Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under januari 2010

Av AnnKristin - 24 januari 2010 22:01

Tog kort på från sparkturen ......

Sally & Tess vilar lite.....

  


Den lyckliga familjen Får ....  Så söt..

Av AnnKristin - 22 januari 2010 18:22

Onsdagskvällen tillbringades i Agrias lokaler i Falun. Dalarnas Kennelklubb har engagerat Memea Mohlin.

Memea är en underhållande kvinna som verkligen kan delge sin publik sitt tänk på ett härligt sätt.

Jag har en del av hennes böcker i mitt "hundbibliotek" som vanligt "köper" jag inte allt men tar russinen ur kakan.

Memea pratade den kvällen om kroppspråk och det var en nyttig påminnelse eftersom man tror man hinner se allt i en hunds språk men focusera på öronen anser Memea eftersom det är där man får den mesta informationen. Högt och lågt visst är det så. Det kan jag hålla med om *L* men vem vill inte hinna med - att se allt *L*(?)

Torsdagen blev att fara till Laknäs där  kricko huserar , givetvis fick jag ringa och bli lotsad. Vad är det för fel på mitt lokalsinne ....?

Vi hade en trevlig eftermiddag där, kerstin var med så vi fixade lite budget och sånt.

Batman fick följa så löptjejerna fick lite lugnt hemma.

Idag har jag fixat en sammanställning på utvärderingen av uppfödarmötet, Håller tummarna för att det blev ok. Jag har också skickat lite material till Maria Mattson så hon får ihop verksamhetsberättelsen för 2009. Sista mötet i valberedningen är avklarat så nu får jag pusta ut en stund....

Tur att jag inte jobbar föörän på måndag ...........*L*

Ha det gott alla hörs  


Av AnnKristin - 19 januari 2010 21:05

Jag "ruttnade" totalt ett tag när temperaturen sjönk till -32, hundarna fick gå ut och göra sina behov sen in igen.

Då tappade jag sugen för bloggning och allt, ingen blir ju glad över läsa att jag eldat , burit ved, åter eldat . Inne var det 12 grader på morgonen innan man börjat elda. Det vill jag mena är ingen vinter det är istid *L*- Jag satt mest framför vedspisen eldade och tände ljus .

  

Batman efter en åktur

  

Tess hans dotter efter sin åktur


"Fridahelgen" blev inställd av förståliga skäl, finns ingen chans att kunna träna hund i ett kylslaget ridhus och körhallen var uppbokad . Jag hade verkligen behövt en igångspark. Loppet är inte kört än, helgen är framflyttad så jag väntar med spänning på ett sms som talar om när .


Assi har återigen fått rabiessprutan den första ska iväg den 29 januari och få den andra det är lika bra att göra det från början .


Hovawartklubben har haft uppfödarmöte i helgen, jag var med på söndagen eftersom det är min jobbhelg . Jobbade från fredag till lördag och kunde inte ta ledigt mer än söndagen. Det var ett härligt möte med högt i tak, alla kom till tals och det kändes helt ok. Jag får tacka alla att jag fick tillfälle att vara med och lära känna de som jag inte kände så väl lite mer . Superkul.

Lördagen har ägnats åt exteriören och många hade fått aha upplevelser Marita Östlund - Holmsten höll i den .

Söndagen handlade om RAS, mentalitet och John hade massor av statistik förståss som alltid är trevligt att få ta del av.Vi pratade lite ohälsa/ hälsa.

Rasstandarden som är vårt rättesnöre nämndes.

Helga kom från Norge och hade Ayas dotter och dess ägare med sig . Jag blev så glad över att få träffa en av de valparna så jag glömde ta fram kameran, hur klantig får man vara....(?) Det var mysigt att ha Norge med på mötet, jag önskar och hoppas att de kommer med fler gånger.


Givetvis trots jag hade GPS så åkte jag fel både när jag åkte dit och när jag for hem , trodde aldrig att jag skulle komma ut från Örebro centrum, vad jag nu skulle in där och göra....

När jag kom hem från jobbet på lördagen kom Gunilla, Liam och Erozz så det blev två sparkturer . Vi var supersvettiga och hundarna överlyckliga.

  



Måndag förmiddag ägnades åt att sitta i fåtöljerna framför vedspisen, elda och umgås med Eva som varit hyperhundrädd men nu får doggsen till och med pussa på henne. Sicken tur att man har pålitliga Hoffar som kan bota hundrädsla.


Klockan sex på kvällen började vår anatomikurs med Gerard O'Shea. Den gubben kan sin anatomi han. Jag är supernöjd med första kurstillfället .

Nästa gång ska vi plugga på vår egen rasstandard för vår ras och även dra ut den på engelska. Jag tänker ta den tyska också. Kommer att bli häftigt . Vi kom från klubben rätt sent förståss och idag har jag jobbat . Fyra kurstillfällen till blir det .. Jag ser verkligen fram emot de resterande .


  

Gerard hade ju förståss valpis med sig och kolla va lycklig man kan bli av att få hålla i en .... Sååå enormt söt

Av AnnKristin - 4 januari 2010 10:30

Det är märkligt hur åren rinner iväg, jag hinner ingenting längre utan saker bara händer i rasande tempo.

Det är givetvis inte bara negativt med detta eftersom blir man uppmärksammad på att det är så att tiden rinner iväg så måste jag bli mer rädd om min tid. Vad använder jag min tid till och när är det min tid ?

Jag jobbar ju förståss den tiden säljer jag ju för att i nästa skede kunna köpa mig ett "välmående" , kanske köpa mig nåt lukta gott till badkaret*L*

Men tiden, den tid jag inte är på jobbet . Den tiden är min önskan att jag får vara nära och kära.


Tänker tillbaka på 2009 .. 

Akki, Den enda Akki fick somna in efter en helt underbar badsommar, hon älskade att bada och bada fick hon göra hela sommaren. Hon kommer alltid att fattas mig.

Arwen den vackra Arwen har erhållit titeln KORAD. Ainbusk "Boss" har blivit Norsk Utställningschampion, han har även blivit pappa till en kull valpar. Assi har tävlat och är godkänd lägre har även tagit sitt första cert. Aya var över till Sverige och gjorde en godkänd mentaltest.

Jag måste tillstå att jag är stolt över min A-kull och deras ägare. Tack Maria för du funnits där och att du finns för ett finger om inte hela handen har du med. Det känns så skönt med äkta genuina vänner . En extra kram skickar jag till dig ..

Kenneln har fått ett nytillskott, en dotter till Batman med kennelprefixet Västhofs. Puma bor hos Carro & Simon i Halmstad och ser ut att utvecklas mycket positivt.


Själv har jag letat hanhund till Assi med inte så bra resultat, det är inte så att det är bara elände men jag måste göra något som känns bra i magen och det har hittills inte gjort det .

Jag gjorde världen miss och trodde i min enfald att jag skulle hitta något i Sverige så nu måste jag iväg denna vecka och påbörja rabiesvaccination igen så jag kan åka till hösten.

Det känns som vanligt att det är lite mycket nu. I helgen när jag jobbade så öste jag Curry över Yogarten istället för Kanel. Då tror jag att hjärnan sa ifrån .... Det ska inte vara något mer där nu. Jag kan inte rå för det men jag är en engagerad personlighet är det något jag känner är rätt och är roligt då får det bära eller brista för då kör jag ...Detta år ska jag lära mig sortera ...Jag hoppas jag når grantopparna eftersom jag som vanligt siktar mycket längre ...

Jag ska också se ut tävlingar till mig och Assi , det ska bli kul, då är jag med nära och kära.

Jag har sorterat ut förr så det är ingen omöjlighet  ....När man gjort sig av med gammalt blir det mycket lättare ...

Jag har också förstått att det inte är bara hundmänniskor som läser mina tankar och funderingar, jag är glad för alla som läser önskar bara veta vem som döljer sig bakom skärmen ibland

Puss & kram på er mina vänner .

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards