Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under september 2011

Av AnnKristin - 26 september 2011 23:03

Det som hänt sen sist är att i Lördags var det LO konferens i Flen för Hovawartklubben som tur var så hakade bästaste Gunilla på. Dezz och Elda var med också förståss , tjejerna skötte sig exemplariskt som alltid.

När vi kom hem till Elda senare på eftermiddagen så fick brudarna busa av sig, det går inte att få ett "vettigt" kort på dem :))

        Vid dammen hade de koll på fiskarna

  Erozz hade koll på buset

  När jag och Dezz kom hem så var det så här fint med lyktor som väntade

  

På söndagen ställdes Elda i Lindesberg och blev BIR valp igen, det är härligt två gånger har hon ställts ut och blivit BÄSTA VALP båda gångerna ... Kanonkul för oss alla !! Grattis till Elda !!! Kramar  Gunilla som tar så väl hand om vår älskade Elda!

Jag har inget foto på Lilla Elda idag men jag kommer bergis att fota hur mycket som helst snart när vi får rå om henne en stund .

Idag fotade jag lite Vackra Assi med goaste magen i världen, hon tror att jag blivit galen som pratar med hennes mage :))

    Nyfiken är jag på vem från detta ställe är in på MIN hemsida ? Jag är bara så nyfiken !! Vill veta ..:)

  

Sent på eftermiddagen idag fick jag tillfälle att fota vår Lilla goa Dezz när hon stod still , helt makalöst .. Det är nog första gången ....

  Till sist bjuder jag på ett foto från Fänforsen och den vackra höst som mer och mer kryper in på knuten .

  Tack goa ni och natti natti



Av AnnKristin - 22 september 2011 21:36

Det händer inte så mycket på Storängsvägen 2, jobbar och donar med hundarna. I kväll var det meningen att jag och Dezz skulle fara till klubben och träffa lite klubbpolare. Dezz lär vara på egen tass men det kom annat emellan... Vi fick i uppdrag att vara baklysen ..... Vi kom då hem iallafall med båtuslingen om än i sakta mak ...

 

Vi väntar smått förståss, Assi blir allt större och jag allt mer fundersam.Hur stor ska hon bli ? Det var länge sen det var några valpar här så jag har glömt hur det var. Även om jag träffat många tikar som varit med valpar så känns det lite extra när det är Lilla Assi. Hon har dessutom en förmåga nu att se på mig anklagande och även om jag försöker muta mig fri med allsköns godsaker så förföljer hon mig med den anklagande blicken. Här ligger Prinsessan i köket

 

Dezz kollar TV på kvällarna och intar då min schäslong, det är tur att vi får plats båda två .....

 

Vi var hem till Lotta idag och efter Pytte busat av sig så somnade även han sött

 


Förra helgen när vi hade MH så fotade jag bara halva tiden eftersom jag var testledare andra halvan men hade tur och fick låna lite kort av Sandra Randström.Så följande tre foton har hon tagit .Tack snälla för jag fick låna dessa ...

Avståndsleken fixade en av mina allra bästa vänner supergalant, tack snälla goa bästa Gunilla ..Vilket kanonteam !

 

Kast med Hoffepojke kunde detta slutat i eller bakåtkast med testledare, ja inte vet jag men ett tokbra foto är det ....

 

Ännu ett "kastkort" . Där ser det ut som både jag och hund undrar hur i allsin dar detta ska gå :)

 

Jag borde uppdaterat sidan med ny information men tyvärr idag så räckte inte motivationen till så .... Jag önskar och hoppas att andan faller på snart ...

Vi håller på för fullt med uppfödarmötet som hålls som vanligt andra helgen i november ....LO- konferensen hålls på lördag i Flen så lite pyssel är det .

Ha det gott mina goa bloggläsare






Av AnnKristin - 18 september 2011 19:20

Dagen började med ett ringsekreterarjobb i Smedjebacken, kanonfin hall och som vanligt superorganisation när SSRK är i farten.

Det är alltid kul att träffa ringsekreterarkompisar och se lite hund.

Veckan som gått har bestått av hund & jobb som vanligt, det är alltid bra tycker jag när det går som vanligt.

Dezz och Elda har idag nått den aktningsvärda ålder av fem månader, mätte Dezz idag och hon ligger på 55-56 cm så chanzen att hon blir ett rekorderligt fruntimmer är god.

Vi är så nöjd med de härliga tjejerna.Jag får bjuda på lite bilder från Dezz vecka.

Allt från vila till bus med närmaste kompisarna .

Vila med Sally

  Hopp & skutt   Undersöker allt som alltid   Vilket härligt språk......   I sin vanliga posé   Oj hon står still ett ögonblick .....Blickar ut mot älven säkert   

     Mys   Assi har tre veckor kvar att lulla runt med stor mage .... Hon är vacker som en dag med sin gomage ....     Jag försöker få till ett foto......   Äntligen .....   Min gamle goa Batman

  

Tack för ni kollat bloggen och jag återigen fått låna er tid

Kram

Ann-Kristin



Av AnnKristin - 11 september 2011 13:48

Känns att det varit tidiga mornar.... Igår hade vi MH på klubben , det var 5 Hoffar , 1 Aussie och 2 Schäfer som deltog . Vädret var kanon hela dagen och det gick bra hela arrangemanget.

Klas från Värmland beskrev hundarna, Bodil och jag delade på testledarsysslan, Micke & Gunilla figgade hela dagen med bravur. Lotta kom och hjälpte till också på ett par doggs så allt flöt kanonbra.

Lite bilder lär jag ju dela med mig, tyvärr så kunde jag fota bara halva dagen sen tog jag över som testledare så då funkade det inte att fota som ni förstår ...

Börjar med vår klubbkompis Camilla och hennes Aussie Gizmo...Här får de nog instruktioner av Gunilla . Det var hund nummer 1 för dagen

  Jippi här kommer grabben med trasan ...Som Micke fick dra manuellt eftersom hardragarn inte lagats än ...

  Spökena ska hållas på halster...

  En mysig bild på en schäferkille som spanar i spökena

  En Hoffe från kennel Animando som tyckte att skramlet skulle bara bestigas :))

  

Rofyllt

  Gunilla och Kessu

  

Elda, Erozz och Gunilla

  Elda & Dezz på systrars vis

  Liten vattenrast

  Batman på kvällskvisten

  Assi kanske ligger och funderar på sin nedkomst .... eller lurar hon oss igen ???

  Hon ser lite pillermarisk ut :) Men vi håller tummar och tår ....

I morse ringde också klockan i ottan då var det dags att knalla ett högrespår till dagens tävling ....Kom till klubben strax efter 6.30 så det var bara att ta sitt pick och pack och dra till skogs ...

Nu står det skogen med egna hundarna på agendan så ...... Ha en fortsatt härlig söndag ... Jag tar nog kameran med ...

Av AnnKristin - 7 september 2011 20:51

Hm ett dagboksinlägg kanske......(?)

Jag har iallafall bränt nästan 160000 idag .... Huuu va attans mycket pengar men ändå är jag så hiskeligt nöjd med taket ....Det blev att öka på lånet förståss eller det finns säkert folk som kan nysta upp pengarna direkt men till den skaran hör inte slarvmaja jag.

Skönt att få det överstökat iallafall . Jag upplever att pengar är ett ämne som man inte pratar gärna om, det är väl privat skulle jag tro.

Dagen började iallafall med kurs för arbetsplatsombud, den var intressant på det viset att jag fick lite hum om hur försäkringskassan jobbar om mina arbetskamrater eller jag blir sjukskriven och även hur arbetsgivaren agerar.

Lunch med Bästa Kirsti & Goa Anna . Sen banken och fixade takräkningarna, hem och ut med Doggsen.


Dezz hakade på till skogs , gick högre spåret och kollade snitzlar. Vi har tävling på söndag så allt måste ju bli bra. Mycket hund i helgen igen, MH på lördag för  5 Hoffar , 2 Schäfer & en Aussie det ska bli kul tycker jag .

Lite bilder

  

Dezz i skogen .... kollar snitzlar

  Bus Dezz

  Så här ser det ut mellan varven i min bil ...

  Trötta vi efter en dag

  Tack för jag fick låna er tid ... Kram




Av AnnKristin - 2 september 2011 10:04

Det känns så skönt, jag tycker om hösten och det lugn den för med sig.

Sista sommarkvällen den 31 augusti tillbringade jag med Gunilla, en av mina allra goaste bästa vänner som kom med Erozz och Elda.

Sally & Erozz fick en tur med Kickbicken, Sally har tappat kondition över sommaren så nu blir det cykelturer med fröken.

   Dezz och Elda lekte förståss, deras favoritgren ...

        Så här trött kan bara Dezz vara ......:))

  Första höstdagen inleddes med skogsprommis

Jag kanske berättat men det är så märkbart att min Älskade Batman har kommit upp i ålder, givetvis bara i kroppen .... huvudet är en ungdoms ... och denna kombination synkar inte ibland. Han springer fortare än balansen bär . Jag skulle aldrig kunna bara låta honom gå koppelpromenader, han är inte den typen av hund.

  Assi hamnade i ett lerdike som jag aldrig sett maken till och den lilla ån som jag trodde skulle kunna skölja av leran hjälpte föga så hon fick ta ett dopp i Malingarna

Kanske det sista för året .

  Här är förståss mitt smultronställe

  Sally och Dezz

  Avsluta denna bildkavalkad för dagen får mitt vackra tak göra , det blev så fint ... Tänk att mitt hus kunde bli så fint .....

  Nu är det rödfärgning som gäller i helgen

Ha en skön helg och tack för att jag fått låna er tid i just denna stund

Kram



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards