Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under juli 2021

Av AnnKristin - 30 juli 2021 21:49

Sommarsemester i 5 veckor, soldyrkare skulle säkert uppskatta denna värme men jag blev bara hiskeligt loj och omotiverad. Det var för varmt för att göra det jag vill och det är att vara i skogen med hundarna, jag har haft bra med hundar , barn, barnbarn övrig släkt och vänner men den här borde knuffade på mig hela tiden. Jag gick ut tog någon timme med röjsågen och gick in tillbaka. Lättjan över att skylla på värmen tog nog över också. 

Men visst har det hänt massor , G-kullen är född 2 killar och en tjej som stannar i kenneln hos Gunilla. Killarna har fått egna familjer.

Aslan har fått bekräftat att han ska bli pappa, tur att det är enligt reglerna så vi slipper delad vårdnad   Jag tycker det ska bli spännande med den kombinationen eftersom jag tittat på Lyckas pappa mer än en gång så ibland går ödet min väg. Lyckas helsyster är  parad med en kille i Thilwhils M kull som är släkt med Aslan på både hans mammas sida och pappas sida så när de kullarna är utvärderade så har även vi ett resultat.


Våra planer för Chic står fast och vi hoppas få åka ner innan vinterdäcken ska på och det får vi. Jag var hem till Carina, Banjo och Chic , självklart hängde min Canon med . Hon är så lik Dezz   

                     

Jag har fått låna Speja en vända , vilket jag tycker är väldigt intressant eftersom jag ser det finns potential i den damen för arbete . Det är en rolig hund, hon börjar bli hemtam nu så jag kan se grunden i henne och det finns en hel del . Det är ju alltid så eller har i allafall varit här om jag tagit in en relativt vuxen hund så har jag efter två månader ungefär sett vilka egenskaper hunden besitter egentligen.  I början är det typ någon smekmånad . Jag passade på att ta lite generationsfoton när Spejas husse och matte hälsade på oss en helg, alltid trevligt när goa hundfolk kommer på besök och Speja blev galet glad självklart 

             



Semestern har bestått mest av sol och bad för hundarna   

           

Idag tog vi oss för att åka till Malingarna och göra lite uppletande, ett par barnbarn var med  och höll oss sällskap 

         

Sen blev det Häggbäcken med resten, for först till Fänforsen och köpte glass vilket blev kämpigt för den so delade säte med Aslan men det gick bra. Aslan var sugen på en glassbåt 

         

Trevlig helg allihopans, nu ska jag krypa ner. 





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards