöst söt redan vid 17 dagar var ska det sluta, Hörs




Av AnnKristin - 29 december 2008 21:08

Tindras valpar har nu nått den aktningsvärda åldern av 16 dagar..... Det innebär ju att de blir bara mysigare och mysigare.

Jävig som jag är eftersom Maria tillhör mina bästa vänner men jag måste skriva att jag tycker att valparna ser väldans lovande ut hittills. Rejäl storlek på dem, bra i hull och fina färger mer kan man nog inte se än.

Jag ser verkligen fram emot att träffa dessa små. De har börjat traska runt lite nu också såååå härligt...


Idag har mina kära doggs anammat detta med "kampen", Tess har höjt sig i kamp, hon och Sally har kampat sönder mina hörlurar.... Ja,ja det finns de som bara gör sånna så vad gör det (?)

Gillar hon kampa med hörlurar lär jag hålla utkik efter realisation på hörlurar*L*

Ärligt så kampar tjejen med vad som helst.


Nu är det kallt här, Kung Bore har nått denna del av världen... -16 i morse och då vet jag att det varit kallare i natt. Jag håller tummarna för att älven fryser ordenligt så jag kan åka skidor på den.


Njut av valpisarna, de flesta är redan tingade men man får ju se och njuta.

Av AnnKristin - 28 december 2008 19:12

Det är helt ok, riktigt bra förresten men givetvis så byter jag helg...Mina planer för 2009 och hunderiet är planerat efter andra helger, men jag får se det från den ljusa sidan och ta lite semesterdagar.

Jobbat alldeles för mycket, känner mig lite off från denna värld just nu.

Tisdagen den 20 januari startar vi cirkeln med vårat mål appell spår i maj.

Meningen är att vi sporra varandra att bli uppflyttade så någon instruktör har vi inte, vi hjälper varandra.


Är det någon som tycker att det är en bra idé, hör av er.


Vi går även i väntans tider och väntar på Zmultron som ska nedkomma med lite minibattisar runt "trettondagarna". Nu håller det på att bli riktigt spännande när det håller på att dra ihop sig.

Det är ju inte första gången men nu är det ju en blond tjej och det är första gången.

Vi håller tummarna för ett gäng tikvalpar ......Länken till ungarna

http://www.vasthofs.dinstudio.se 


 Tänkte också att jag borde lägga in länken till Tindras mattes sida så ni kan gå in och läsa, ni som är intresserade. Vi använder Lotta på våra läger eftersom hon är en superduktig instruktör på alla plan och tävlar Hovawart på elitnivå.

http://www.tranahund.se/ 


Jag hoppas att ni alla haft en mysig och fridfull jul. Här i huset har det varit lugnt och vilsamt eftersom jag jobbat mest*L*


Idag fick jag en påminnelse att jag borde ha koppel på Tess lite oftare, vi gick runt "broarna" nu på kvällskvisten. Då går man efter riksvägen en bit och kan inte ha doggsen lös.

Tess fattade inget, skulle hon gå i koppel(!) Dessutom snyggt efter vägen(?) Nää något har missats kändes det.

Hon tyckte att gå mitt i vägen var en bra idé. Kanske lite "vardagslydnad" vore på sin plats.

Jag ska bättra mig i vardagen och det får bli mitt nyårslöfte. Gillar annars inte löften till mig själv det brukar spricka rejält.


Nu lär jag gå in på nätet och uppdatera mig lite i Hoffevärlden...... Jag önskar mig någon riktigt häftigt.


Jag ger er något jag fått av en vän som är "snokigare" än mig, läs och förfasas över vad som händer i världen... Detta har varit känt länge men nu händer det kanske lite saker här.

 http://www.tv2east.dk/artikler/omstridt-kennel-fortsaetter-under-nyt-navn
http://vimedhund.tv2.dk/article.php/id-9990930.html?ss


Kram på er... Önskar er en bra kväll




Av AnnKristin - 26 december 2008 19:31

Här kommer färska bilder på valpisarna, korten är tagna igår och det innebär att de är 12 dagar gamla.

Maria låter meddela att de små har fått smaka köttfärs och äggula sen julafton, sicken överraskning för de små liven.

De har också öppnat ögonen och det är ju så mysigt så vansinnigt häftigt ...... Nu blir det att styra kosan till Stockholm i slutet på januari och bli såld.... Shit också har inte plats för fler hoffisar just nu...... Äh kanske en liten då.....Det är det värsta med att "bara" titta....

Men nu får ni alla tillfälle att njuta av de underbara ungarna

Hörs.....

Av AnnKristin - 25 december 2008 14:37

makalöst så jag arbetar i juletid och julefridstider....Jag har ändå varit ut på skidorna med doggsen. Tess är lite trött idag men det får man väl vara som valpis eller nåja junior då.

Laddat ner lite kort från gårdagen

Hörs i mörrn

Av AnnKristin - 24 december 2008 20:10

Tack för den härliga hälsningen .... Man blir nyfiken vad döljer sig bakom den vackra dörren.....


Jag laddar upp här men ni kommer att finnas tillsammans med alla andra på sidan har min webbis lovat.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards