Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under januari 2009

Av AnnKristin - 31 januari 2009 23:37

Resan gick bra och det har varit som vanligt urmysigt när man träffar vänner, valpar och dessutom som grädde på moset "min lilla" tjej Arwen och hennes "sambo" Heros.

Har inte hunnit ladda in korten utan de kommer imorgon, nu lär jag pussa på mina underbara doggs.

Tess var med och lekte med Blazan, hon har varit superduktig, Maria hade bakat en kaka som gick utanpå allt , vi njöt av den tillsammans med en klick vispgrädde. Givetvis la den sig som bomull runt midjan.

Hörs i morrn

Av AnnKristin - 30 januari 2009 22:51

kan inte låta bli att dela med mig av min dag, tack Lotta & Jeanette för korten.

Imorgon far vi till Stockholm och luktar på valpar, ska bli supermysigt. Kommer även att få träffa Ida, hoppas att hon har doggsen med sig.

Jag tror faktiskt vi är fullt på Frida helgen....Oj det är mycket att se fram emot nu. - Undrar när jag ska hinna jobba, tycker att helgerna håller på att bli lite fullbokade med så roliga grejer.

Hörs imörrn om jag hinner annars blir det söndag... Vi kommer att träna på klubben runt kl.13.00 om det är någon som önskar haka på....

Kram på er alla

Av AnnKristin - 29 januari 2009 23:00

Jo jag har ju jobbat men tränat .. njet. Just nu är det "snorkallt" med vad det innebär, just det är som det låter snoret rinner och man fryser häcken av sig.

Det beror nog på att jag är trött och somnade som en stock på soffan, vaknade till och efter en latdag så ligger Tess och gnager på antennkabeln till TVn , sicken tur att det inte var strömsladden. Vi har ju jordfelsbrytare men vem litar på den tekniken, inte gör då jag.

Imorgon ska vi träffas vid klubben vid ettsnåret och träna.. Jippi vad jag ser fram emot detta. Ska upp tidigt för att motionera jyckisarna och mig. Jag har fått ont i skulderbladet och armarna efter all sparkåkning och det onda måtte sitta i hur länge som helst. Till slut ger det väl tappt får jag önska.

Jag hoppas kunna ta lite kort imorgon som jag kan dela med mig av.

Godnatt och sov gott, hoppas att ni sett att datumet för Gerhard O´Shea är ändrat. Annars kolla G-F BKs hemsida för info.

Av AnnKristin - 28 januari 2009 21:02

ha arbetat på samma ställe över tjugo år... Ja inte samma ställe men av samma "firma"*L*

Vi fick ett nytt schema igen...... Schemat var bra så det var inte det utan det är denna flexibilitet som är guld värd i dessa dagar man ska kunna planera om hela sitt liv efter "firman". Jaja sånt är livet, det härliga var att jag fick välja rad först eftersom jag varit i firman längst, nej jag är inte äldst...*S*

Jag känner att detta var min rad och kommer att bli kanon...Tack schemaläggaren för det.

Dagen har annars gått sin gilla gång med sparkåkning och "skogsvandring".

Doggsen mår alla tiders och jag ska knoppa tidigt för ovanlighetens skull. Ska upp tidigt i morgon.

Ha det mys därute, hörs

Av AnnKristin - 27 januari 2009 22:24

Tess skulle promt med på förmiddagens tur så det blev att ta sparken.... Oj,oj vilket bök innan ekipaget når banvallen. Jag saknar broms , det är inte konstigt att jag har träningsvärk för jämnan och denna spark får utstå en hel del.

Sally som är lite försiktig mellan varven, i sele och framför något redskap tillsammans med Batman så är hon en "ulv i fårakläder".

Det blev en och en halv timme och nästan hela tiden på en mede eftersom de inte plogat hela vägen så det blev att åka i bilspår .

Hem och tog en snabbdusch för att bege mig till Borlänge, in på Djurmagasinet (Doggsens favoritaffär). Vägde Assi och Tess där med hyfsat resultat.

Efter detta så blev det klubben och vår Tisdagscirkel. För Assi går hoppet  superbra nu och budföring likaså. Nu lär vi få till ett snabbt läggande också men det får bli veckans vardagsrumsträningsmoment.

Tessan fick ju givetvis också vara med och testa lite budföring med Catarina, det tyckte hon var tufft... Stora damen den bruden.

Vi blir fler och fler i vår cirkel det är häftigt. Vi är ett mysigt gäng och det är huvudsaken. Lotta har dessutom dagen till ära bakat en härlig och smarrig banankaka

Kolla in doggsen från min synvinkel idag....*S*

Hörs


Av AnnKristin - 26 januari 2009 21:35

Nu lär det frysa på ordenligt, tog en vända med sparken men det är blött så jag gillar inte tanken att dra iväg på skidorna än. Jag hoppas att det kommer att åka en massa scotrar så man kan åka i de spåren. Tills dess så finns banvallen.


Sally har avslutat sitt löp iallafall, vilken skillnad det blir när man kan åka med två åt gången. Såååå imorgon förmiddag lär jag knyta på mig skidor och låta  Battis och Sally ta mig med på en nära döden upplevelse*S* .


Tog iallafall kort på "älvbanan"


Hörs imorgon kanske *S*

Av AnnKristin - 25 januari 2009 17:05

Vi hade bestämt att träffas 10.30 vid klubben, det var "dålig" uppslutning idag men de flesta tänkte väl att det skulle vara ohållbart att träna i hur mycket snö som helst.

Jag, Lotta och Chatta dök iallafall upp och till vår stora glädje var det plogat både en del av plan och parkeringen. Assi löper fortfarande så jag får väl hålla mig till utkanten än, det gick faktiskt bra. Vi tränade på hindret eftersom det är ju mest sånt man inte kan träna på hemma ( jag har inget hinder, borde köpa ett)  Äh egentligen behöver jag bara nåt att hoppa över det är ju hoppa hon ska, är det inlärt att hopp betyder att man hoppar så kan hon ju hoppa över vad som helst.

Blir ju också just nu per automatik att vi tränar lite fritt följ eftersom vi är lite ringrostiga.

Lotta & Chatta hjälpte mig iallafall att fota så ni får ta del av att här är de de som tränar i vilket väder det än må vara...*S* Tack mina kära vänner , supersnällt!!

 Bilden på valpen är min favorit än så länge av Tindras valpar, det kan ju bli annorlunda när jag träffar dem nästa helg.

Hon är ju bara karamellsöt...

Av AnnKristin - 24 januari 2009 21:53

Anziehend's Ainbusk ska bli pappa på  http://www.kennel-hexeberg.no/i Norge.

Grabben är ett cert från championatet och visst är han väl värd sitt Championat.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards