Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under oktober 2011

Av AnnKristin - 28 oktober 2011 21:56

Nog känns det lite så när kylskåpet håller på att packa ihop och tacka för sig, det var inte länge sen det var nytt tycker jag men det var väl en cirka fem år så det var väl dags då . Förra höll i 20 år .  Sånt är livet.


Imorse kom Elda , vi kommer att få ha den härliga goa tjejen ett par veckor och det är bra för om allt går som det ska så ska Elda och även Dezz ligga i samma valplåda som Assi gör nu.  Det dröjer visserligen några år men det är bra om hon känner sig hemma här och det gör hon, goa Elda .

Hon känner sig även hemma hos mina föräldrar eftersom hon skadat tån i lek så måste hon vara lite i stillhet och det är inte lätt med syrran i närheten . Hon får inte leka än utan det är strut som gäller då är det bra med lite pensionärspromenader. Allt går att fixa med lite vilja. Så hon får vara på båda ställena.


Imorgon har vi MH på klubben för några Rottisar, tur att det blir halvdag för jag är tvärsnorig. Jag ska ta ett par alvedon och sjunka ner i sängen och lyssna till valpisarnas snusande.

Vi ligger ju nära

 

Åh fy för den lede tycker Buster Keaton nu är kärringen framme med kameran igen

 

Lite lek är det också i lådan

           

Betty Boop & mor

 

Ok lite drag i påslakanet då...

 

Sen kan vi också bara vara så söta som socker förståss

                           

Tack för ni tog er tid önskar er alla en härlig helg

Kramar


Av AnnKristin - 26 oktober 2011 14:35

Nu börjar dom små likna Hoffeloffar. dom tultar kring i lådan och snart så får jag fixa till i vardagsrummet så dom får större på dagarna men än så räcker lådan.

Runt fem i morse blev dom tvärhungriga alla på en gång, första gången de har väckt oss. Lådan är 40 centimeter från sängen , allt för att jag ska ha koll på underverken och att Assi ska veta att jag finns där. Det är nog mer för min skull än för hennes för hon gör som sin mamma och som de i släkten gjort i flera generationer, hon sköter sina valpar exemplariskt. Att jag vet att de gjort det i flera generationer är att jag träffat och känt mammorna till dessa små i fyra generationer bakåt så detta är femte generationen. Det är fantastiskt egentligen att ha fått vara med på den generationsresan och inte bara det jag har fått följa hela släkten , det är galethäftigt .

Detta intresse har även fått mig som är en riktig hemkär typ att resa och då för att träffa och se våra kära Hoffar i andra länder, jag och Maria måste bara iväg ett par gånger om året för att vidga våra vyer när det gäller vår ras det kan man bara genom att resa och vara på plats.

Det var några dagar sen jag uppdaterade men nu har jag laddat ner bilder , de är från 24-26 oktober.

             


Valparna äter "köttfärsbullar" två gånger om dagen nu och det medför att de ser lite lortiga ut mellan varven, de har så bråttom så det går aldrig nog fort och i brådskan så hamnar det köttfärs lite här och där men vi jobbar på det. Matglatt gäng.

   

Lite mer trygghet hos mor

 

Somna kan man överallt och hursomhelst

 

Hur söt som helst får man vara

               

Och lite fler gofoton

                  

Härligt att jag får låna er tid , det blir jag glad över eftersom jag vet hur mycket folk har för sig idag.

Det är som jag skrivit förut stort att just du nu tar dig tid att titta på mina bilder , tack snälla goa ni

Det finns ett par killar kvar som behöver ett varsitt aktivt hem så hör gärna av dig om intresse för en liten underbar grabb finns




Av AnnKristin - 22 oktober 2011 21:32

Jag hade för avsikt att fota alla valparna idag men det kom lite emellan, de andra hundarna måste ju få sitt och ett fönster måste fixas. Jag är så gammalmodig så jag har innanfönster... Innebär att det ska vara vadd emellan fönstren sen ska det tejpas klisterremsor.  Det har kommit fukt emellan så proceduren måste göras om sen var det tvätt och lite pyssel . Klockan drog iväg och här är vi nurå ...

Lite bilder blev det iallafall.

Jag kommer att uppdatera bättre i veckan .

 Ser fram emot slutet av veckan när Elda kommer och bor hos oss en stund medans hennes familj är på semester, det ska bli så kul att känna tjejen lite bättre även om vi träffas ofta så.... Det blir lite kvalitetstid.


Bettlejuice myser...

  Tänk att de blivit så stora.....

  Blaise Modesty Blaise

    Och här ligger Bond , James Bond med magen i vädret och myser

    

Kan även meddela att alla barna tycker Köttfärs är mumsfilibabba, härligt tycker jag ....

Ha en underbar fortsatt helg ....


Av AnnKristin - 19 oktober 2011 21:29

Jag ,Dezz och Sally tog lite kvalitetstid idag och njöt av hösten. Det är bara för vackert nu. Jag tog lite nya kort på Dezz , får fota vår älskade Sally snart också.

Vår fina underbara Sally, jag skulle inte vilja vara utan henne för allt i världen.

Sally är alltid glad ibland tror jag att hon skrattar till och med när vi busar eller när hon får dra .

Jag lekte lite med nån av bilderna ....

En tass   Ett hjärta, jag gillar hjärtan ...Blir glad av dessa ..

  Och ett foto till rätt o slätt

  Vi hade lite fika besök idag av en uppfödare som hållit på många år men haft annan ras. Jag blev så glad när hon tyckte att mina valpar var fina och rejäla . En bra kull . Det är klart att jag tycker det själv men ändå är det extra roligt när någon annan påtalar det .

Här är lite kvällsbilder på ligan .....

Blixt Gordon tycker att det är ok att bita syster Blaise, Modesty Blaise i nosen .

  Buster Keaton är på g nånstans tror jag :)

  Japp där sitter han och funderar ...

Bond, James Bond har hittat någon att vila huvudet på...

  Vilka sovställningar ....Men det verkar funka :)

  

Klart det måste till ett <3 :)

  

Tack för jag fått låna er tid

kram på er allihopans




Av AnnKristin - 18 oktober 2011 09:35

Dezz är 6 månader, hon är en go, mysig Hoffe tjej med massor av humor, det går bara inte att låta bli att älska denna underbara tjej. Dezz är dessutom väldigt lättlärd och social . En begåvad tjej.

   Vill dessutom skicka tusen kramar till syster Elda som visat sig vara en riktigt duktig sökhund och lika underbart vacker , go och härlig.


Nu "pratar" jag för både Maria och mig att vi tackar alla för dessa underbara töser och att det var möjligt med dubbel lycka .

Tack Pavel, Kennel Aldeon att vi fick förtroendet.

Av AnnKristin - 17 oktober 2011 14:30

Planeringen inför RM för Hovawart 2012 är långt framskriden, vi samarbetar med Ludvika BK denna gång som är en fantastisk klubb. Jag , Janne och Kricko från Hovawartklubben Mellansvenska var och träffade dem i torsdags. Det blev ett super lyckat möte, Sandra och Carina mötte också upp där eftersom det är deras hemmaklubb så kändes det kanonbra. Sandra hade med gofika så mötet kunde inte bli annat än lyckat.

Ludvika kommer att ta hand om lydnaden och brukset och vi kommer att vara på samma plats hela helgen och köra både bruks och lydnadslydnaden även söndagens utställning kommer att vara på Ludvika BK .

Det känns kanon att vi ligger så pass i fas.


Lördagen tillbringade jag på Nedansiljans Brukshundklubb som testledare och A-fig. Det var som vanligt kanonmysigt att komma dit , Anna är kanonhändig på matlagning och att organisera . Vi körde 8 hundar, jag blev glatt överraskad över en Flatt som de köpt på Hundstallet en riktig topphund. En Schäfer som de dissat inom försvarsmakten var också såååååå kanonrolig och härlig. Det var roliga hundar och en mysig skön höstdag. Hade tyvärr inte kameran med på stigen men det är lite svårt när man är testledare att foto......

Ni får njuta av söndagens foton istället ....


På min egen klubb hölls det IPO-träning för Lasse, mina funderingar är ska jag hålla på med det eller Svensk brukset med Dezz??

Jag hinner bestämma mig det är ingen brådska den 18 oktober fyller Älskade goa fina Dezz och lika älskade Dalila 6 månader och inget är hugget i sten.


Lotta, Grappa "Baba"och Lasse

  Jag och Dezz tog en tur upp till Kvarna, bara hon och jag vi måste få lite kvalitetstid bara vi två ....Vilken underbar höstdag

                


Jag njuter varje sekund av de fina valparna och Assi som är en sån underbar mamma till de små .Korten kan vara från lördagkväll till i morse

                              Men nu till gåtan igen ...Vem från USA från detta kändisområde vill se mina bilder och ta del av mina tankar...

Jag erkänner att jag är störtnyfiken ..

  Tack snälla goa ni som tar er tid med mina bilder och tankar och funderingar

Kram till er alla

Av AnnKristin - 13 oktober 2011 11:48

Dezz hade besök av sin syster Dalila Aldeon "Elda" som bor hos Goa Gunilla med familj i Kopparberg. Vackra ,härliga Sally blev överlycklig när Gunilla kom...

  Vi skulle arrangera ett foto på systrarna Aldeon.... Det kräver sin kvinna ...

      Givetvis måste valpisarna få vara med även här ...

   Gunillas Blonda kille SnyggErozz fick ta Batmans plats i köket med tjejerna en stund

    Dezz beskådar sina Hoffepolare från soffan

  

Mysigt med valpisarna

  Kudde på plats och ännu mer valpmys

  

Tack och hej och tack för visat intresse ... Nu blir det att slå igång på kaminen.

Ikväll kommer vi att träffa tävlingssektorn i Ludvika för planering till RM för Hovawart 2012. Spännande


Av AnnKristin - 12 oktober 2011 17:43

Det är lite trist för Dezz, Sally & Batman just nu , älgjakt, så det är koppelpromenader runt byn . Det är inte nåt som de är van vid, även om det sker en vecka per år.

Valparna växer och står i ...Assi sköter sysslorna så jag är görlös, jag byter och tvättar och pussar så jag har det enkelt .

Nästa vecka ska jag passa på att foto vår vackra Dezz , hon är så vacker , påminner i typen om Quirra , Akkis mamma.

Sally är det full fart på , goa fina Sally . Batman är gammal nu men det verkar inte som han förstår det, han är i huvudet fortfarande den yngling han var när han kom till oss.

Idag var Emelie hit en stund, det är skönt när de närmaste kommer. Far satt här på förmiddagen så jag kunde åka på personalmöte. Det är skönt att ha hjälp när man behöver .

Nu ska vi njuta av lite kort ....

Det är mina allihopans ...... tror jag Assi tänker ...

     Och var e vi på väg då .....:))

Alla ungarna i en hög

               De växer och frodas , ikväll är det avmaskning på agendan . Och Dezz får besök av syster yster

Ha det gott kära läsare

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards