Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under november 2009

Av AnnKristin - 29 november 2009 15:13

Och inte en snöflinga så långt ögat når.....Hundarna blir skitiga som få och drar in sand, jord och f-n vet vad.

Det är just tur att kärleken är stor till dessa underbara djur ....

Jag funderar på att starta upp ännu en blogg som inte förknippas med hundarna och mitt tänk runt detta men det är på mitt "tänk stadie" sen tar det tid ibland från tänk till handling.

Jag säger inte att den inte kommer att handla om hund och runt hund eftersom det är det är mitt sätt att leva men även om det tar upp det mesta av min tid och mitt tänk så finns det annat jag funderar över ibland.

Jag gillar dessutom att skriva och jag tycker om att få andras vinklingar på mitt tänk.... Ja det är iallafall en tanke...

Detta har jag ägnat mig åt en stund idag iallafall, det regnade inte ...

  

 BATMAN & ASSI på vägen bakom huset INNAN vi kommit igång riktigt, då gäller det att hålla dem kort.....*L*

SALLY & TESS superkul har de....de gillar verkligen motionsrundan på detta viset..

Ha det gott, hörs   

Av AnnKristin - 28 november 2009 23:21

Från att mysa med Diddi valpar till "Ljusparty" och dessutom hinna med ett dop däremellan det är hektiskt men ack så trevligt.


Det har varit en härlig första advent helg även om snön lyst med sin frånvaro, visserligen är inte helgen över än men hittills så har den varit tokmysig.


Har inte hunnit pynta och greja. Tog fram en ljusstake iallafall till köket , det lyser upp lite . Imorgon blir det trehjulingsåkning ska bli så häftigt, längtar riktigt.


Tänkte även idag visa lite mera kort från gårdagen

  

HM Undrar hur dessa smakar *L*

  

Såååå rysligt söta ... finns det ord för hur söt man kan bli..(?)

Den tunneln e bara så häftig och kul....

Mor Diddi lär ju få vara med på bild .....Lika rar hon som barna *L*


Det var det hele för idag ....     

Av AnnKristin - 27 november 2009 23:07

   Dagen började med att jag försov mig, jag hade planerat att åka runt sex men klockan blev halv åtta innan jag och Assi var resklar och styrde bilen mot Kungsbuan för att hälsa på Maria, Gnutt, Spexa, Blazan, Diddi & Diddis underverk och "valpen" som håller på att bli en vuxen Pingla...

Tess var på dagis, Batman och Sally var far ner och tog hand om så alla fick sin omvårdnad.

Fram kom vi iallafall, vilka underbara valpar. De är så jämna och fina allihopa.

Givetvis så föll jag pladask för den blonda grabben som kommer att stanna hos "oss" . Han har fått sitt hem hos Annika så honom kommer vi att kunna följa slaviskt...*L*

Alla valpar var hur mysiga som helst. Frimodiga, fulla i lek och härliga.

Maria hade förståss bakat en supergod kaka, var ju bara "tvungen" att ta två bitar.. Så går det när man har bra karaktär för sånt...

Hon hade också fått nya tyska stamboken som det är lätt att snöa fast i , på både gott och ont.

När jag åkte hem så kom jag på mig själv att tycka vi bor alldeles för långt ifrån varann, visst har jag tänkt så förut men nu blev det så påtagligt . Tur att det finns telefon....*L* Gillar ju sällskapet...

Jag tog massor av kort , ni får njuta av några nu . Ska kolla igenom så kanske det kommer fler..Nu lär jag iallafall sova snart så det blir godnatt världen

  

     

Av AnnKristin - 24 november 2009 21:42

   och då får bloggandet stå i träda.


Det har gått sin gilla gång här, jag letar ju hane till Assi förståss ... Skratta inte ,det ska kännas i magen att jag kan stå för det jag gör. Jag kanske kollar mot Öst....*L*


Fördelen med detta är att jag kommer att kunna tävla henne i vår och det är väldigt positivt, så inget ont som inte har något gott med sig.


Jag hoppas att jag kommer ner till Maria på fredag och få pussa på valpisar. Jag har ju fått se kort men det är annat att klämma, lukta  och känna på dem.

Jag har iallafall gett er ett livstecken så ni inte tror att jag tacklat av ...*L*


Bjuder på ett kort som jag fått från Thor och som jag får använda...Tack Thor det var supersnällt.

De andra korten som jag publicerat på mig och Assi från lördagens träff var Gunilla som tog, urgullig som vanligt ...Tack

  

Av AnnKristin - 21 november 2009 20:00

Idag när jag slutat jobba åkte jag hem, fixade hundarna Lilla Tess på dagis, Batman & Sally ut i hundgården. Det var superfint väder så de kunde vara där en stund.

Gunilla & Eros kom vid tio som vi planerat och jag var hör och häpna . resklar. Jag hade till och med bilnyckel i min hand, det hör ju till pjäsen annars att jag ska leta efter den.

Vi packade in oss och for till Rättvik för att delta på Hoffeträff.

  

Vi gick först in i stugan, Kricko hade gjort en tokkul "tipspromenad" som handlade om Hovawart  många kluriga frågor och som utslag hade hon makaroner i en burk nämligen 117 stycken. Gunilla vann, hon hade alla rätt och hade gissat på 117 makaroner, det kan vi kalla flyt....*L*

Vi presenterade oss för varandra och spånade lite hur vi skulle spendera dagen. Jag valde att vara kvar vid klubben eftersom min önskan var att bli kommenderad. En del valde skogen, där Mona höll i sökträningen. Vad jag hörde så var den superlyckad för alla som deltog.

  

 Platsliggningen, det var en "katt bland hermelinerna" en collie.

  

Eros och Gunilla myser lite efter platsliggningen i höstsolen


Thor och Gunilla hjälptes åt med lydnaden, Jag behöver bli kommenderad och ha lite folk på plan så det är ovärderligt för mig att få chansen till det. Jag får tacka .

  


"Jaha och hur ska vi ta detta då"


  

Men Hallå är vi höga bak eller är det en synvilla *L* Det måste vi träna på alltså(?)


Tack alla som var med för denna härliga dag.

Tack Gunilla för trevligt sällskap ......detta gör vi om..

Av AnnKristin - 20 november 2009 08:20

Jag funderar mycket och känner efter om det jag funderar på känns rätt...... Jag har suttit på avelsdata och verkligen försökt att hitta en hane som känts rätt i magen, tyvärr så måste jag skjuta upp Assis parning till augusti 2010.

Jag har visserligen hittat en kull som motsvarar mina förväntningar som har ett jämnt MH och verkar vara hyggliga hundar men ledsen att behöva stryka även den på grund av annat.

Visst det finns visst hanar, det är inte det men det ska kännas rätt och jag ska kunna tro på kombinationen själv och även vilja spara någon valp ur den att förhoppningsvis gå vidare på.

Jag har inte mer bråttom än att jag kan vänta tills rätt magkänsla dyker upp, däremot kommer jag nu att satsa på att tävla henne i vår så nu är det träning som gäller.

Detta bestämde jag igår, jag tänker inte ödsla mer timmar på avelsdata för denna saks skull utan nu kommer jag att blippa förutsättningslöst istället för min egen skull.*L*

Det kan jag även tipsa om ni som är i faggorna och letar hund vilken ras det än må vara, gå in på SKK avelsdata, kolla och jämför det är superspännande .

Idag får trehjulingen vila eftersom det är något som lär fixas den lutar till vänster men det är ingen komplicerad grej utan den ska vara lagad snart. 

Nästa vecka planerar jag att fara ner till Maria och titta på hennes valpar, tur att de är sålda allihopa. Man blir ju helt salig av att titta på blonda valpisar... Finns det något läckrare.......(?)

Min önskan är att hitta en riktigt bra blond hane i framtiden som jag kan ha hemma och vila ögonen på...Det får vänta tills Batman blivit lite äldre. Min Prins är ju bara 8 1/2 år så vi hinner nog med några år till innan den blonda kliver in i vårt liv, det räcker med en grabb i taget.

Nu lär jag göra lite nytta...

Av AnnKristin - 19 november 2009 10:33

Energin återfunnen och jag en kunskap rikare....

Jag kan bara inte respektera folk som försöker "skrika" sig till det de vill .....Jag är sån och så får det va, det är en sida av mig som jag har ingen lust att ändra på och heller inte behöver. Det är mitt privata jag .

Jag behöver heller inte umgås med "energitjuvar" i min privata värld, det är ett val jag kan göra gudskelov.


Igår iallafall så testade jag trehjulingen på riktigt, oj vilken träningsvärk det resulterat i . Muskler som legat i vila har fått ett rejält uppvaknande. Först ut var Sally och Tess. Sally älskar att dra och är superduktig på detta, hon håller jämn fart hela tiden och orkar då länge. Det är när hon är själv när Battis är med så flyger f-n i dem och det går i 180 ..... Tess får springa bredvid och det gåt bra även om hon önskar inget hellre än att få vara delaktig i draget, hon har nog potential inom detta . Vi åkte banvallen, där är det rakt långa sträckor och fin mark. Det blev någon kilometer.

Efter dem så var det Assi och Battis tur, vi drog iväg upp mot Åsen. Mycket uppför och nerför men de fixade det galant, jag hade inte satt på mattan för jag lär fixa så jag inte trampar i den när jag sparkar.

Nu blir det MER fysträning än annat. Lydnaden ligger givetvis inte nere men mindre blir det.

Annars har det väl rullat på som vanligt.

Ni som inte testat att dra även när inte snön täcker marken, gör det . Jag lovar det är bara så superkul....

  

Av AnnKristin - 15 november 2009 18:05

Den började redan på fredagen när jag blev så överrumplad så jag såg säkert ut som IQ fiskmås. Jag blev tömd på energi totalt, det var så jävla sjukt. När jag säger att jag inte vill såra då menar jag det.

Jag kan inte förstå men det verkade som en syndabock skulle utses, jag blir så förvånad. Alla vi som håller på med hundar vet väl att det kan bli lite tokigt och alla valpar blir inte de tillgängliga individer med kamplust, jaktlust, social kamplust, härligt temperament och en fantastiskt balanserad nervkonstituition. Skottfasta och med dådkraft.

Någon syndabock behöver inte letas eftersom det inte finns någon, jag tror att vi alla gör så gott vi kan och det minsta vi behöver är att rannsakas eftersom det är vi duktiga på själva.

Det vi kan istället tänka på är att stötta valpköparna . Det jag lärde mig av "mötet" var att jag ska f-n i mig vara väl förberedd nästa gång.......Och en sak till, desto mer galet folk jag möter desto mer älskar jag mina hundar.

Lördagen blev också superkonstig eftersom mötet från fredagen hängde kvar, det var så knäppt att min energi har totalt försvunnit. Ställde Assi för Yvonne Brink vann bruksklassen men hon höll certet pga av frambensrörelser( som dock med träning skulle bli bra (?) och att det var viktigt vilka som fick CK i bruksklass (?) Skit samma... Men så var det. Tack gode gud för min "svarta bok", för mig spelar det ingen roll för jag vet att jag har en bra hund.

Jag träffade iallafall mycket trevligt folk och det var kul.....hinner inte prata med alla men så är det ju.

Skyndade mig hem för att hämta nya leksaken som innebär att jag kan ha kul vår, sommar om det är under 13 grader har jag lärt mig idag och höst.

  

 Idag har dagen fyllt mig med energi iallafall , jag har varit på genetikföreläsning där vi spelade genetikspelet. Jag får tacka SKK dalarna och Mikael från Blixbokliniken för en lärorik och tänkvärd dag.......Tack Kicki för trevligt sällskap och alla ni som var där....

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards