Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under mars 2009

Av AnnKristin - 30 mars 2009 13:12

Så j-a mycket snö kvar..... Akki och Assi är ju dolda nästan.....

Det blir spännande ... Vi har ju skottat förr...


Ha en mysig vecka


Av AnnKristin - 29 mars 2009 19:34

Första gången som jag har varit på hundutställning som gick av stapeln på en sjö...... Vi har haft en toppendag på isen vid Harsa som ligger mellan Edsbyn och Järvsö. SSF Gävleborg hade RM , det var nästan 60  spetsar anmälda och enligt den finska domaren Pekka så höll hundarna hög klass.

Det var tidig morgon gick upp 4.15  det innebar att klockan egentligen var 3.15 Skulle vara hos Lena 5.15  men givetvis så hamnade klockan på 5.28 innan jag svängde in hos Lena.

Vi kom iallafall iväg och gissa om det var mer snö desto närmre Harsa vi kom för er som önskar åka lite skidor.

Pojkarna där har fixat med infravärme i tältet så det var superbra.

 Frös inte alls.


Jag delar med mig av kortet på vår fyraåring idag... Sally älskar att ligga i soffan och bli kliad på magen....Det är många som fyller den här tiden både Tess, Sally och Akki är "vårbarn" så det är ett enda firande här....


Hörs imorgon, jag återgår till soffan och födelsedagsbarnet....

Av AnnKristin - 27 mars 2009 19:26

Nu är det snart april iallafall... med allt vad det innebär... Snö, regn, rusk och helt fantastiskt vackra dagar.

När april är till ända DÅ finns inte så mycket att fixa till, allvaret börjar 30 maj hugaligen vilken skräckblandad förtjusning jag känner när jag vet att detta datum kommer i rasande fart..

Förberedelser till RM är i full gång. Det är första gången jag är delaktig i ett sådant projekt men det ska gå bra, jag har duktiga medarbetare så det känns tryggt. Även om vi inte har så stora arrangemang på vår klubb så har jag som många andra erfarenhet att fixa grejer som man ställs inför.

Har inte fotat något idag, har haft fullt upp med att skriva lite resultatlistor till Finsk och norrbottenspets utställningen som jag och Lena ska till på söndag. Det är alltid trevligt att kunna hjälpa till där.

Får passa på att gratta Lena som har årets allround Riesen hemma, det är roligt och bra reklam för vår klubb eftersom hon tävlar för oss.

Borde kanske ta ett foto på ekipaget så ni vet vilken människa och hund det gäller.

Kan även berätta för er som planerar att komma på Chanzenlägret i sommar att vi kommer att vara många hoffar och urmysigt folk ... Jippi vad jag ser fram emot det

Hörs imorrn


Av AnnKristin - 26 mars 2009 20:26

Tavlorna på Akki och hennes Championat har blivit inramade och uppsatta... Nu kommer jag att fixa foton på alla doggsen och upp på väggen med dem... eller vad tycker ni...?

Ikväll blir det tidig kväll ...Trött... Ha det gott

Av AnnKristin - 25 mars 2009 22:05

Så kallt var det här imorse...Det underbara är att det blir alltid varmare på dagen så här års....Nu är det vår så det smäller i backen.

Var in till Borlänge och handlade mat idag. Var även in till Falun och köpte ramen åt den underbara hunden*L* Ska fixa till imorgon så jag kan bestämma var underverket ska sitta.


Det känns som det är mycket nu... alldeles för mycket så nu gäller det att andas och beta av en sak i taget. Det kan vara så ibland ... Jag "skyller" även på våren jag blir tröttare då och som jag hört så är det fler som känner lika och det är bra för då är man i gott sällskap.


Idag blev det inga kort på långprommisen. Jag kom iväg sent och då är ju inte ljuset så bra dessutom så ringde en av mina vänner och vi pratade hund förståss så det gick superlätt att gå uppför åsen idag när man hade "sällskap" . Tack Taina för trevligt sällskap*L*.

Taina är dessutom ägare och uppfödare till Chana en av min Prins Batmans barn, det är alltid härligt  att få ta del av hans avkommors tassar genom livet. Det genomslående tycker jag är att de är friska och superhäftiga att jobba med. En del är dessutom riktigt fina .

Chana är Sweethovs framtida avelstik men Taina har som jag ingen brådska in i avel med djuren och det tycker jag är så bra. Det är många överraskningar man kan råka ut för om man sätter unga djur i avel.

Sen kan man fråga sig ...vad har man bråttom till(?)

Ha det gott nu lär jag lägga mig men hörs imorgon


Av AnnKristin - 24 mars 2009 13:15

Sally, Batman & födelsedagsbarnet Tess tramsar runt i snön... Det är ju något helt vackert & så speciellt med Hoffar...

Av AnnKristin - 24 mars 2009 08:56

Jo idag är det Tess ettårsdag!!!!

Tänk vad tiden går fort när man har roligt.....

Vi skickar ett GRATTIS till hennes syskon som är spridda över världen!!!

Av AnnKristin - 23 mars 2009 21:18

PM till MT som går av stapeln i april.. Kommer att skickas till helgen eller strax efter. MH planeringen för klubben är så gott som klar..... Skönt!!

Det är trevligt när man ser att det blir en början på allt. Jag har även fixat datum till Tess MH... Jag tycker det är superkul med MH och MT. Sätter MHt främst eftersom hundarna har fått "mer i ryggsäcken" när det är i regel dags för att göra MT.


Imorgon jobbar jag när appellcirkeln är så jag lär stå över detta, hoppas på bättre väder så det blir mysigare att träna hund.

 Jag har tränat inne ikväll, visst kan jag säga att Assi går från klarhet till klarhet men det är inte gratis....Hon gör det jag ber om ... visst med lite glädje men för vem(?)

Jag har inte hittat hennes "knapp"... Var f-n sitter den... Hon är duktig det är inte det...Det är det där jävlaranamma som hennes mor Akki har som jag saknar.Det är kampen, kampen om allt.  Jag vet det finns där ...

Assi är tvärduktig i spåret och visst lydnaden är ok.. Det kan vara så att det är jag som tycker att belöning är inte nog utan det ska vara superbelöning... Kanske jag måste sänka mig till att belöning är nog.

Ska fundera på saken....Ska fråga Frida om min tanke... Hon om någon kan nog bena ut detta ....Frågan får bero till maj...

Ha det gott

Kram på er alla

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards