Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under mars 2015

Av AnnKristin - 27 mars 2015 17:19

Det känns faktiskt bra att snön kom tillbaka för så är jag van att det ska vara, för några år sedan snöade det på 17 maj. Hur kan jag komma ihåg det som knappt kommer ihåg något datum. Visst det är Norges nationaldag men jag kommer ihåg hur glada hundarna var när det snöade, rena julafton.  Min älskade Batman som levde då kastade sig i snön och njöt, vilka minnen.

Det har hänt så mycket denna månad så jag känner att jag kanske borde ta det lite lugnt. Valpar har flyttat och fått nya underbara hem, de rapporter jag får om orädda, trygga, lekfulla och busiga valpar får mig att känna värme i hjärteroten. Det känns bra att få det jag sett redan i valplådan bekräftat när de kommer ut i världen på egen tass.  Visst kommer det säkert att komma lite spökerier men det blir inte värre än mattar och hussar genomlever perioder utan att fundera på att byta ras.

Själv hänger jag kvar vid Hovawart och tänker inte byta ras på villkors vis, kommer alltid att finnas en Hovawart i gårn så länge jag har två ben under mig.

Vår Lilla fina hane Charmig kommer att bli till salu lite senare eftersom han drabbades av någon åkomma som inte är vare sig ärftlig eller kommer att ge några men i framtiden och inte är den smittsam. Håll ögonen öppna ni som är intresserade av en härlig hane som är lekfull, social och trygg i sig själv. En rolig hund. Ni får gärna träffa honom men han kommer inte att få flytta innan maj.

Vi har även en tik kvar på kenneln, är ni intresserade så hör av er. Alla valparna är sociala och tokroliga, det bådar gott för framtiden.

Tänk hur det kan vara först har man alla borta sen händer det saker under tiden och jag tar aldrig förskott eftersom jag vill inte binda upp vare sig mig eller valpköpare och det är ju så att man lägger handpenning på en viss valp och det kan ju visa sig att det kanske inte blir så bra alla gånger.

Är magkänslan bra så brukar det bli bra.

Jag har samlat på mig foton givetvis, jag börjar från äldre foton .

                                                                              

Vi i Mellansvenska har haft vår inofficiella utställning som vanligt i Mars, den sammanföll när våra goda vänner Lotta & Monique kom på besök. Tänk att innan B-kullen planerades så hade jag ingen aning om att de fanns och nu tillhör de mina goa vänner som jag tycker så mycket om att umgås med.  Farraz och Myza var med. Farraz för att träffa sina telningar i C-kullen och Myza för att träffa sina syskon i C-kullen. Farraz är en fantastisk hane, han imponerade på ett gäng barn som kom och hälsade på valparna. En av de fina tjejerna uttryckte sin beundran genom att säga att Farraz är MAGISK. Jag tror inte man kan få bättre betyg.

                                                                                                                    

Mina älskade barnbarn kom för att säga hejdå till de som fått nya hem, de är verkliga djurvänner.

           

Så kom dagen då de första lämnade barndomshemmet, visst känns det lite pirrigt men med så härliga valpköpare så känns det mest glädjefyllt. De finaste ska få en egen familj där just de blir pussade och lyckliga. Helt otroligt.

            

Nu blev det inte så många att busa med men det skulle bli mindre ändå. Carina kom och hämtade en dam.

                   Det är precis en månad sen jag uppdaterade sist och jag hoppas att jag hittar någon Hovawartälskare som önskar sig en social, lekfull tjej och även ett killhem till senare. Det ska kännas bra, hur svårt kan det vara (?)

Lite bilder från idag.

               

Ser fram emot helgen, imörrn lär jag dra till Rättvik på Agility, nej inte ska jag tävla. Jag får lägga upp hinder när de river tror jag. Vår klubb arrangerar så lite hinder kan jag väl fixa. Sen kommer goa vänner som jag saknar när vi inte träffs, det ser jag fram emot. Jag har också fått träffa mitt nyaste barnbarn idag som var en liten Prinsessa. Nog är jag lyckligt lottad , fina ungar både två och fyrbenta,full huset i Hovawart och finaste vänner .

Trevlig helg på er alla fina goa vänner

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards