Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under april 2015

Av AnnKristin - 17 april 2015 05:17

Det var ingen strålande sol på "norskyr" sida men inte hällande regn heller så vi håller tummarna för ok helgväder. Vi i Mellansvenska kommer att tillbringa helgen på Gagnef-Floda brukshundklubb och Goa Pia kommer upp som intruktör.

Jag ser verkligen fram emot helgen, det ska bli så roligt att träffa alla Hoffar och deras ägare.

Nästa år hoppas jag att några av " Anziehend's" valpköpare är med också, de har valpar med potential.

Det var ju meningen att jag skulle ha Celma kvar hemma men en kväll när jag och Dezz var ute och tränade kom en tanke bara ... näää jag orkar inte ha mer än en hund att träna med på riktigt och Celma har i sig än så, det vore endast av egoistiska skäl som jag skulle behålla henne hemma.

Det gäller att hitta rätt som matchar henne och det var inte så svårt, hon fick flytta till Elin & Martin med familj som består av 3 hoffar till och två småkillar. Passar henne som handen i handsken.

När jag är på det humöret så har jag tur och hittar även en familj som passar Cessi , Cissi och Henrik. Det finns även en schäfer i familjen och Cissi har tränat IPO men tyvärr så höll inte hunden innan att tävla med för kroppsliga bekymmer.

Vi har haft en hel del besök under den här tiden och det har varit härliga människor som kommit, jag är så glad över de som valt att köpa valp på just vår Kennel.

Vi har valt varann ömsesidigt och det tror jag är en förutsättning för en hållbar relation, det kommer att dyka upp saker i regel under tiden och då är det viktigt att vi kan ha en bra dialog så det inte blir missuppfattningar.

Lite bilder som jag tagit under tiden  som gått från förra inlägget

                                                                                                                                                

Ibland funderar jag på om allt sker av en slump eller är det någon form av något "öde", inte vet jag men Cessi skulle det komma några att titta på, de skulle få åka långt. De verkade vettiga , jag hade telefonkontakt många gånger men antagligen var tidpunkten lite fel för valp och nu känns det så bra så det kunde inte bli bättre.

För mig är inte valpen i hamn förrän allt är på plats, jag skulle inte för allt i världen skälla på någon som jag trott "bokat" valp och som ringer och säger att de hittat en annan uppfödare som bor närmre och att de hellre vill köpa valp där. Nu har inte det hänt här men det man gör som uppfödare sprids fortare än vinden. Jag skulle vara glad över att personen berättar det i tid så man har möjlighet att säga att man har valp ledig,. Bättre att rycka på axlarna och tänka, synd för den som gått miste om det bästa och lyckliga jag som slipper en missnöjd valpköpare .

Att vara uppfödare i min värld krävs att man har möjlighet att sitta kvar med valpar tills det känns rätt och bra eftersom jag lägger ner enormt med tid för att valparna ska ha de bästa förutsättningar när de flyttar så måste jag även ha hem som matchar dessa valpar.

Micke har bslutat oss för att Cemla ska bo kvar, det som var min första tanke. Jag ville ha en blond och Dezz levererade en blond tjej som förstfödd i kullen , Celma passade mig bättre i sitt sätt att vara så det var hon som skulle få bo kvar men så blev det inte utan hon bor hos Elin & Martin och Cemla här.

Just nu har vi fått förtroendet att ha Chica här för hennes matte är i rikets tjänst. Hon har utvecklats och blivit en verklig läcker Hoffetjej på alla vis. När man har dem hemma blir man hemmablind men jösses vilken fin tjej. Celma kommer hit nästa vecka för då far hennes matte på utbildning till utlandet så jag har tur som får förtroendet att ha de små.

Trevlig helg från oss

                    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards