Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 24 december 2022

Julafton 2022

Av AnnKristin - 24 december 2022 16:32

Igår var jag på Tomteland med hela familjen nästan, jag har en sån himla tur att en go vän kan ta ut hundarna emellanåt så igår var bara Breezy med på Tomteland. Det var kallt så det förslog, blev genomfrusen så idag vaknade jag och kände av halsen och då är det bäst att hålla sig hemma i värmen. Det är närmare -20 ute nu. Hoppas att vi kan träna lite hund imorgon och i övermorgon. De närmaste kommer som vanligt på annandagen och vi äter Tacos.

   

Det var ett tag sen jag skrev och det har hänt en hel del sen sist 26-27 var det RAS/RUS konferens i Linköping, det var en väldigt välarrangerad konferens med bra/intressant info , föreläsare och bra gruppdiskussioner. Så bra att träffas igen på riktigt. Visst kan man ha viss info på nätet men det är absolut inte som att träffas , det går inte att jämföra. Jag representerade Daladistriktet så jag "missade" rasdiskussionerna men Sofi var med från rasklubben och förde anteckningar. Jag måste säga att hon var en klippa, snabb som tusan på tangenterna. Jag kommer säkert att återkomma till mötet lite senare i inlägg framledes    

          

Brush-up för ringsekreterare blev det också, den måste vi delta på för att behålla vår auktorisation och det är bra eftersom det kommer nyheter och då ska vi ha koll på det även om vi har vår "bibel" med reglerna som även utställare ska vara väl förtrogna med.

 



Den 1 december blev det distriktsmöte, jag förstod att vi skulle få våra förtjänsttecken som vi blev tilldelade när Coronan slog till men jag var inte förberedd på så fina ord för denna utmärkelse av distriktet, jösses jag blev nästan blyg. 

Jag vet att jag är en driven person när det är något som jag verkligen är intresserad av men utan mina goa vänner skulle mycket inte gå att genomföra. Det var extra roligt att min rasklubb blev omnämnd också att vi arrangerar brukstävling i Ludvika 2023, distriktet var verkligen glada över att någon rasklubb arrangerar eftersom då kanske fler kommer efter. Vi behöver verkligen brukstävlingar och har alldeles för få i distriktet. Jag håller med och har flaggat för detta i många år. SBK har avelsansvaret för våra Bruksraser och då är det MH/MT/exteriörbeskrivningar, Bruksprov och utställningar  som ska prioriteras på våra klubbar . Då tänker jag att vi ska prioritera även utbildningar som har med detta att göra , allt inom mental och även instruktörer så folk kommer ut och tävlar i brukset. Det är min tanke.

Det ska vara roligt och trevligt att vara på våra klubbar, vi lär få in fler engagerade som trivs med oss urgamla SBK rävar. Vi har utbildade instruktörer som är utbildade inom organisationen, man är försäkrad när man går kurs eller deltar på arrangemang hos SBK. Det finns många fördelar att vara med i SBK sen kan jag förstå att man kanske tycker det är dyrt och vänder sig till folk utanför organisationen för att som någon uttryckte det på distriktsmötet då behöver man bara betala en kursavgift och ingen förväntar sig någon arbetsinsats. 

Vem som helst kan kalla sig instruktör eller vad som helst inom hunderiet, det behövs ingen utbildning alls utan det är bara att köra igång med vad som helst egentligen. 


   

Lite bilder på hursom, både skogen och lite klubbilder 

                                                                     

Det är dags att köpa en ny almanack,  vända blad och se fram emot ett vad jag hoppas spännande 2023 , det står inte på förrän det är någotsånär lagomt väder . 

     

När vi fotade julkortet 2022

         


Vi önskar er alla ett härligt 2023 och hoppas att vi ses, ni är alltid välkomna hit   


 
 
Catharina+

Catharina+

28 december 2022 17:42

Fin blogg och välkommen till min bokprinsessan.

http:///bokprinsessan

AnnKristin

28 december 2022 18:05

Tack snälla , det var roligt att "höra" Tack för inbjudan .Jo jag hittade dit

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards