Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under juli 2011

Av AnnKristin - 30 juli 2011 20:05

Viggo var på semester med sin lilla familj när han fyllde 2 år så det blev att fira honom på nu kvällskvisten .....

  

Han ser ut att gilla presenten iallafall, en bondpöjk behöver en traktor

  

Viggo & Dezz tyckte de skulle gå och mocka till hästarna :)

    Dezz & Ammis i bustagen

            Här kommer vi igen

  Viggo & Alfred & Dezz som slocknat framför spisen

  

Vilken mysig familj jag har .


Av AnnKristin - 30 juli 2011 15:36

Hundmaten var nästan slut så vi fick bege oss till stan och hundaffärn .....

Tidiga som vi var så blev det en vända på stan .

SVEATORGET

  

Efter en stund på stan så blev det vila

LILJEKVISTISKA PARKEN (Må den heta så )

      Sen blev det djuraffärn och där hände grejer ....:)

Där finns godis .......och andra hundar ....

          Det var vår förmiddag ...

Ha det gott


Av AnnKristin - 27 juli 2011 23:00

Idag 27 juli fyller mitt barnbarn Viggo 2 år, stora gograbben, han och familjen är på semester så vi får vänta med att fira honom... Batman fyller 10 år, det märks inte och var har alla år tagit vägen...(?) . Idag har Batman mest bekymmer i att hans båda tjejtrasor löper och han får inte vara i närheten ens, vilken födelsedag :(


När jag kom hem från jobbet i morse packade jag in Dezz i bilen och vi for till Malingarna för att möta upp hennes syster Elda, Erozz, Gunilla och Liam...

DEZZ roar sig innan syster Elda dyker upp

  

Blir nog ett bad innan också .

  ÄNTLIGEN!!!!

          Simmar nog ikapp en vända......

  Oj där kom Eldas Lillhusse Liam med i tävlingen också

  Hmm ska vi organisera oss också för ett foto som håller för hemsidans framsida, det var värre . Svårt att sitta still samtidigt i denna ljuvliga ålder.

    Här försöker vi från alla håll ....

  Efter bad och lek så blev det Björbo och lunch, Micke har satt igång grillen, Micke, Liam och gunilla hjälptes åt med maten. Kanongott var det . Jag trilskades med datorn så Gunilla skulle kunna få lite foton med sig hem på skiva. Det gick till slut men nog är detta en maskin som man både ska ha tur med och även lite skicklighet :)

Efter maten drog Dezz, Elda,Gunilla och jag upp till Fårhuset i Dala-Järna för lite fika. Dezz känner sig nog lite hemma där eftersom det var andra gången för henne. Ett kanonmysigt ställe.

  

Elda & Gunilla kollar in grisarna

  Nästan en puss blev det för Dezz och lammungen

  Vilken kanondag, tack alla som bidrog till att göra den supermysig

& Tack till er som tar er tid med denna blogg





Av AnnKristin - 24 juli 2011 23:17

Jag ger er iallafall lite bilder att bläddra bland. Jag ser fram emot onsdag då kommer Gunilla, Erozz & Elda på besök.

Igår tog jag itu med uthuset så nu är jag förståss glad att tippen är öppen imorgon så det jag rotat igenom försvinner för gott, det gick fortare än jag trodde så vi hann med en badsväng till Malingarna med hundarna också.

Jag vill .... men vågar inte riktigt ...tänker kanske Dezz :)

  

Jag ser ju .....Assi i vattnet ju :)

   Ok får ja lite assistans så ...

    Härligt var det ....

    Vilka kompisar vi är

  Jag har ju fler kompisar :) Sally är ju också min vännina

  Batman fyller 10 den 27 juli . Han är inte skadad på benet , han har varit till veterinären och testat sköldkörteln för projektet SLU har. Det som handlar om hundar över 7 år.

 

Idag så var jag först till Borlänge och figgade på ett MH, det är nyttigt att figga ibland på MH  . Det kan vara roligare än att vara testledare, då räknar man ju bara sekunder nästan :)) Vi var klar tidigt eftersom det var inte så många hundar .

På eftermiddagen tog vi Dezz & Sally med oss och for till Fårhuset i Dala-Järna för lite eftermiddagsfika . Supergott & kanonmysigt så det kan jag varmt rekommendera .

Dezz måste ju få vara på egen tass mellan varven, viket inte bekymrar denna rediga tös ett smack. Hon har verkligen fått den bästa uppväxt en Hovawarttjej kan önska.

Fika var det ...

  Det finns lite andra i vår herres hage att titta på också

Denna ståtliga herre   Och den här dansanta .....

  

Så söt ...

  Och vid denna skock satt vi länge och kollade läget

  Glömde ... när man kommer så kan man mötas av denna välkomstkommitte

  

Vi åkte förbi Forsen innan vi kom hem

    

Vi skulle ju få till ett foto för hemsidan men det bara inte vill sig ibland :))

  Lite kontakt har vi iallafall....

  

Vår sötnos igen...

  Natti ,natti & Tack snälla för ni tagit er tid

Av AnnKristin - 21 juli 2011 21:05

Fick ett gäng bilder från vår goa bästa vän Gunilla från lägret

Dalila är ett riktigt sökämne , superduktig.

            Vår sökinstruktör Gunnar lovordade denna älskade lilla tik....

Gunillas Erozz är också ett säkert kort i sökskogen

  Detta kort är bara för ljuvligt , Gunillas son Liam som hjälpt oss hela veckan.

Vilken grabb, helt fantastisk med både valpar och i köket.

  Dezz, Lotta och jag gick på café idag på eftermiddagen. De har öppnat ett kanoncafé i Dala-Floda . Supergott fikabröd... Det blir fler besök där:)

    

Goa vackra Desiree som kommit till oss, hon är som sin syster nyfiken, glad, älskar att testa nya grejer. En Dezz som vi älskar . Tack Gabi, Pavel and Pavli för vi fått förtroendet att förvalta dessa gudomligt underbara valpar från er.



Av AnnKristin - 18 juli 2011 19:50

På söndag eftermiddag bröt vi upp och givetvis så vecka 28 nästa år så är vi på igen.... Många valpar fick pröva på lägerlivet denna gång.

                                       

Av AnnKristin - 15 juli 2011 23:58

Det blir lite bilder från vår dag och vi hälsar en underbar Desiree välkommen till flocken... Mer om denna kanonmysiga hund som redan har sin syster Dalila här kommer....

Ni får vår dag i bilder,, natti natti

         

Av AnnKristin - 14 juli 2011 22:03

Frukosten serverad .

  En trött kökshjälp på morgonen                      

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards