Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under maj 2009

Av AnnKristin - 31 maj 2009 20:55

Imorgon är det sommar*L* Första juni är för mig första sommardagen....Det har varit varmt idag, hett utav bara h........ skulle jag vilja säga...

Hundarna har bara velat ligga inne eller på trappen. Assi är den som tycker det är konstigt att inte behöva jobba som sjutton för maten idag. Imorgon är det vardag igen och då kör vi.

Själv var jag till klubben en vända på förmiddagen, det var utefixardag. Det var ju ingen rusning och grejerna att göra räckte väl till. Med så mycket medlemmar så borde vi nog vara fler som kan avsätta någon timme till klubbfix men folk är nog så upptagna i dessa tider så ...

På tomten blommar syrenen, växthuset har fått lite plantor och guldfiskarna har flyttat ut i dammen.

Det finns bara nio fiskar i år, blir spännande i höst att se hur stora de blivit. Bara inte fåglarna tar dem, jag måste sätta upp en massa skrammel så de ger sjutton i dammen .

På tisdag är det cirkel och på onsdag börjar söklägret och inte skäller Tess på kommando......

Tack för alla Grattis, ni är supergulliga alla ni som puffat oss . Kram

Av AnnKristin - 31 maj 2009 08:02

Det var inga tranor det var Canandagäss som låg vid spåret*S*

Idag blir det städning på klubben så det är att dit och dra sitt strå till stacken......

Kollar lägre tävlingar för fullt nu, det vore bra att testa på. Blir man godkänd får man ju ställa i bruksklass så då blir ju motivationen större att ställa ut.

Givetvis satsar jag ju på uppflyttning där också.

I alla fulla fall så fortsätter cirkeln med start redan nu på tisdag, vi kör så det ryker.

På onsdag startar söklägret med Gunnar där Tess kommer att delta, jag kommer att fixa skallmarkering på henne eftersom jag har hört av de som förstår sig på att förr eller senare kommer hundar som har rulle att blindmarkera så det är dumt att chansa....

Ha det gott så hörs vi fram mot kvällen säkert

Av AnnKristin - 30 maj 2009 13:33

Blev vi uppflyttade....på första försöket!!! Ett gäng tranor låg bredvid spåret när ja la det och när jag gick så har de flyttat sig på andra sidan spåret....Men 8.5 blev betyget. Assi var superduktig och jobbade hela tiden...Vi nollade framförgåendet sen hade vi poäng på allt. Linförigheten gick inget vidare, jag hade glömt träna med "domare" , tävlingsledare och skrivare på plan.

Men 175.5 på lydnaden och 78.5 på specialen. Vi slutade på andra plats av sju.Första plats gick till Chatta och Hagbard som även de tävlade för klubben.

Plats 3 & 4 med uppflyttning var ekipage från Ludvika.

 

Nu är det att kolla lägre tävlingar.....

Hörs och tack för alla lyckönskningar , det funkade


Av AnnKristin - 28 maj 2009 12:43

Nu håller det verkligen på att spårar ur.....Känner mig inte pirrig men storligen frustrerad*s*

Spårade idag, det gick ok.... Regnade och blev blöt in på bara skinnet förståss. Det kan ju vara så på lördag också så det är bäst att pröva. Spårat i skogen när det regnar men ej åker så nu är det gjort.

Jobbar kväll/natt sen är jag ledig helgen. Det känns lite som livet innan lördag och ev. hopp om liv efter...Fattar inte att det är runt sex år sedan jag tävlade... känns inte som så iallafall.

Nu är det bara att hålla tummarna... *S*

Ha det gott, hörs

Av AnnKristin - 27 maj 2009 20:03

Lite linförighet.  Apportering varav två klockrena och en tjuvstart. Två hopp över hinder , en tjuvis där också.

Jag måste klämma i med tydliga och bestämda kommandon så ordnar det nog sig. Imorgon bitti ska jag lägga ett eller två spår. Går det klockrent det första så avslutar jag mitt i alltihop...På fredag blir det ett kort spår med en vinkel....

Nu ska jag sätta mig och terapeuta mig själv angående åskeländet...

Ha en bra kväll

Av AnnKristin - 26 maj 2009 22:49

Agilitysektorn tyckte att även vi som inte pysslade med agility skulle få testa på och det vill jag mena vi fick.

Jag valde att testa med Axxa en Riesentik. Jösses Amalia vad det gick undan.... Visst måste jag tillstå att jag blev impad, skulle jag säga annat ljög jag.

Jag sprang så byxorna höll på att trilla av och då om inte förr har det väl blivit storsucce.

Annars har jag lagt spår på förmiddagen, varit till webbisen och fixat med hemsidan lite. Blev jättefint tycker jag... Varit till klubben på medlemsmöte och tränat , jag önskar verkligen av hela mitt hjärta att vi alla blir uppflyttade.

Träffade även en Norsk Hoffekille på klubben ikväll. Tog några kort på grabben. Låter er ta del av ett förståss

Av AnnKristin - 26 maj 2009 13:58

Men knäpp som jag är så kollade jag mina foton från i vintras och jösses va jag blev glad över att minnas en sådan underbar vinter....

Inte en gång jag tyckte det var trist utan bara härligt......

Kolla och njut....

Av AnnKristin - 24 maj 2009 17:57

Träningen gick sådär idag, ingen katastrof men heller ingen succe finns sådana dagar också....... Tagit lite kort iallafall..


Sally har tagit sitt första dopp idag... Burr så kallt men hon gillade tilltaget.

 

Batman superglad över att få kvalitetstid bara han och jag......

 

Akki & Assi .... Visst finns det likheter....

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards