Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 28 december 2020

Mellan jul och nytt år

Av AnnKristin - 28 december 2020 21:37

Idag har det verkligen varit grått hela dagen, vaknade 4 och var pigg. Vi la oss tidigt igår så det var inte så konstigt. Julen har varit bra, umgåtts med familjen och tagit lugnt.

Fick ett överraskningsbesök som var efterlängtat av oss alla, Lotta kom på besök så vi knallade upp till Köpplakoja i snömodd men så skönt att vara i skogen. Jag har umgåtts med Camilla & Humle en vända också vilket är uppskattat för jämnan. 

Jag har sett repris på Moa Perssons föredrag, jag behöver lite påminnelser emellanåt nu när det inte blev några valpar på kenneln, hon är bestämd Moa, att känna på hundar har jag ägnat mig åt snart känns det som hela mitt liv men mer än halva är det så där är vi överens och att känna sin ras rasstandard tycker jag är självklart man kan liksom inte ändra sin ras utan den ska vara enligt standard och när jag funderar så låter det ologiskt att en del och rätt många säger , vi kommer ingenstans vi ska framåt i vår avel (?) Vi ska avla enligt standarden och därmed basta, vad menar folk egentligen, de som menar att vi ska framåt (?) Vi ska känna vår rasstandard, det är vårt arbete att avla enligt standard på friska individer med rätt typ, proportioner och balans . En rätt konstruerad hund som har alla fyra tassarna i backen och står i balans har förutsättningar för att klara bruksarbete. 

     

Goa Barn & Barnbarn, hundar och mys  

                   

Camilla, Humla och min flock vid Häggbäcken, ja Camilla & Humle ingår också i flocken och många,många fler .

Känns tryggt och skönt med ett nätverk av fina två & fyrfota   

       

Lotta och Aslan har ett band mellan sig som är obrytbart och det är så härligt att se, jag vet inte vem blir gladast vid återseende   Så glad att jag lärt känna så många goa fyrfota o tvåfota 


Skulle bli glad över lite feedback när ni bläddrar runt på mina sidor , ni är rätt många nu . 

Natti från oss 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards