Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under januari 2023

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går. 

Det finns lite mycket på min att göra lista så därför kom jag på att gå tävlingssekreterarutbildning för bruks och lydnad. Jag hade den utbildning för länge sen men avauktoriserade mig, nu har jag motivation igen så ikväll var det uppstart. 

Kommer att bli kul, vi är tre från klubben så när jag är klar kan jag säkert hjälpa till på andra klubbar också.  Jag törs inte tala för de andra så därför blev det jag, tänker att man kan förena nytta med nöje och kunna träna på annan klubb .

Cemla och Breezy var med mig på jobbet som förflyttades till en lite mindre stad idag så damerna fick ut på en lite längre lunchpromenad, mycket intressant att titta på. 

Fick ut infon om MH/MT fig utbildning som ska vara på klubben i april, känns bra vi behöver ett par till på vår klubb. 

Det är bart nästan i skogen på många ställen men halt att komma ut så det är ett rent elände emellanåt. Vi har några ställen som inte är allt för långt hemifrån så vi hinner efter jobbet när det är lite ljust iallafall .  

Dessa är fotade i helgen 

                     


Det är många Hovawart som parats och många som planerar parning det känns hoppfullt om vi ska försöka få till en avelsbas med runt 200 hundar, det jag reflekterat över är att det är inte så många stamtavlor inblandade och det är på gott och ont eftersom vi får snabbt lite koll på vad hundarna ger och har gett. Vi har ju ingen utvärdering förrän hundarna gått i avel och valparna har gjort MH och vi sett statusen på HD , då är väl starten på vad vi ser .

3 är röntgade i Aslan och Lyckas kull och alla fria än så länge, det är fem kvar .

Nu tar vi kväller och vaknar till februari 

Natti 

Av AnnKristin - 26 januari 2023 21:31

Jag har alltid stora förhoppningar om vintern, det ska vara snö, skoterspår och även möjlighet till skidåkning i nära anslutning till där jag bor. Ibland blir det inte som planerat, vintern är inte slut än så hoppet har inte släckts,  det snöar sen blir det varmt som efterföljs av kyla och is    . Nu känner jag att det lika gärna kan bli snöfritt och spårtid.

Det var ett tag sen jag hade motivationen att sätta mig ner och blogga men här är jag med lite anteckningar.


Nyårsafton spenderades på klubben både dag och kväll med goa vänner, så himla trevligt   Träning på dagen och trevligt umgänge på kvällen. 

                                        

Det är mycket hundaktiviteter just nu och planering inför aktiviteter. Budgetmöte och vad vi planerar i mentalgruppen, tre MT och ett MH i vår sen kommer distriktet att ha figurantutbildning och uppdatering inför MT2017 på vår klubb. Det är ju vi som har mest aktiviteter så det blir lite självklart och vi ligger även bra till geografiskt. Kommer att bli kul. 

Jag är även inbjuden att delta i projektgruppen för Mentalindex, jag ser verkligen fram emot det, så intressant och spännande. 

Håller även ringsekreterarauktorisationen uppdaterad så jag är ut mellan varven. Orsa och Älghundsutställningen var det sist .

     

Extra roligt är det att jobba med Susanne , blir alltid glada skratt i härligt sällskap. En Mockfjärdstik som gick i juniorklass blev fjärde bästa tik . Christoffer heter ägaren (röd Jacka) 

Allt flöt på när datorerna kickade igång rejält   

Vi har haft uppfödarmöte via Zoom så många deltog även om inte det blev så många som tyckte något utan det är samma lika som alltid. 

Vet inte vad det beror på men den som tiger samtycker väl . Lite bilder random 

               

Jag har städat ur lite gammalt och hittade urklipp från vår start på Gagnef-Floda Brukshundklubb, jösses 25 år sedan . Det går fort .....

   

Ibland tror jag Breezy är lite avundsjuk på Arlette som har en stor familj med barn , hon blir alltid så glad när hon kommer på besök. 

 


Blev lite onyanserat som vanligt, jag använder bloggen som en lite "dagbok" med ibland lite funderingar och ibland lite trams . 3 av Aslans valpar är friröntgade så nu väntar vi på fem till resultat och håller alla tummar och tår för de små. 

Natti natti , hör av er med tyckande . Både ris och ros



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards