Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 23 juni 2021

Av AnnKristin - 23 juni 2021 18:20

Lagomt väder gör ju att jag piggnar till lite och självklart vill både fyrfota och jag till skogs. Idag hade vi en kanondag med Marie som har Fräja och Charmig, vi spårade och gjorde uppletande. Marie körde lite lydnad med Aslan och kollade vad han kom ihåg och det var massor det, roligt att se    

Vi hade väl aldrig tänkt att Carat "Aslan" skulle para eftersom Cemla och Chic är planerade för avel. Cemla har ju fått en kull valpar som alla är utvärderade på MH och som jag skrivit om förut så inga kvarstående rädslor och skottfasta. Alla utom en är röntgad och alla med A och fria fram, än så länge ser det bra ut. 

Planer är till för att  följas upp och revideras vid behov, så blev fallet nu. Jag tror på denna kombination och att vi så snabbt kom till beslut är att jag har själv tittat på San Marino Kralovska Straz som är Elliegårdens Lyckas pappa och vad är utvärderat här i Sverige så det kändes bra. Bodil och jag pratade på måndag och bestämde att hon skulle komma på tisdag förmiddag, jag kokade kaffe, la i smörgås och tänkte detta kommer att ta tid. Aslan vet väl varken ut eller in om kärlek och följderna av denna. 

Bodil och Lycka kom, vi for till Häggbäcken och satt oss till ro. Aslan och Lycka skulle få lära känna varandra och ja ni som vet . Vi skulle väl hinna fika och vila och fika igen. Men nix pix här gick det undan, min oskuldsfulla Aslan visste precis hur det skulle vara så på 10 minuter så satt de ihop, ändå var han väldig gentleman så det var en vacker naturlig parning. Vi tog en snabbfika , pratade lite hund sen for de hem, nu får vi gå i väntans tider och hoppas på ett gäng valpar som ska utvärderas. Vi håller tummar för det var krut i pistolen så det inte var tomskott. Lite bilder på grabben, tyvärr så blev det inga bilder på damen eftersom allt gick så fort så jag kom av mig alldeles   Kollaget är från äldre bilder och de andra från idag 

                   

Här kommer lite fler bilder från idag på de andra hundarna , det är så mysigt med Fräja och Cemla. De busar och myser som mor och dotter ska   

                           

När jag och Carina var till Tyskland passade vi på att hälsa på Anziehend's Flora "Zenya" och hennes härliga familj på hemväg. Vi hälsade också på hos Annika och Rody Brun , så trevligt 

   


Jag har löfte från Shadows husse att låna bilder från Working dog på Shadow så nu lär ni få se grabben vi hoppas på 

             

Denna tog jag själv 

 

Fick kasta mig in i duschen idag när vi kom från skogen, så mycket knott och så många gånger vi fick spruta med Centaura så jag var kladdig hel . Men det var en energiboost dag som hette duga 

Trevlig lillördag på er alla, jag hann inte till tippen förståss men sånt är livet .



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Skapa flashcards