Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 19 juni 2021

Vår blir till sommar och första sommarsemester på jag vet inte när......

Av AnnKristin - 19 juni 2021 14:28

Ibland brister det i koncentrationen så jag får inte till något att skriva även om det händer en hel del i min hundvärld. Vi har haft ett trevligt litet kennelläger i samband med MT & MH på klubben. Ferlina fick gå sitt MH vilket hon gjorde med bravur, det var roligt att se eftersom coronan gjort det omöjligt för mig att delta på de andras MH i kullen. Vi har inga kvarstående rädslor och alla är skottfasta i hela kullen. Vilket bådar gott när Chic nu ska paras att syster Cemla lämnade bra, det är familjebilden vi ser på i avel och desto mer vi kan se vilka röda trådar både positiva och negativa desto mer bör vi veta vad vi vill ha mer av och vad vi bör få lite mindre av. 

Munstrarna gick även de på MH som de fixade utan kvarstående rädslor  och skottfasta även de. 

Lite foton från april när det fortfarande var i mitten på våren 

Älskade Dezz har fyllt 10 år   , vi är ofta vid Häggbäcken och tankar energi 

       

Mina goa vänner Camilla och Ronja , i deras sällskap får jag verkligen energi . När man trivs med några så känns det mycket lättare inga konstigheter.

               

I skopan på Skärklacken går det fint att fota 

       

Tyren 

     

Hos Gunilla och träffade Munstervalparna.

               

Vår vilda Gåshölmskanin 

 

Vi har hittat ett kanonställe för uppletande 

             

Goa Carina på träning med Chic och Mellansvenska Hovawartklubben, vi var till Tyskland och träffade vår tilltänkta hane men det blev inga valpar så vi lär ta en vända till. Vi hade det roligt på resan och fick skratta mycket, det ger energi så resa tillsammans det gör vi gärna om . I höst bär det iväg igen och jag ser verkligen fram emot resan. Vår tilltänkte finns beskriven på hemsidan under planerade   


             


Återigen mina kompanjoner som är lika frälsta på mentalitet som jag och självklart gör vi verkstad av vårt intresse , inte bara prat . Nu snart ska vi bygga om banan lite så den blir än bättre 

 

Lite bilder från lägret ni som missade och ni som var med . Kommer ut med info om läger -22 snart så alla hinner planera in det .

                                                 

Efter lägret så har Sofia och Ferlina tävlat i nosework officiellt med 75 poäng och det är strongt att få så pass till poäng första gånger.

Vi delade även ut Anziehend's värsting 2019 som blev Marie och Charmig 2020 blev sofia och Ferlina, dessutom har Elma (Ferlinas lillmatte) tävlat på nätet med Ferlina och blev andra bästa ekipage av 25 stycken . Elma är endast 10 år så vad månde det bliva  . 

Nu har regnet gett med sig så nu duger det inte att sitta här .

Kram till er alla 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards