Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under februari 2012

Av AnnKristin - 28 februari 2012 19:29

Det var ju bara ett måste .... jag bara älskar just denna årstid , just nu innan vi står inför våren och allt som gömts i snö kommer fram i tö .


Hundarna har inte varit i rastgårdarna så de måste ses över . på gården ska det läggas grus, ett nytt vedskjul borde fixas och ett större växthus . Går det på RUTavdrag eller ROT?


Måste hitta motivationen att träna hund, vi måste ju börja med torsdagsträningarna snart . DÅ brukar motivationen komma bums om jag har en kanontur  Det är goaste Dezz som varit valp alltför länge som lär köras igång .


Nu till lite bilder från förmiddagsprommisen ,

                                 

 .Dezz o Bobban leker som attan , kul typ den där Bobban tycker Dezz

             

Ha det bäst , Kram

Av AnnKristin - 26 februari 2012 20:57

Har varit på utställning och blivit BIR valp och trea i gruppen , vilken grabb!! Det tackar vi för ,Grattis Lisbeth med familj och pussa på grabben från oss.

Från dagens utställning

 

Znådass igen ... vilket underbart foto

 

Idag har det varit en kanonfin vinterdag så när jag kom hem från jobbet tog vi hundarna till skogs

och kameran var med .

                         

Sen fick vi besök av goabästaste Kerstin, Harry och Berra så Blaisan fick bekanta sig med lite colliekillar. Blaisan hängde med grabbarna hem för att på egen tass bekanta sig med världen, hon är i gott sällskap så det blir bara tokmysigt för henne

Lite bilder från herrbesöket :)

                   

Vilken skönbramysig dag vi haft , jag får vara tacksam över livet

Kram på er alla  

Av AnnKristin - 22 februari 2012 19:35

I söndags kom Beetlejuice numera Zito och hälsade på, jag blev supertokglad över att träffa honom och hans underbara familj. Han var lite högre än sina syskon och superfin, glad, social och full i lek. Han och Dezz busade runt .Sally tänkte nog som hon gör i en del situationer , har inte den där flyttat ?:) .

Blaisan hade synpunkter också förståss och tyckte att det var ändå hon som var kvar och hade rätten att bestämma.

Lite foton hann jag med, det är sånt här som gör mig väldans rörd att träffa underbara människor som älskar sina hundar .Zito kan inte fått det bättre . Alla valparna har det så kanontokbra och jag blir så glad .

             

 Nu får vi dra till skogs ofta så det blir röj i ojämn terräng för ungarna . De gillar att busa runt i snö. Först ut Bobban och Blaisan .

                         

Sen blir det Blixr och Bond som ska pulsa

               

Dezz och Sally på sparktur

     

Idag kom nästa tokmysiga besök , jag blir ju förståss alltid så galet glad när mina vänner kommer och hälsar på.

Synd att så många bor en bit bort , Min önskan är att många bodde närmre. Idag kom Bästaste goaste Gunilla och lika goa Liam  och förståss bästaste Elda och givetvis Bästaste Erozz som jag nästa glömde när han "bara" fick vara ute när det vara löp i huset

         

 Tack för nu läser min blogg , hälsa gärna på och träffa buset :) Många av er är så välkomna

Kramar


Av AnnKristin - 18 februari 2012 21:58

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen nämligen den åttonde februari. Det har varit en tung tid och jag har svårt att hitta orden, egentligen vet jag inte vad jag ska säga.

Jag har fått tagit beslutet än en gång om liv och död, ett beslut som jag önskade att jag inte skulle behöva ta men har jag valt att leva med hund så är det också min skyldighet . Min älskade Batman fick somna in i mitt knä den 13 februari lite över tio år och sex månader . Han kommer alltid att finnas i mitt hjärta och kommer alltid att fattas mig.

Jag har varit ur gängorna och inte kunnat fokusera på så mycket annat ,


Vi har också haft årsmöte i Mellansvenska , det kommer att bli en kanonstyrelse som jag kommer att stortrivas i. Jag fick förtroendet att återigen sitta ett år som ordförande och det är stort att få ett förtroende återigen.


Idag har jag varit på en bra föreläsning som Daladistriktet ordnat, det handlade bland annat om om olika träning för hund och hur viktigt det är att vi varierar oss , givetvis så var det mycket mer och vi kommer att få ännu mer eftersom att planen är att Friskvård/fysträning med Marie Söderström Lundberg kommer åter i november . Tackar o bugar för en trevlig eftermiddag .

När jag var på väg så kom en väldigt trevlig kennelkonsulent på ett oanmält besök , vi håller på att ta upp en dörr mellan sovrum och köket så det är lite stökigare än vanligt men som tur eller kanske otur var det inte städa han skulle .

Jag var lite stressad och Micke har köpt en färdig sallad som jag hade till lunch , i brådrasket och stressen för att både vara tillmötesgående mot besöket och vilja till föreläsningen snabbt så visade jag honom runt vars mina hundar håller hus . Just då var valparna och Assi i vardagsrummet, Dezz och sally i köket när vi återvände till köket hade Dezz trott att jag var klar med lunchen så hon tyckte hon skulle smaka. Dezz låg med min butt på soffan och smaskade sallad , jag tog givetvis av henne den och tog en ny gaffel och fortsatte min lunch varpå Dezz tyckte det var ovanligt dumt så hon kastar upp den skitigaste Foppatoffel i mannaminne på bordet till Konsulenten. Undrar vad han tänkte när han for , han måste fått sig ett gott skratt men detta är min livstil och jag trivs förbaskat bra.

Jag tycker det är kanonbra att de kommer oanmälda och verkligen får se hur man har hundarna och hur hundarna sköts . Synd så hade jag bråttom för det har varit trevligt att ha hunnit prata lite mer .


Givetvis har jag fotat lite men jag har svårt att hitta den riktiga lusten . Den kommer när jag fått ordning på mig igen


                         

.Tack snälla för allt deltagande alla mina goa vänner , vad skulle jag göra utan er?

Denna  supervackra bukett kom med bud , tack snälla goa Gunilla med familj.

 

Nog är jag rik som har så många vänner

Kramar i massor till er alla ...

Av AnnKristin - 8 februari 2012 19:58

Men först ska vi njuta av fina vinterdagar. Idag kom Goa Kerstin på ett som vanligt uppskattat och trevligt besök. Det är så härligt att umgås med folk man gillar , det gör gott för själen sägs det och det stämmer åtminstone i min värld.


Jag har inte uppdaterat bloggen så frekvent på slutet, jag har lite att pyssla med känns det som. Mina två blonda grabbar behöver varsitt hem fortfarande. Det är så härligt att se vilka personligheter de utvecklats till . Det som de har gemensamt har alla mycket lek och bus i sitt väsen men oerhört snälla och lätta att ha göra med.


Nu kommer iallafall lite kort från denna dag, jag vill samtidigt passa på att tacka Kerstin för hjälpen idag . Det är inte så lätt att fota om man inte har lite assistans i skogen.


Dagen började med lite mysvila hemma

Blixten

 

Bond mysnjutknaprar

   

Snygg Blaisan

 

Bobbis

 


Blaisan

 

Vi for till Floa parkerade vid klubben och knallade en bra bit upp till Kvarna med bobbis & Blaisan sen tog vi bilen upp dit så resten av gänget fick rumla runt  . Det blev lite dåligt med kort på Blaisan & Bobban men det får jag åtgärda nån annan dag .

         

Dezz & Kerstin på bushumör .... Det är bara min säger Dezz:) Bond & Blixt hade också åsikter vems grejen var. vem äger världen :)? Om inte buset .........

             

Lite fler bilder på underbara Hovawart

                               

Tack för ni tittat , hör gärna av er om ni är intresserade av att ge en underbar Hovawartkille ett aktivt hem .

Kom gärna på besök och träffa grabbarna

Ha det gott  /Ann.Kristin





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards