Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under december 2011

Av AnnKristin - 30 december 2011 15:58

Detta med att få till lite rättvisa foton till de underbart vackra motiven när jag är ensam med doggsen & kameran. Denna årstid slåss man ju även mot klockan . Det är inte många minuter som man utnyttja ljuset.

Jag har iallafall klarat av lite samtal idag och det kändes skönt så nu kan det nya året komma med nya utmaningar. Mina planer för 2012 törs jag knappt knysta om. Men det är lika bra att få det skrivet så händer det. Älskade underbara Dezz har fått stå tillbaka i träning för valparna en hel del . Så innan 2012 är till ändes må jag väl ha startat appell med den damen. Hur nu det ska gå till , jag har försökt att få till en tävling på klubben få se om jag blir bönhörd.

Jag & Min bästa Maria kommer att besöka Tervakoski & Utställningen i Tyskland där de båda föreningarna kommer att samarbeta,det ser jag fram emot med stor glädje. Goa Bästa Gunilla gör det möjligt för mig att åka till Tyskland, jag är så tacksam över att fått lära känna henne även om det var mitt i en bedrövelse som tog en ände med förskräckelse.

Lägret vecka 28 ser jag givetvis fram emot med samma glädje . Va kul det ska bli....att träffa ALLA igen ..

Men innan alla tokroliga underbara grejer så finns det ett stort allvar också , idag beslöt jag och Lena att vi skulle ta f-n i båten och fylla på kortet till Atleten . Nu är det slut på sötebrödsdagarna och barkbrödet ska fram :)

Nog tramsat och till fotona från idag

Först ut på "Arenan" är Bob Marley

       

Blixt Gordon

           

Bond James Bond

               

Blaise Modesty Blaise

               

Sist men inte minst Dezz , Desiree Aldeon

                   

Ni ser det är inte lätt när man inte är bläckfisk .......

Hoppas ni får en fin nyårsafton så hörs, ses vi

Kram till alla mina läsare

Ann-Kristin

Av AnnKristin - 27 december 2011 22:29

Visst är det kanonmysigt när det är lagomt i vädret, klart jag saknar snön men ska det vara snöfritt ska det vara som idag ...... En tokhärlig dag.

Jag & Min goamysiga vän bästaste Gunilla tog en utflykt med valpisarna och här är lite bilder

   

Ett kärt återseende , Buster blev superglad och jag tror glädjen var besvarad

 

Mycke spring i benen vill jag lova

   

Och vackra, mysiga pappahunden förståss

     

Tack Gunilla, Lotta & Monique för ni gjorde dagen ....Kramisar

Tack ALLA ni som gillar att titta på mina bilder och min blogg

Hörs & ses snart igen


Av AnnKristin - 25 december 2011 12:53

Det har kanske varit bättre förutsättningar för julkänsla om snön dingnat från träden och det knarrat under skorna. Jag & RottisLotta var lite sen med fotografering inför jul i år så jag har full förståelse för den sena ankomsten av de sista julhälsningarna.

Men här är dom iallafall och inte mindra vackra för det.

En julhälsning från en av de jag räknar till nära mina vänner får inleda , Carin som gav vår älskade Ulma ett superhem & som varit med på en hel del av mina & Marias resor runt om i Europa för att se mer av vår underbara ras.

 

Från Kennel Aldeon i Slovakien kom detta underbart vackra kort, uppfödare till våra härliga tjejer Dezz & Elda.

Jag ångrar inte att jag tog min flygrädsla och Maria i hand och flög dit för att träffa dessa härliga hundar och härliga familj. Kände mig som Lasse Åberg "jag kan flyga"..... Vingarna bar och hem kom vi. Tack Kennel Aldeon för dessa mysiga tjejer

 


Det kom en julhälsning från vår ordförande

God jul och gott nytt år

önskar

Louise, Klas och hundarna

 

Lena Dyrsmed som är hur duktig som helst på agility och fixa tävlingar och dona med allt där agility är inblandat . Hon brinner för sin agility .

 

Sen tror jag det står på vilka som skickat hälsningar till oss

   

Vilket uttryck Ann ... Kanonfin !!!!


Fick även hälsningar från

GOD JUL

&

Gott nytt

2012

ÖNSKAR

Hoffetrollet's Kennel


Annica & Rolf

med familj





Nu är kaffet med kardemumma, grädde & råsocker urdrucket så nu blir det lite valpgos

Ha en fortsatt trevlig jul


Av AnnKristin - 23 december 2011 16:15

I onsdags kom de supergodamysiga bästavännerna Gunilla , Pentti , Erozz och Dezz syster Elda och hälsade på , Vi blir alla lika tokglada över deras besök.

Det är svårt att få systrarna på bild eftersom bus och glädje står högst på prioriteringslistan, så vi får hålla tillgodo med det som bjuds. Nu är tjejerna åtta månader, att tiden gått så fort.

                           


Som alla andra år så tog jag & Goastebästa RottisLottavännen hjälp av varann när det var dags för julkortfotografering.

Ni måste få en bild av RottisLotta eftersom hon nämns mellan varven här med Pytte & Grappa

 

Så här ser det ut när vi håller på , inte är det lätt och inte alltid går planen som den ska ....

                       

En hysteriskt glad svansviftande Betty Boop

 


Julhälsningarna  har rasat in och jag blir lika glad varje år till alla er som skänker mig en tanke i julbrådskan, nog är det stort att få vara i någons tanke den mest stressade tiden på året.

Jag har inte gjort någon extra sida för julkorten i år eftersom jag har många besökare på denna blogg och det är roligt att så många som möjligt delar min glädje över de vackra hälsningarna .

Maria, Gunilla & Lotta utan er minabästagoastemysigaste vänner som känner mig mest av alla & ändå är mina bästastevänner vill jag inte vara utan.... Tack snälla för de vackra julhälsningarna

   


Jag skickar en varm kram till alla er som tänkt på mig  & mina älskade hundar mitt i julstressen  & alla ni får ta del av de vackra julhälsningarna

                                 

Frohe Weihnachten
und die besten Wünsche für 2012


Hovawarte
vom Hause Luka und Tübinger Tor

 

  


Lis und Uwe

                                   Från Bodil & Elliegårdens Kennel

  

Vi har även fått julhälsning från Kricko , Lars, Xaga och Denice på Siljanhofs kennel, ett superfint kort  men tyvärr körde jag bet med att få in det på bloggen...

Även Tinka på Lintrollets Kennel har skickat oss julhälsning

L


Tack alla än en gång för era underbart vackra julhälsningar

Av AnnKristin - 19 december 2011 15:54

Det var så underbart när jag, Sally och Dezz tog sparkstöttingen och bar iväg uppöver åsen.  Dezz får ju inte dra än men hon får haka på ändå .... Sally drog som attan, det är lycka det .

Jag har varit med om min första rotfyllning på morgonen, jag tog det direkt när jag slutade jobbet så jag hade det gjort.  . Tur nog överlevde jag så jag kunde ta alla dessa foton när jag kom hem .

Den enda som undgick kameran idag var Assi .... det får jag råda bot mot snart .

Jag hittade inte min lilla kamera när jag var ut på sparkturen och det var trist förståss men, men. Ska väl leta som jag snart gör med allt annat .

     

Tjejerna Anziehend's

           


Grabbarna Bond & Bobbsan

           

Buspojkarna Buster & Blixt är fortfarande hemlösa och behöver en egen aktiv familj som bara älskar dem.

                   

Nu tror jag att jag lyckats få med snökorten från denna dag...

Ha en mysig måndagkväll ....Håller tummarna för att snön ska ligga kvar lääääääääääääänge

Av AnnKristin - 17 december 2011 22:19

Jag har laddat upp en hel del , jag hoppas att kunna fota lite kommande vecka. Klockan är mycket så John Blund står och viftar som vanligt :))

                                     

Ikväll hade vi besök av dotter, måg och älskade barnbarn

       

Natti natti, ha en fortsatt mysig helg


Av AnnKristin - 9 december 2011 18:07

Kanon äntligen har snön kommit , hoppas , hoppas att den stannar. Både jag och hundarna trivs bäst när det är vitt på marken. Jobbade idag så det hann bli lite i mörkaste laget till jag kom hem.

Dezz formligen älskar snön, hon får inte dra än men nästa år. Va kul vi kommer att ha det. Sally och Assi är de som får dra detta år .


Jag lyckades fota lite iallafall idag ute .... Jösses va valparna gillar att va ute i snön , tycker det är döläckert .

             

Sen blev det nån bild på tjejerna o mor, så ursöta .

         

Hoppas på bättre korttagarväder imorgon

Önskar er fredagsmyskväll



Av AnnKristin - 6 december 2011 15:16

Planen var att vi skulle bli klara att fara lite tidigare idag men klockan bara ilar iväg . Jag fick ta tag i valphagen idag eftersom de små har fått tag i silvertejpen som jag satt fast underlägget med.

Det är ju trägolv överallt i detta hus utom i badrummet  så det är lite pyssel . Silvertejpen fick tjäna som kamptrasa till alla ..... Nu är allt fixat igen till nästa bustrick.

Men vi kom iväg till slut till klubben där min vän RottisLotta mötte upp oss återigen . Vilka underbara vänner jag har  riktigt genuint kanonmysiga härliga goa vänner . Jösses va jag tycker om alla dessa riktiga vänner  och nog är jag rik som ett troll med alla dessa underbara människor runt mig .

Först idag blev det Bond James Bond & Blixt Gordon, något förvirrade gossar

  

Vilken grabb

   

Och en till

     

Blixten o Bond

 

Nu var det Buster keaton & Blaise tur

                   

Pytte fick låna ungarnas grejer också

 

Blaisan sitter som klistrad i fönstret och kollar Pytte

 

Jajamen här kommer nog en bortbyting :)

 

Jodå en en liten Pyttekompis och min goa vän RottisLotta

 

Nu måste jag nog elda lite i kamin så det blir varmt o gott


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards