Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under juli 2010

Av AnnKristin - 28 juli 2010 23:15

Fick kort från Liam och Gunilla på mailen idag

  Assi   

De deltagare som var kvar på tisdag eftermiddag innan vi körde igång med MHt.

Tack ALLA för en urtrevlig och mysig sommarvecka synd att allt går så fort. Vi ses om inte förr så nästa sommar    Liam tränar hund

Liam, Sixten & Shila  


Tack snälla för kort , det är alltid supertrevligt  att bläddra tillbaka i bloggen och minnas ..

Kram

Av AnnKristin - 27 juli 2010 11:52

Jag har inte uppdaterat bloggen på flera månader så nu kommer det att bli komprimerat utav bara den...... Men alltid något .

Det har hänt en hel del både poitivt och negativt , det ska vara jämvikt gubevars.

 

Tess & Sally        25 april     

  Sally och Tess vid Forsen   Assi vid Forsen  

Jag och Assi har tävlat lägre ett par gånger, spår och platsliggning är inget problem däremot har hon börjat gå på tävlingsledarens kommando.

Allt började i Hofors när hon drog iväg till skytten på budföringen och satt sig fot, snabb som attan . Repsken kan man kalla det, jag tappade då focus och det blev kaos men Assi gillade läget att spela ut hela registret i glädje.

Ludvika där spår, platsliggning och budföringen gick kanon när tävlingsledaren började ko...... då startade cirkusen. Hon visade på hur en Hoffe kan balla ur .

Detta händer aldrig på träning vilket visar på att jag måste "träna" i "skarpt" läge.

Planen var att para henne i augusti men vad gör hon... Startar sitt löp en månad tidigare och när lägret startar och hett så inihelv.... så det är totalt uteslutet att dra iväg 200 mil i en stekhet bil med en löpande tik.

    

 Jag hade klart med allt duktigt folk för insemination men då säger IHF (Tysklands repr. ) Nej, det skulle vara en "riktig" parning. Jag hade anlitat Sveriges bästa för denna insemination. Så parning blir i januari, känns som det går troll i detta men desto jävligare desto bättre . Jag och min vän Gunilla far ner och träffar den tilltänkte i Danmark nästa vecka, jag har bara hört gott om denna kombination och även om Ferro, det känns iallafall bra.


Min fodertik Puma som kom och gjorde sitt MH på lägret åkte hem med godkänd mental status , hon är friröntgad med B och utställd med CK. Hon är även på väg mot att bli försvarsmaktshund,

  Puma på MH  

Årets läger försvann i flygande fläng, det är så toktrevlig med alla härliga människor och hundar. Förutom lydnad, allmän hundkunskap/allmänlydnad, spår och sök så fick vi information om rapport, IPO och barmarksträning som vi också fick pröva på och många blev helfrälst, kul för både folk och hundar.

  Boss den vackre pojken   Jag o Assi   Catarina , Erozz & Gunilla   Boss dotter Celine   Maria , Blazan & Pingla   Shila Tess syrra   Sixten, Pingla, Blaze & Shila   Shila försöker skrämma spöken   Lisa & Meja efter ett lyckat spår   Sissi & Shila hittar slutet . Nedan Gunilla & Erozz

  

När lägret var slut var det dags för Finland och Tervakoski en av världens största Hovawartutställningar där Maria uppfödning Chefka´s anytime Baby "Spraka" Lotta Linussons hund slutade som tredje bästa tik. 280 hovawart ställdes ut.

        

Min vän Lotta har också hunnit få valpar

    

Jag har också varit mormor ett år idag

  

Hemma

  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards