Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under november 2014

Av AnnKristin - 27 november 2014 22:12

Jösses det var den 13 oktober jag bloggade senast, det har varit en hektiskt och mysig tid så att blogga har varit uteslutet synd nog eftersom det blir lite att ta igen.

Behöver jag blogga då tänker någon säkert, ja jag behöver att skriva av mig lite och det är valfritt att läsa mitt tänk och tyck. Det kommer inte att bli så mycket tänk och tyck denna kväll men många foton blir det.

Tänk att vi spårat och Camilla fick ta av sig tröjan i november, då trodde jag aldrig att kylan skulle komma men idag känns det som snön kanske kommer snart. Besök av Kaila och hennes matte och husse, Kaila och Bobban röjde runt vid Kvarna. Vi var vid klubben och spårade för det var älgjakt och då är det bäst hålla sig undan. Mysig höstdag. Kaila är verkligen ett lejon med fart.

       

   

Dezz och Tima busar runt hemmavid, Micke har hjälpt mig fixat att göra en liten träningsplan hemma. Nu fattas bara lampor som verkligen lyser om, då blir det perfekt.

        


Liten foton på en del av de bästa, alla hundarna älskar när barnbarnen dyker upp så de verkligen längtar när de får besök till nästa.


           




                                                      



                


   Härligt Camilla, spårdag i november. Är det Brittsommar tror detta?  

 

Catarina har sytt själv så vi var gröna av avund allihop.


           


Maria har korkat upp kaffeflaskan och sånt är viktigt när man är i skogen 


               

Andra helgen i november var det dags igen för uppfödarmöte, det har vi förlagt i Vårgårda på Tånga Hed. Det kändes bra att vi har bestämt oss för en i hundvärlden som jag har all respekt för, Jan Gyllensten . Vi hade också förberett oss för att göra ett så bra möte som möjligt eftersom både jag och Pia har sagt ifrån oss uppfödarmötena efter i år.  Jag tycker att detta var ett av de bästa mötena, högt i tak, alla var delaktiga och vi pratade hovawart. Alla lyssnade inte på Gyllensten utan kom på söndagen men med våra förberedelser så fungerade det. Lite bilder från föreläsningen, vi även ett grupparbete så vi fick tänka lite själva också. Kanonkul!! det har varit kul att anordna men att sluta med flaggan i topp känns fint

               

Helgen 15-16 november var det tvådagars utställning i Rättvik, ena dagen var det Nedansiljan som arrangerade och andra dagen var det min hemmaklubb. Alla som varit på facebook kan inte undgå att Anziehend's ägde helgen.

Anziehend's Blaise Modesty Blaise som bor hos Goa Kerstin & Erik blev Bäst i Rasen båda dagarna, Sally som bor hos Gunilla blev andra bästa tik på söndag och Fabbi Gunillas valp blev Bäst i Rasen valp. Elda fick exellent.

Det är ju alltid häftigt när ens kennel visar framfötterna , det är givetvis roligt när det går bra för importerna men det smäller högre när det går bra för ens "egna" . tufft var det när den danska domaren dömde Blaise till BIR 16 november 2014 , ifjol dömde samma domare  Anziehend's Betty Boop "Myza" till BIR i Åstorp samma datum. Ja det var läckert . Blaise är inte bara snygg , hon är en rackarns spårhund och nu börjar lydnaden att sitta så huga hon och Kerstin blir  farlig konkurrenter  till mig och Dezz i vår. Eftersom Dezz löpte så drog jag henne, korkat att utsätta henne för riskerna att vara tillsammans med så mycket hundar som det är på utställning.

                                                     

Onsdagen 19 november tog jag Dezz och Tima med mig och for ner till vackra Österlen, jösses va jag tycker om mina goa vänner där och stället är helt fantastiskt. Det spelar ingen roll årstid nu vet jag, det är lika mysigt alltid .

Det låter nästan som om Österlen har fått mig att välja hane men så är det inte, att jag valde Corallrevets Faramir för Dezz första kull är genomtänkt, jag vet vad han gett i Assis kull, lekfulla okomplicerade, trygga hundar som är ett bra grundmaterial att gå vidare på, sunda hundar, aktiva hundar  som hänger med på allt som erbjuds.  Faramir är en duktig täckhund. Med trygga hundar menar jag, hundar som sorterar rätt och handlar på rätt vis.

Dezz är import så för mig att inte ta en hane som jag inte känner så mycket och som jag inte träffat var uteslutet. Jag har träffat många tyska, finska hundar men även om vi åkt land och rike runt och träffat hundar så har även de syskon, släkt som också påverkar hunden man väljer.

Planen är att spara en tik efter Dezz och Farraz  så jag hoppas verkligen på valpar. Mycket kan hända än. Nu startar vi med ännu en linje, spännande . Än mer spännande är det om jag i framtiden får utvärdera valpar efter den här kullen. Avelsarbete är spännande och en grannlaga uppgift

Den svarta tiken är Myza och Farraz fick även träffa Tima så det finns lite olika hundar på fotona.


                                                     

Hem från Österlen och till SLU på föreläsning,  kanontrevliga att umgås med även där givetvis, jag väljer bara trevligt folk nuförtiden tror jag . Lite bilder tog jag iallafall

             

Igår var det draginfo på klubben så Tima fick rocka loss med Banjo efteråt, vilket hon uppskattade väldigt mycket.

Det var min kompanjon Gunilla som höll i infon som var superuppskattad så nu har vi snart ett draggäng på klubben.

Nu önskar jag er alla en god natt och en fin avslutning på hösten, dessutom välkomnar jag vintern på måndag

Tack för ni finns alla mina goa vänner, vi måste träffas oftare. Saknar er alla när jag inte har er omkring mig och att vara saknad är fint det

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards