Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under juli 2009

Av AnnKristin - 29 juli 2009 13:55

Jag lär ju kolla hur Assi kändes på en annan plan än vår och det gick bra på nyklippt plan. Assi var grön under magen förståss.

Batman är tokkär i Akki, klättrade över hundgårdsnätet  i morse. Det kan man kalla kärlek.

Visst fattas det mycket i träningen men jag lär ju testa ialllafall, går det så går det.

När vi for hem fick Assi och Tess bada i Malingarna.

 

Lär ju filma också en snutt så man får höra att det låter sommar fortfarande..

Av AnnKristin - 27 juli 2009 22:04

Jag har blivit mormor till en liten Viggo. Här är en av de första bilderna...


Batman fyller veteran idag men vi får fira honom imorgon....Det blev lite mycket idag...

Ha det gott hörs

Av AnnKristin - 26 juli 2009 22:32

Ska det va så här när det är sommar..... Nej jag ska inte klaga vi har haft ett underbart väder innan lägret och under jag ska inte tycka illa vara.... Nöjd ska ja vara lik dessa vi har vid klubben

 

Jag har varit och tränat två gånger idag, första vändan blev lite linförighet, apportering x1 eftersom det funkade bra. kryp är lite traggel men ska gå,

Hoppet solklart....

Andra gången blev vi kommenderade av Camilla och det gick också över förväntan....

Känner mig lite nervig inför tanken på Filipstad men det kanske ska vara så vad vet jag... Bara att träna på ..

Ha det gott mina vänner

Av AnnKristin - 23 juli 2009 22:01

Filipstad 9 augusti, lägre spår.....Jag fick PM idag!!!

Min önskan är nu att hon inte börjar löpa innan. Nervös blev jag också när jag insåg att vi kommit med.

Tjugo spår i lägre har dom, helt otroligt. Jag är glad samtidigt som supernervös, har ju inte tävlat lägre sen Akki blev uppflyttad. Jag lär ju på några andra planer och träna så nu är det Ludvika och Borlänge som gäller nästa vecka.

Har inte alla moment färdiga heller... Ja,ja hinner ju få till lite innan.


Idag har jag beställt en pokal iallafall till Mellansvenskas "egen" lydnadshoffe som går av stapeln på våran tävling i Floda, den som jag inte får vara med på eftersom jag betalade för sent. Min hemmaklubb har inrättat militär diciplin så är det med den saken.

Pokalen är beställd iallafall...

 Nu ska jag pyssla med jyckarna innan läggdags

Sov gott och hörs


Av AnnKristin - 22 juli 2009 21:49

Började dagen supernyttigt, en prommis på nästan två timmar innan frukost.

Det är väl så det ska vara(?) Motion innan frukost(?)

Till klubben vid ett och tränade lite kryp och linförighet. Assi var rätt så focuserad men jag var inte riktigt med. Jag är nog lite trött och sliten men jag hittar nog formen snart igen.

 Tina kom och tränade lite med ett par kompisar, det var trevligt att träffa Tina och hennes hundar. Hon har ju en kille som lystrar till namnet Stark en härlig schäferhane med stor potential.

Känns faktiskt skönt att ha ändrat resplanerna från Tervakoski till Amsterdam och VM i Lydnad för Hovawart, givetvis deras IHF utställning kommer också att besökas.

Puma på utställningsträningen vi hade på lägret. Per-Erik Sundberg har tagit kortet. Visst är hon fin...

 

Träningskort från idag

Av AnnKristin - 19 juli 2009 17:56

Jag hoppas och önskar att alla underbara människor kör försiktigt så de kommer hem och har möjlighet att komma vecka 29 nästa år.

Vi har haft supertrevligt tiden har verkligen sprungit iväg.

Idag körde vi en liten Work-Shop, där vi gick igenom lite moment . Inlärningsmöjligheter och vi hade även utställningsträning.

Nu ska jag lägga mig på soffan en stund.

Tack alla underbara lägermänniskor för en kul sommarupplevelse.

Av AnnKristin - 18 juli 2009 23:55

Jag blev mäkta förvånad ikväll när jag kom hem från lägret, i min mailbox fanns ett mail från min hemmaklubb att jag varit för sen med min betalning till lydnadstävlingen 2 augusti. Jag anmälde mig 11 juli .

Visst jag var för sen med betalningen och det har jag kunnat "köpa" om inte det på vår appelltävling tagits in två efteranmälningar på slutet. Jag blev superbesviken eftersom jag tycker det liknar godtycklighet ena stunden är det ok med efteranmälningar andra är en sen betalning kalla handen. Det handlar också om hemmaklubben. Ja,ja nu är det som det är och det kommer att påverka mig en stund.

Iallafall är lägret hellyckat, ikväll fick vi en föreläsning om spår av Kurt. Det var givande och trevligt.


Börre kom och hälsade på, tyckte det var så trevligt att han blev kvar till imorgon, Elin kom förbi med Alpha.

Alpha, Assi, Boss och Runa

Senare på kvällskvisten kom även Emelie, Tommy, Emil med Amelia.

Nu ska jag försöka sova i all bedrövelse och försöka inte bry mig om godtycklighet och elände. Det är synd om människorna sa väl Strindberg.

Hörs imorrn

Av AnnKristin - 18 juli 2009 05:49

Lovade er som inte hade möjlighet att delta, uppdateringar.

Idag är det dag fyra på lägret, tiden går fort när man har trevligt och roligt.

Förutom att träna våra hundar i bruks, lydnad. Både tävlingslydnad och allmänlydnad så har vi fått föreläsningar om spännande grejer.

Dag ett berättade Gunnar om sök, dag två kom Maria Lönnberg så vi en lektion i agility, dag tre drillade Gunilla med Skiffer och Eros oss i barmarksträning och ikväll är det planerat att Kurt berättar om spår.

Här kommer lite kort från dag 3, hann inte igår att uppdatera.

Gruppfoto på gång


SPRAKA. SM deltagare i Lydnad


Gunilla berättar om barmarksträning


Intresserade elever


Barmarksträning

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards