Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under oktober 2008

Av AnnKristin - 16 oktober 2008 20:39

Jag blev mäkta förvånad, hur kan det komma sig att en del människor kan blogga om händelser där de inte varit rent fysiskt och veta vad som sagts objektivt?

Blir även skrämd att man som uppfödare kan förringa värdet av en fullvärdig konstruktion.

Ingen nämnd  men den synen på hund skrämmer mig, Gud mig förbjude att får jag en nonchalant attityd gentemot min passion så önskar jag att mina vänner är där och väcker mig ( Det kan jag nog lita på*L*)

Borde inte läst........Men kvinna som man är .....

Nog om detta plankan är uppe så nu testar vi Dumpe i morgon på nya "stället".

Hemma ovanligt tidigt ikväll det blir mörkt tidigt så man tror att klockan är mer.

Assi går bättre och bättre... Det är såååå kul när jag ser framstegen bara hopar sig. Hon är ju helt fantastiskt duktig från inget till.....Nej inte allt än*S*  En naturbegåvning ....givetvis. Det är kul att träna hund när det flyter på .

Wow va tuff jag blivit ...*S* Jag har väl aldrig varit skrytsam*S* Det kanske är det som varit "felet" med mig.

Jag har börjat sätta ner foten och det känns bra.

Lotta fotade mig och Assi idag





Av AnnKristin - 15 oktober 2008 22:04

för nu har jag däck med fäste.......Jag hoppas att ta mig till Kramfors nästa helg iallafall.

Jag funderade väl om det var tidigt att köra omkring med dubb men frågade proffsen och de sa att man skulle köra omkring  ett tag på bar backe för de skulle fästa in riktigt.

Hursomhelst när jag ändå var åt det hållet for jag till min kompis Eva och hennes affär Koxin. Kommer ni till Vansbro då lär ni göra ett besök där. En superhärlig affär med massor av mysiga bra att ha grejer.

Var även in på Zooms och inhandlade nagellack. Jo,jo *L* Ni vet inte hur mina tånaglar ser ut*S* Kanske inte ens det var till mig*L*

Nu har vi iallafall fått till Frida helgen så nu ska jag väl rita ihop några hållpunkter. Men en sak i taget.

Måste visa Tess i hallen just nu. Hon håller på att rensa "leklådan" tycker att hon måste testa lite grejer. Tess har verkligen intresse för prylar. Är hon inte söt så vet inte jag

Godnatt och sov gott

Av AnnKristin - 15 oktober 2008 11:00

att fixa vinterdäck idag, nu finns ingen återvändo och vi har inget annat att vänta.

Var ut och cyklade hundar nu på morgonen, snorkallt var det.

Både ögon, näsa rinner fast solen är framme och det kommer att bli en toppdag till.

I morgon lär vi fixa en planka och spika upp så Dumpe kommer på rätt höjd och bredd.

Skott måste vi också ha lite fler, hjulen lär smörjas, papper ska fyllas i annars är allt fixat till helgens bravader. 16 hundar ska ha blivit beskrivna innan vi får dra täcket över huvudet på söndagkväll och årets MH & MT får läggas till handlingarna.

Jag är ledig måndag, tisdag nästa vecka, då blir det skogsspår om det så är en halvmeter snö*L*

Nästa helg är det Kramfors, det är så sällan jag ställer ut så det känns som första gången varje gång nu.

Helgen efter det är det Frida helg, den ser jag verkligen fram emot. Vi har lite att pyssla med innan skidorna tar över*L*

Det känns underbart att jag tagit lite ledigt nu på höstkanten. Jag behövde verkligen det.

Fick en inbjudan från Mia på klubben om ljusparty, det passar perfekt nu. Jag undrar om det finns ljus som luktar jul? Måste komma ihåg att fråga på torsdag.

Hörs ikväll om gud vill och hängslorna håller

Av AnnKristin - 14 oktober 2008 18:50

Cykeln hade ju givetvis ordentlig punktering, fick den lagad nu på kvällskvisten. Skönt att få cykla med hundarna dessa jaktdagar.

 Var till klubben och kollade var vi skulle hänga dumpe till helgen. 

Vi fick reda på att det var trångt mellan våra träd så nu ska det utökas med en meter, vad gör man inte för att alla ska bli glada och nöjda*L*?

Det har ju bara varit en sån underbart vacker dag . Jag och Assi tränade lite när vi ändå var på klubben och hopp över hinder gick klockrent första gången sen gjorde jag ju misstaget att inte sluta och vara nöjd med det.  Tog en gång till och då blev det inte lika bra förståss.

Ingen katastrof det ordnar sig, jag tycker att hon är duktig iallafall.

Huvudsaken att vi har roligt ihop när vi tränar,  det har vi.

Fick kort idag på P-H Sönn Aicko , visst är det en stilig grabb? .

Visste väl det *L* Sen är han ju släkt med oss också....*S*

Kolla och njut


Av AnnKristin - 13 oktober 2008 22:15

Detta med älgjakt .... och att inte kunna vara i skogen på grund av alla testosteronstinna älgjagare som man inte vet om de ser skillnad på älg och folk i upphetsningen.

Det har ju hänt förr att "skjutfingret" spelat "älgskötten" ett spratt och att annat blivit träffat.

Att vara van att röra sig fritt i skogen för mina hundar och att gå efter vägen som leder genom byn, sicken skillnad.

Det kommer folk som ska hälsa och mina hundar kan ju inte den cermonin civiliserat. Batman ska ju stå mellan benen och bli kliad på baken. Sally ska ta kontakt själv. Assi är relativt balanserad, om hon inte känner dem.

Akki , ja henne känner väl alla. Tess , hon är ju valp och har Batman till far.

Jag brukar skratta åt mig själv och tänka att jag borde kanske inte träna kontakt och moment, det finns en hel del annat att ägna sig åt för mig.

Äh jag har glada, okomplicerade hundar som ingen behöver vara rädd för.

Hörs i morgon, godnatt


Av AnnKristin - 12 oktober 2008 20:15

Min prins i viloläge ... Vi eldar i kamin och myser med ljuslyktor... Nu ska vi slå oss till ro i soffan....

Visst har vi mysigt....*L*?

Glömde berätta att spåren gick superbra idag igen. Assi hittade alla apporter och var spårnoga som bara hon kan när hon är koncentrerad. Tess är lite mer "fort" och "fel" taktik nu ... Bråttom den tjejen. I spåret vet hon att hålla ner näsan men apporterna är inte så noga med... det kommar att bli till slut känner jag...Ska lägga lite "näringsspår" till frukost så fröken får lite koll på att ta det lugnt...

Godnatt och sov gott.. nu tar vi söndagkväll *L*

Av AnnKristin - 12 oktober 2008 19:16

bild tog jag innan den andra där hon fattat att det var ju inte mellan hon skulle...*L*

Tyckte att det var en kul bild iallafall

Av AnnKristin - 12 oktober 2008 18:35

Hur kan det komma sig att "vissa" har så bråttom så jag hinner inte ens läsa bruksanvisningen.

Tack Carin än en gång för att du tog dig tid och att du förklarade för mig så nu kan jag alldeles själv.....Sicken vän du är, en riktig polare .

Den funkar ju superbra. Blev så galet glad när jag insåg detta.

Jag kan ta fartbilder!!!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards