Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under februari 2014

Av AnnKristin - 27 februari 2014 08:21

Jag som i regel har hur mycket som helst i tankarna och det har jag nu också givetvis. Den sista vintermånaden har inte varit någon höjdare, snö som förvandlats till regn och det har blivit halt och eländigt. Kicksparken har jag inte använt mycket i år, pulka som det går att sitta två i köpte jag för att jag planerade att ge barnbarnen en skjuts efter hundarna som de inte skulle glömma i första taget. När äntligen min plan skulle sjösättas blev Viggo sjuk så det blev att ställa in.

Jag är väl förberedd till nästa säsong så då ska det inte komma smolk i bägaren är min förhoppning.

Hursom så har det blivit lite skärpning på träningsbiten när det gäller Dezz, det är en rolig hund som har sin belöning i lek, vilket gör livet lite enklare än att leta rätt godis. Jag använder ju även godis till en liten del. Jag får inrätta mig i vad Dezzan gillar, lyd din hund eller hur det var.

Vi i Mellansvenska Hovawartklubben har haft årsmöte, vilket som alltid när vi träffas är en trevlig tillställning. Tyvärr så är det som många gånger att det kommer en liten skara men ack så trevlig skara.

Jag tackade ja än en gång för förtroendet att sitta ordförande i vårt LO, det är stort att få ett förtroende från andra och det ska man förvalta väl så är det bara någon mellanväg finns inte.

Alla förtroendeuppdrag som jag blir tillfrågad om tänker jag efter innan jag tackar ja, jag tänker vilka ska jag samarbeta med? I Mellansvenska har vi så härlig styrelse så man kan inte tacka nej så är det bara. Vi respekterar varandra och lyssnar på varandra i frågor som rör klubben och sätter klubbens väl i främsta rummet och det är en styrka.Jag vet att en klubb sköter ingen själv utan man lär både samarbeta och kunna samarbeta. Lära sig vilka förtjänster och tillkortakommanden vi har och utnyttja detta på bästa sätt.

Jag har tackat nej till förtroendeuppdrag eftersom jag sett det omöjligt att samarbeta med en del människor och jag är alltid ärlig och berättar det. Och det är inte för jag tycker de är sämre utan för jag klickar inte med alla och har accepterat det. Det var en som sa att ingen kan ändra på någon annan utan den man kan ändra på är sig själv och det stämmer så bra. Lite foto kanske från början av februari.

                       

Lycklig är jag som har möjlighet till hemägg, från hönor som jag vet har det bra. Att äta ägg med gott samvete är en bra känsla

 

Förtroende, att få förtroende är stort tycker jag som ni vet och att förvalta ett förtroende är än större. Jag har även fått förtroende att sköta de hälsorapporter som kommer in och att återrapportera till de uppfödare som rapporterar in.

Det jag ska göra då är lätt, att utan egna värderingar kopiera och återge det exakt som det är.

Att få ett förtroende är i mångt och mycket göra utan egna värderingar, det mandatet har ingen som sitter på dessa förtroendeposter.

Jag är inte mer än människa och visst har jag åsikter och det får jag ha men jag ska inte så länge jag sitter på en förtroendepost lägga ut mina egna tankar och värderingar om enskilda hundar utan det handlar om konkreta svar sen får mottagaren dra sina egna tankar om saken , det är inte mitt "jobb"att värdera eftersom jag har ingen aning om vad den andre eftersöker.

Jag har fått till mig att vi kanske borde se om vårt hus i en del organisationer jag är med i, kanske det sitter folk på poster där de inte riktigt hör hemma. Man har ett förtroendekapital och det gäller att förvalta väl.

Lite fler foton som ni märker så är det mycket snöbilder även om den mest lyst med sin frånvaro.

                         

Jag kommer nog att återkomma om detta med förtroende många gånger eftersom det är så viktigt, jag har även givetvis tackat ja ännu ett år till att vara ansvarig för RUS-mental i min hemmaklubb. Jag tycker det är viktigt att vi på Brukshundklubbarna tar vårt ansvar i detta med att anordna MH / MT, inte för den enskilda individen som sådan för utan för att se den röda tråden i kullarna. Att välja avelsdjur är ett grannlaga arbete som kräver att man känner sin ras och att man känner mycket folk i rasen, det är hos de som lever med sin hund som det är där man kan få information hur hunden fungerar. Härligt är det iallafall att på bild få olika bruksraser på vår Brukshundklubb så än är inte slaget förlorat för våra älskade bruksraser

  Jag har även tackat ja till förtroendet att vara ansvarig för RUS-utställning i Distriktet, ännu en rolig uppgift som jag hoppas ro iland med.

Givetvis så har jag mycket med mig sen vi startade Gagnef-Floda Brukshundklubb som vi efter några medlemsår i Borlänge startade upp så jag känner mig trygg med SBKs regelverk även om det blir lite nytt mellan varven.

Goa läsare ni tycker säkert nu att det var en självgod människa som tjatar om förtroende hit och dit men jag måste få berätta hur viktigt det är med förtroende och att det är ingen självklarhet att jag har de uppdrag jag har . Det är ingen självklarhet för någon att bli tillfrågad om förtroendeuppdrag,  ett ömsesidigt förtroende och att förtroende måste man vara rädd om eftersom vi har ett förtroendekapital som också kan försvinna om man inte vaktar sin tunga och sina skrivfärdigheter. Nog om detta, jag hoppas alla förtroendevalda tänker till och håller med.

Jag är inte mer än människa utan jag kan också bli arg och tycka en massa, öppenhet och ärlighet måste vara ledord eller vad vet jag .

Bilder på de Slovakiska Prinsessorna

     

Ha en härlig vinterdag på lördag är det vår så dags att ta fram vårkappan och njuta av tusselagon

Kram på er och tack för alla förtroendeuppdrag


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards