Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under augusti 2015

Av AnnKristin - 27 augusti 2015 09:41

Det är kanske därför jag fotar så mycket, jag gillar att dokumentera i bilder. Tänk om man kunde försörja sig på att fota, va kul det skulle vara. Att ha sitt fritidsintresse till jobb (?) Nej då skulle det bli en press att utföra något som skulle passa något eller någon annan. Man skulle kanske inte ha känslan för det man gör på samma vis. Det är nog samma med alla fritidsintressen,  mitt stora intresse är hund och allt som har med hund att göra. Avel är spännande, så viktigt, så ansvarsfullt och för mig är det viktigt att inte bli beroende av att ha kullar som ska gå med vinst, för mig är det viktigt att inte gena utan göra något jag verkligen tror på. Det känns skönt att inte ha pressen på sig utan att ha mina intressen som just intressen. Att jag är intresserad av mentalitet har nog inte gått förbi någon och att jag inte fäster så stor vikt vid alla dessa tester även om jag givetvis gör dem och är ansvarig även för dem på min klubb.

Det är viktigt för mig att vara med om jag ska kunna sätta något värde på dem. Det är mycket vi inte testar som är viktiga för våra raser. Anfall är bästa försvar mot andra hundar till exempel. Vi testar inte om de är "hundelak", visar aggression mot andra hundar och det visar för mig på en del osäkerhet, en trygg hund skulle inte lägga ner mödan på att bli förbannad utan den är trygg i sig själv och säger med kroppsspråket att det är lugnt, mörkrädsla är också en rädsla som är svårt att testa utan du får förlita dig på hundägaren för den har facit på sin hund i mångt och mycket.

Vi hade ett minichanzenläger i år som blev lyckat. Det var meningen att vi skulle hjälpa varandra och det gjorde vi också men Sandra var fenomenal att organisera upp hela lydnadsbiten, hon är kalasduktig och supergo. Vilka härliga valpköpare vi har , jag är så glad över er alla. Det känns så tryggt att ha så härliga människor som valt oss. Lorentz hade en tankeväckande föreläsning för oss, han är duktig den mannen. Alla på lägret bidrog med massor. Välkomna igen nästa år och då tar vi ett längre.

Jag är också glad över vårt träningsgäng på klubben, vi lyfter verkligen varann och är peppande så nu är vi farliga eller kommer att bli iallafall. Ett uppsving för brukset på klubben!

Nä nu lär det till lite bilder .

                                                                                                                                                                                                                                                                 

Vi är mycket ute och spårar, Maria har grillen med så vi slipper gå hungriga och kan vara borta länge...Det är detta jag får energin ifrån att umgås med goa vänner fyr och tvåbenta i naturen

                   

Jag och Cissi for till Rättvik och var med på deras välorganiserade inofficiella utställning, den dagen gillade Patric Ragnarsson Cemla mest vilket var förvånande eftersom de flesta tyckte Cessi borde vunnit den matchen. De är bra båda två men just den dagen flöt Cessi fram. Efter utställningen for vi till Vackra Vidablick och fick lite gofika av Kerstin. Innan vi skildes så blev det lite mat på Thairestaurang i Leksan där Cemla och Cessi fick vara med på uteserveringen. Guld till dessa restauranger, mer sånt . En härlig dag läggs till minnena.

                             

Vi var till Nås och spårade till det blev becksvart en kväll

           

Malingarna, kurs på klubben , äh härliga foton bara på goa folk & hundar


               

                         

Hoppas ni alla får en kalasfin torsdag, i helgen far vi till Norge och träffar lite Hovawart på deras rasspecial. Ska bli kanonkul

Kram till er alla

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards