Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under januari 2021

Av AnnKristin - 1 januari 2021 23:05

Jag brukar alltid summera året både glädjeämnen och det som varit mindre bra men för 2020 måste jag ha mer tid på mig.

Det har tagit mycket energi detta med coronan, kanske mer än vi tänkt. Vi får vara glada över att vi haft relativt friska hundar de flesta av oss och att Ferlina upp i Umeå gjort inträdesprovet på Nose Work och att Fröken "Speja" , Frigg "Nala" och Fräja gjort fina mentalbeskrivningar. Det är vad jag kan komma ihåg på rak arm som man säger just nu . Det mesta har blivit inställt. Vi tar igen det hoppas jag 2021. Just i skrivandes stund känns det som kenneln har för lite avelstikar så jag sitter och bläddrar på potentiella kombinationer. Det är nästan lite av tjusning att sitta och planera, det är så mycket som ska stämma och som ska kännas bra. Vi har ju alla hundar som vår familj och skulle aldrig någonsin ha vare sig hundhus eller annat. Jag har ju gjort rastgårdar som blivit obrukade men det kanske är dags att fundera på att göra rastgårdar igen där hundarna kan vara när jag är på jobbet annars är det vi 24/7 . Min far håller sig ung genom att umgås med mina hundar , rasta dom och han tycker om det men 80 + då kanske man lär trappa ner även om jag inte ska vara den som tycker till om det . Det vore kanske mer försvarbart med en hovawart men fyra som hux flux kan bli fler är annat. 

Idag har vi plockat fram Kicksparken och snart hoppas jag att jag får ta en tur med släden. det är så roligt när det är snö och lättåkt när skotrar tas fram och åker så det blir spår.

30 december 2020 såg det ut så här 

       

Och 31 december blev det att se ut så här 

     

Jag föredrar snö , helt klart   

 

Tack för ni läst, tittat på bilder och jag önskar att ni vill skriva en liten hälsning så jag får en hint vem vill läsa 

Natti / Ann-Kristin

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards