Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under december 2009

Av AnnKristin - 30 december 2009 23:03

Jag blir lite less när denna kyla tycks hålla i sig .... Imorgon är det nyårsafton som borde vara en mysig sparkdag... Visserligen jobbar jag en stund men om det inte vore så förbaskat kallt så skulle jag hinna ut innan jobbet .....

Nu kommer vi att minnas nyårsafton som den där dagen när det nyss diskuterats klimatproblem och global uppvärmning i Danmark och minst -25 här hemma .

Underliga äro herrens vägar eller var det outgrunderliga ..(?) Vem vet och inte tycks vår herre veta heller ... var vi ska eller var vi är på väg .

Nyårslöften kan det vara något ... eller nej kanske inte det är bättre att lova sig själv när andan faller på ...

När fan blir gammal så blir han religös var det någon som ordade, det stämmer inte på mig men jag har blivit så gammal att jag bestämmer över min fritid och vilka som jag önskar dela min tid med och det känns skönt .

Jag ser fram emot att få träna för Frida inte denna helg men nästa .. den bruden kan motivera en gråsten som mig,  det är hon och min vän Lotta Linusson som har den förmågan.

Jag har ett beroende kan jag erkänna och jag delar det med Batman, mandariner eller clementiner med tjockt skal.... Vi trycker i oss kilo på kilo, resultatet har blivit tror jag att - peppar, peppar ta i trä - vi hållit oss oförkylda hela vintern hittills. Jag hoppas det blir så framledes också även om jag inte hittar mina tjockbrallor...Lär inhandla ett par till....

Jag önskar er alla en mysig dag imorgon som är den sista på detta år... Ta väl hand om varann ...Kram




Av AnnKristin - 28 december 2009 17:48

Ibland börjar det sååååå j-a fel. Gick upp tidigt som vanligt när jag ska och jobba.

Fixa maten till doggsen,ut och rasta , in ge dem mat bråttom som bara den.  Batmans matskål kasade ur min hand och utöver hela köket så han fick leta mat idag. Efter alla hundar ätit så ska ju Tess till barnvakten, det är bäst så hennes lilla huvud innehåller mycket bus. Efter avlämning, hem igen ska försöka få i mig en macka innan jag far . Öppnar kyskåpet och givetvis så kommer en glastallrik med nåt smaskens på utfarande och går i tusen bitar . Innan jag hinner reagera så har Batman slukat smasket , tur att han inte skar sig .....Det var bara att sopa ihop alla skärvorna . Usch vilken morgon. Hundarna som är hemma får vara inne eftersom de har passning så det går ingen nöd på dem.

När jag äntligen kommit ut till min översnöade bil så är jag redan less. Men som det tåliga fruntimmret man är så är det bara att öppna dörren till bilen så att snön kan yra in och hämta den lilla sopen och börja.... Så såg det ut i morse....

Nu är det ut och skotta

Av AnnKristin - 26 december 2009 14:51

Jag är så stolt över mina härliga Hovawart... Idag när vi tog en promenad eftersom jag tänker att jag sparkar mest med ett ben (?) Så nu skulle båda få röra sig *S*

Det har snöat och det snöar fortfarande, jag kunde inte ens i min vildaste fantasi tro att fler skulle vara så galna att de gick upp i Åsen.

Batman & Tess var lös och lekte hux flux bakom ett krön dök en vorsteh upp, Batman älskar inte alla hanhundar men han nosade och kollade läget inte ett morr ingenting.... När denna var avnosad och klar då kom en till ... Samma procedur en gång till .. Jag gick bara fram och kopplade Battis ... 

Ägarna kom till de två grabbarna och tyckte att mina Hoffar var underbart vackra hundar , då blir man så stolt och glad.

Jag vågar inte ha alla lösa eftersom jag vill ha järnkoll så om det kommer en Ulv ska jag kunna hantera situationen , hur nu det ska gå till men jag har åtminstone en plan , vackert så.

  

Vilka snögubbar *L*

Jag har inte skrivit på ett tag och det beror mest på att jag uppdaterat julkortsidan frekvent .

Jag är glad över att så många skänkt oss en tanke för mig betyder det att jag betyder något för den som skickat julhälsningen.. Tack snälla goa ni .

  

Tess vår underbart vackra Tess


Av AnnKristin - 22 december 2009 18:52

-23,4 stod mätaren på i morse ....Det riktigt knakade i bilen när den startade, latmasken var ikopplad igår så någon motorvärmare blev förståss inte isatt... Bilen knakade ända till Djurås faktiskt....

Jag stannade och tankade för enligt gammalt kan man ju få ispropp ..*S* Det kanske är omodernt nu men det är lika bra att haka sig fast i den tron, det kan ju vara sant ....

Givetvis så var det för kallt för hundarna att knöla ihop sig ute med bara halm i kojorna så Tess barnvakter fick rycka ut....

Det blev varmare framåt dagen men det var skönt för dem att ligga inne i stugvärmen, rastning är lagom i denna kyla.

Visst saknar jag sparkåkningen men det får bero tills det kryper under -13 iallafall.

Idag är jag trött, har kommit in i någon "vända på dygnet" grej. Det brukar väl sluta med en ordentlig förkylning eller något sånt så man vet att man ska vila .

Det verkar som många har problem med sömnen, jag som aldrig haft något sådant förut.

Nu ska jag uppdatera Julkortsbloggen med ett par kort ....

Kram mina goa vänner

Av AnnKristin - 19 december 2009 16:35

Nu har jag anmält mig och fått plats!!! Jippi Frida kommer och ska ha kurs i Insjön eller Hästberg. Vilken tur att jag råkade se det på deras hemsida.

Jag behöver få en motivationsdag så nu har jag något att se fram emot .


Varit ute och sparkat med Sally och Batman, vilka draghundar jag har. Assi och Tess varit till skogs tänkte jag skulle ta granris men det får bero eftersom Tess jävlades med Assi så vi fick åka hem. Nu får jag jobba med Tess "utåtagerande" sätt hela jul....Då vet jag vad jag ska ägna mig åt , just tur att jag är ledig.


Var till mitt mysställe iallafall

  

Visst är det underbart vackert ...........

  

Givetvis så fotade jag doggsen men det ......

 


Av AnnKristin - 16 december 2009 14:38

Det känns så skönt nu när snön kommit, jag blir så glad , rena hundar, sparkföre, stämning för att tända ljus....


Julkorten har börjat dimpa ner, det är roligt att få tycker jag. Jag har inte tänkt så mycket förut egentligen hur stort det är att få ett julkort av någon, det innebär att personen har tänkt på mig just i det ögonblicket och det ÄR stort .

Jag har gjort en "julkortsblogg" i år . Där sätter jag in julkorten så att ni bloggläsare har möjlighet att få ta del av dessa vackra stämningsfyllda kort som jag blir hysteriskt glad över .

http://anziehendsjulkort.bloggplatsen.se/ är adressen

Idag när jag kom in från långsparkturen, hundarna var trötta och jag fick gång på vedspisen . Då kan man verkligen njuta, det kanske är det som fyller mig  med energi. Gjort ordning räkningarna via nätet , det känns skönt att ha det gjort.

Var ju tvungen att även föreviga Assi & Batman... ser lite kul ut att de har koll åt varsitt håll....

  

Tvärförnäma Assi ... 

Av AnnKristin - 15 december 2009 19:31

Tess och Sally fick stå för den upplevelsen, jösses när jag for förbi på Källbäcken , Igel Bernt stod och höll på skotta , han fick nog sig ett gott skratt för det gick i 180 förbi....Då har de sprungit runt 5 km innan jag kom dit....*L*

Det är lättare att manövrera sparken eftersom den är lägre än trehjulingen men går fort utav bara den eftersom jag har breda plastskenor under....

Det var oplogat till att börja med lyckligtvis......

  

Denna bild har man bakom ...  


Ha det gott, trevlig tisdagkväll

Av AnnKristin - 13 december 2009 22:58

Jag har haft en mysig dag i Kungsbuan som min jobbarkompis säger om huvudstaden, tycker det är lite mysigt namn.

Kom till mässan lite senare än beräknat så hoffarna har ju börjat men domaren tog god tid på sig så jag hade nog inte missat så mycket .

Det är alltid trevligt att träffa vänner som man inte ser så ofta, det blir åtminstone jag glad av. Jag tog en del kort förståss

  

Min "bästisvän" Maria som ställer Blazan

    

ännu en bästis, Lotta som som ställer SPRAKA och blir BIR, Grattis superhäftigt !!!!IDessutom tävlar Spraka lydnad och är så duktig så det är ju SM poäng stup i ända jajamen det är läckert!!

  

 

Veteraner som verkligen håller måttet alla belönades med CK av de gamla damerna . Elixiers Vozz blev Bästa hane OCH bästa veteranhane så vi får buga & lyfta på hatten Anki, slutade som BIM i båda så damerna gick först idag!!!

  

Runa & Max Lill Matte Nova var där och beskådade tillställningen...Nejdå inte ensam Mor Linnea och Far Kalle var också där. Lilla Nova=Söt som socker...*L*

 

Jag träffade så mycket folk jag tycker om idag så ............Ja det blir en kick liksom och jag lägger schäferplanerna på hyllan ett tag till ..*L*

Ingen får känna sig glömd, jag blir glad över att ha så många vänner runt om i världen ....Jag som trodde världen bestod av Björbo och några fäbodar runt om ....*S*

  

Här trivs jag allra mest med mina vänner och ett gäng underbara valpar

  

Visst är blont vackert !!!(?)

  

Mysstund

  

Bära runt på grejer kan vi också *L*

  

Tillrättavisa varann försöker vi också med


Önskar er alla en härlig vecka

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards