Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under juli 2014

Av AnnKristin - 30 juli 2014 22:37

Och vilken sommar vi har , det får duga. Hösten är min årstid så jag väntar väl in den. Det är som en efterrätt, det bästa spar man till sist. September  och oktober förutom vid älgjakten är så härligt att vara i skogen, åka ut tidigt och lägga spår när det finns luft att andas. Just nu längtar jag tills jag får plocka fram Kicksparken och dra en repa upp till Åsen.

Det enda som hänt sen förra inlägget är väl att vi tränar på och Dezz tar sig det är väl avlämnande av apporten hon slarvar med men det ska vi väl få ordning på.

Jag, Maria, Gunilla, Mikaela, Jenny och Eva pressade in oss i Marias stora bil med Nimbus och Justin och for på vår sedvanliga utflykt till Tervakoski, Justin hade gjort illa sig vid badet så han haltade men fick ett VG. Nimbus fick Exellent och slutade som nummer 6 av 23 juniorer. Det är bra med tanke på den konkurrens som är och att pojkarna blott är 10 månader gamla.  Jag bjuder på lite osorterade foton från resan dit och hem och mittimellan

                                                                                                                                                                                                                                     

När jag kom hem så drog jag och Micke till barnbarn, Viggo hade kalas

               

Lite bilder från dagarna innan Tervakoski, Zickan lämnade vi av hos sin matte innan vi for. Vilken hund, en helt underbar kille . Han blev så glad när han kom hem och fick se matte och sin bädd . Han var nog trött efter Timas vilda galna upptåg.

                                 

Natti natti


Av AnnKristin - 14 juli 2014 00:39

Mäkta förvånad blev jag när jag upptäckte att inte ALLA foton var med , här tror jag de saknade kommer

                                                         

Dessa tror jag var de saknade , jösses va jobbigt det blev nurå men det finns en hel del bilder i inlägget nedan . Vilken röra när inte alla bilder kom in i det första.

Jag hade även en notering angående tomma tunnar skramlar mest. Jag tror att en del refererar till helt andra när de pratar hund det levs inte som det lärs och det kan jag bli mäkta förvånad över. Jag blir förvånad över när det pratas om rena teorier som inte praktiseras... Tur nog så behöver jag inte ha sånt i min närhet utan bara folk som jag trivs med och det känns befriande men de lockar fram sidor hos mig som jag inte vill kännas vid som jag inte ens i min vildaste fantasi trodde mig ha men den noteringen försvann spårlöst tillsammans med bilderna jag sätter in i detta inlägg.

Alla som känner mig vet att jag värnar om god mentalitet, är även aktiv som både testledare och figurant och de som läst mina tidigare inlägg vet att jag som det också stått i Hundsport special ett flertal gånger att våra tester MH bland annat  Banorna , figuranterna och rådande omständigheter när testen utförs är så olika så man kan inte fästa all tilltro till detta. Vi har alldeles för många olika skolor när det gäller utbildning av folk som håller på .

 Det som är mest spännande av alltihop och en massa tyckanden är att det mesta går att hitta på SKKs sidor och när jag upptäcker att de tunnor som skramlar inte tävlar sina hundar i bruks utan bara ett tomt tyckande och jag upptäcker även att en del inte ens ramlar över målsnöret på appellen då förstår jag än mindre.

Vi har en ras som vi fått låna till eftervärlden och vi ska bibehålla, vi ska inte spela gud och förändra för ska vi det så bör vi nog se oss om rappsnabbt efter en annan ras som motsvarar våra förväntningar.

Jag har valt Hovawart och tänker behålla rasen till jag faller död ner eftersom den motsvarar mina förväntningar på en allroundhund som jag kan ha lika kul med på plan, i skogen och i draget och jag har inga intentioner att inte folk som läser rasstandarden ska känna igen sig i mina hovawart om man inte läser standarden som f-n läser bibeln.

Natti natti mina vänner hoppas ni får sova tryggt och lugnt och inte ridas av nattmaror som några få borde göra

Av AnnKristin - 13 juli 2014 23:06

Jag lär ju anmäla mig till någon tävling så jag får slå hål på starten, jag var med som åhörare en dag på min goda vän Lottas läger som hon anordnat med Frida och Jonas. Jag har tränat för Frida förut, det var hon som fick mig till start med Assi.

Vilket team, så ödmjuka och fina med hundar och folk. Det var meningen att jag skulle vara med men eftersom jag är ansvarig för utställningarna i Distriktet så kändes det bra att vara i Malung på söndagen när de genomförde sin första officiella utställning. Malungs Brukshundklubb firar dessutom 50 år i år så det var roligt att få vara med. Det fanns inget att fundera över när det gällde arrangemanget, de har fixat allt till det bästa både utställare och de som jobbade i ringen var nöjda . Jag hade dessutom tagit med mig Kricko som registrerar alla våra utställningar så hon var gullig och fixade den biten. Det var guld värt. De fick inte så många anmälningar så Marita Östlund -Holmsten fick döma alla hundarna. Det var meningen att Jens Myrman skulle döma Hovawart så jag anmälde eftersom jag ändå skulle vara på plats och en relativt ny domare på rasen är spännande . Det är inte ofta det händer men en Hovawart blev BIS och inte vilken hovawart som helst utan vår älskade Dezz. Lite bilder från dagen. Tackar även Kricko som hjälpte mig att fota och det funkade ju bra. Träffade massor av härliga människor, ingen nämnd ingen glömd som förgyllde vår dag på Malung-Sälens Brukshundklubb. En helmysig dag.

                                                                                                         

Det tränas på klubben stup i ett och nu har det varit så varmt så om hundarna fixat det så har åtminstone jag inte orkat så länge. Lotta och jag fotade en dag, Dezz och Mulle var de som skulle fotas. Maria var med och hjälpte till också så vi tackar alla för en bra fotografering . Hästskjutsen kom förbi klubben så de måste förevigas.

                                                 

Massor av foton från lördagen när jag fick tillfälle att vara med på Kullagullalägret så nu känner jag mig motiverad, jag har inte träffat Jonas i den här rollen förut men han var fenomenal och Frida hon vet jag är så makalöst inspirerande och möter varje ekipage där de är med samma entusiasm . Ja det gick så jag anmälde mig till Kullagullalägret 2015, då ska jag vara med från början till slut.

                                                                                                                                                                                                                                                                              

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards