Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under mars 2016

Av AnnKristin - 29 mars 2016 07:19

Hej alla mina bloggläsare, hoppas allt är bra med er och att vårsolen gör gott. Idag ser det inte ut att bli så mycket vårsol men jag kan se tillbaka på en underbar påskhelg i spårskogen med härligt goa vänner som jag känner mig väldigt komfortabel med.

Jag har inte skrivit på ett tag och det är mest för att inte jag har haft så mycket ord på det jag skulle vilja förmedla, ibland blir det så och en del får man nog aldrig tag i rätt ord så man kan förmedla i skrift utan det måste till en dialog och då kan man inte ha en monolog. Det är lika med samarbete, man kan inte i min värld iallafall samarbeta med sig själv eller samarbete åt ett  håll det fungerar bara inte. Dessvärre väljer en del att sticka huvudet i sanden eller sopa under mattan , tråkigt javisst men det är ett val som alla har rätt att göra men inget blir som det varit. En del lär sig den hårda vägen brukar man säga men å andra sidan DÅ vet man att aldrig mer, utan att vara på sin vakt. Lojalitet är viktigt för mig och den lär vara ömsesidig och inte när det passar.

Nu har iallafall skrivklådan gjort sig påmind och jag tänkte mig ett LÅÅÅÅNGT inlägg här men så ringde telefonen och jag lär bege mig till jobbet mycket tidigare än planerat så nu får det bli som det blir, jag har laddat med massor av foton iallafall.

Det som är kalaskul och som ligger närmast nu är att vår Elda , Dalila Aldeon är parad med en fantastisk hane som är räddningshund i Tyskland  Antek vom Eibenbogen. Elda är naturligt parad så vi for hela vägen ner till grabben, vilket resulterade i en resa på över 300 mil tur och retur men med många skratt, mycket gofika och härliga hundar så blir det semester. Nu håller vi tummarna för att det ska bli valpar, jag önskar att det skulle bli fem tjejer och tre killar. Gunilla kommer att spara en hemma så vi har påfyllnad till Kenneln, jag ska inte sticka under stolen med att det kliar i fingrarna efter en valp i den kombinationen men nu har jag full huset i hundar och alla behöver sitt så sansa mig nu.

Vi har haft trevligt besök av en härlig ung grabb med sin goa familj  Aslan , Anziehend's Carat. Det är så häftigt när valpköpare kommer och visar upp sina telningar när de har vägarna förbi, det värmer i hjärteroten.

Carina med Chic är snabb som attan , hon har röntgat och gjort inträdesprovet till försvarsmaktshund. Chic klarade det galant så nu väntar en intensivkurs i småland.

Meningen var att Cody skulle hälsa på under påsken också men han åkte på Kennelhosta, tråkigt nog. Vilda kom med matte Maria och "syster" Kaila. Det var roligt eftersom jag inte träffat henne på en bra tag. Vilda är så rätt konstruerad, så fin.

Akka som heter Celma i stamtavlan kom och visade sig vara ett kvicksilver, fattar blixtsnabbt och har ett jäkla go. Känns som jag känner mina löss på gången.

Cessi kom och hälsade på men hon blev inte med till skogen så nu blir det en skogstur så snart vi kan hoppas jag, ska vi testa vad fröken går för. Hon är duktig att spåra säger matte så det känns lugnt att starten är bra.

Charmig har varit med under helgen, han har spårat förut så det var inget nytt däremot uppletande var nytt men den grabben visar jag en gång för så fattar han.

Cemla är nog i hormonhysteri för där lär jag ta tag i mig själv en del. Vi måste fokusera tillsammans vad vi ska göra. Hon är slarvig i spåret så det förslår men det kommer att bli kalasbra om nån vecka, vi lär ju ha tur när träningsplanen är gjord.

Bobban har det bra enligt säkra källor och jag har även pratat med hans matmor så det värmer, det känns ibland så härligt skönt när allt blir rätt.

Blaise är en riktig spårhund och duktig på uppletande, hon är helt enkelt fantastisk.


Lite bilder .

                                                                                     

Lite bilder från tyskland och Eldas kärleksmöte med Antek

                                

Hem till den härliga snön som låg kvar en stund efter vi kommit hem från Tyskland.

                                  

Jag och Gunilla var ner till Stockholmstrakten och såg på förslaget till nya MT och samtidigt var Carina och Chic ner och gjorde inträdesprovet till försvarsmakthund, Chic var den hunden som klarade sig från dalarna för fortsatt utbildning.Vilket fint ekipage, det kommer att bli kalasbra. Carina är duktig hundförare .

    


Hjälpte Sune med figurantutbildning och Sune han kan bygga grejer han, det är riktigt roligt att se vilka grejer han har på sin bana. Riktigt påkostat och fint. Bilderna på Chic och Carina är hemma i deras trädgård. Det blev lite blandat  såg jag . Så bilderna på Chic är inte från klubben eftersom hon inte gjort sitt MH får hon inte vara med på utbildningen. Dezz fick vara med och hon gillar verkligen att få vara testhund i lekmomenten.

                                      

Var till Dalarna kennelklubbs årsmöte och fick diplom men det var inte huvudorsaken för att jag gästade tillställningen utan det var mest för att jag sitter i valberedningen för DKK.En grannlaga uppgift.

  

Nu kommer en "bildserie" som visar vad jag och goa vänner ägnat oss till den mesta tiden från onsdagen innan påsk till igår Annandagpåsk.

                                                                                                                                                                                                        Allmänt

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards