Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 7 augusti 2008

Av AnnKristin - 7 augusti 2008 11:47

Jösses va skönt.... Ut och spårade på morgonkvisten.... Batman höll jag på att sabba för fick för mig att spåret gick längre upp .

 Tur att jag har hundar som litar till sin nos*S* I regel så låter jag de sköta nosarbetet men ibland så tror jag att jag fixar det bättre*S* Så dumt...

Hur som helst så gick det bra för alla tre. Alla fick sin frukost utom jag som går på GI och hade inte mer än kaffe hemma att ta med.

Sally är väldans pigg i spåret. hon har superkul verkar det som. Tess testade fuska lite *L* Tog till synen också och höjde nosen men då var det bara att stanna till "fröet" behagade sänka nosen och koppla på spåret igen*L* . Hon fick sin frukost...*L*

Ska göra lite uppletande med Akki och Assi på eftermiddagen, jag har för liten bil...eller för dumt planerad bil.


Verkar vara ett sug efter MH nu, kanske att fler ämnar tävla(?) Vi ska ha sista söndagen i augusti och det är hur många som helst som önskar att vara med. Det är kul. Vi har möte ikväll  efter det har jag besked till alla som ska deltaga.


I helgen blir det älghundsklubben, det brukar vara toktrevligt på deras utställningar.  Jag tycker det är kul att jobba i ringen man lär sig otroligt mycket vad det är som värdesätts man kan också få nya vinklingar.

Egentligen så är det små nyanser som skiljer de olika raserna.

Ja,ja nu skriker en del och tänker - Va är det hon skriver människan storlek, färg, utseende etc. Jag tänker krasst grundstommen. Okki då är vi "överens"

Själv värdesätter jag att en hund ska kunna röra sig , de ska ha flyt, drive i steget, rygglinjen ska bara vara med inget "gung " åt alla håll. Det är ju även något man kan påverka genom motion. Cykling, simning  och grustag kan det bli bättre*L* 

En hund som har attityd..Äger ringen... Så häftigt att se, det ger riktiga rysningar och åtminstone jag blir både tårögd och.....glad och allt på samma gång.. Jag återkommer till detta ämne, lovar jag.*L*

Nu lär jag dra men kolla in dotter och far som springer kapp på i morse


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards