Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under oktober 2009

Av AnnKristin - 9 oktober 2009 18:44

Det måste vara allhelgonahelgen, jag tycker att det är makalöst att en TV kan bara "lägga av" efter 11 månader.

Det är också beklagligt att inte Elgiganten har TV apparater att låna ut när något sånt här händer. Jag lovar och svär att detta är sista gången jag handlar någon apparat som inte Åkerströms (Byns elaffär)kan leverera.

Nää så här går det när man rör sig utanför byn, dyra lärpengar är det. Den där extra försäkringen hade då ingen effekt. Nog om detta, det grejar sig annars finns ju Sverker .

Den här helgen ser ut att bli fulltecknad också, sicken tur jag har....Jobbar dygn imorgon. Söndagen ägnar jag till Nedansiljans Brukshundklubb och hjälper dem eftersom det fattas A-figge. Klockan sju söndagkväll har vi telefonmöte i Mellansvenska sen är denna helg till ända.

Nästa vecka jobbar jag lite mindre så jag hinner vara i skogen och spåra innan snön kommer. Jag har smått räknat ut att allhelgonhelgen DÅ ska jag ligga på latsidan ...

Ha en toppenhelg alla mina vänner...Jag är inte småknusslig så ni andra önskar jag också en trevlig helg

Av AnnKristin - 8 oktober 2009 00:15

Så fort åren går, nu är ungarna fyra år. Grattis än en gång, jag tänker på er och givetvis så hamnar mina tankar hos er underbara mamma som jag hoppas och tror vakar över er och som jag gläds när det går bra för ungarna.

Assi var med på föreläsningen ikväll, skötte sig utmärkt. Hon kan verkligen koppla av.


Föreläsaren Gerard såg också trött ut efter 4 timmar med ett engagemang som verkligen kan fånga åhörarnas uppmärksamhet till 100%. Nu väntar vi bara på en fortsättning............

  

Gonatt, hörs


Av AnnKristin - 7 oktober 2009 16:52

Vi har medlemsmöte ikväll på klubben så jag lär väl hasta iväg dit... Gerard kommer och tar en liten snutt med anatomi.

Ringde Anki på SKK igår och sa ifrån mig genetikföreläsningen 14 november, kommer givetvis att gå 15 november. Var in på Dalarnas Kennelklubbs hemsida och anmälde mig till det som verkade intressant, känner att jag måste få lite påfyllning och repetition av sånt som fallit bort... Jag rekommenderar er verkligen att gå in och titta på deras föreläsningar ... Dalarnas kennelklubb har verkligen supermycket, nu lär nog SBK distriktet tänka till och erbjuda oss medlemmar lite.

Jag glömmer att gå in på kennelklubbens sida men jag blev glatt överraskad.

Nix nu lär jag sätta fart, återkommer

Ni får njuta av dessa kort på Sally och Batts som är tagna idag med felinställd kamera

    

Av AnnKristin - 5 oktober 2009 22:02

2009-10-05 08:26:34 - Fredrika,

Klart att Puma blev BIR i Tvååker i somras, hon var ju ensam valp.


Jag var in på en kennelsida idag och blev mäkta förvånad och upprörd över att någon missundsam okunnig figur som kallar sig Fredrika uttalar sig om en valp som blivit Bästa valp på utställning i kennelns gästbok. Hon uttryckte sig att det var inte så konstigt eftersom valpen var ensam....... Stackars liten säger jag som arbetat som ringsekreterare åt många domare i flera år. Sanningen är den att varken valpar eller vuxna behöver bli  BIR,BIM, Bästa veteran eller Bästa valp. Det fodras HP för att valpen eller veteranen ska kunna bli Bästa valp eller veteran. CK behövs i övriga klasser för att man ska gå vidare i bästa hane, bästa tik och bli BIR eller BIM.

Jag har jobbat många gånger där vi inte haft någon BIR hund som gått vidare till gruppen för att slutligen tävla om BIS som är inofficiellt.

Om man ska sparka på domarkåren så ska man ha torrt på fötterna och inte vara full av missundsamhet och avundsjuka det blir bara patetiskt, för det är vad jag anser att denna människa gör som kan uttala sig på detta viset. Även om jag vet att inte människan bakom förstod bättre.


Jag tycker att det är skönt att de flesta inte är missundsamma och okunniga utan de flesta respekterar domarutlåtanden och kan glädjas med andras framgångar.

Jag har funderat lite över vad är det som gör att människor blir elaka när det går bra för någon och svaret är för mig lätt. Det är troligen människor som har en del tillkortakommanden i bagaget och mår inte så vidare bra.

När man känner sig tillfreds med sig själv och allt runtomkring så kan man kosta på sig att vara generös och glädjas med andra.


Kramar till alla generösa som inte tar energi utan fyller mig och andra med sådan, ni är många,många fler ...

Vilken domare skulle inte ge denna snygga valp ett HP

  


Av AnnKristin - 4 oktober 2009 22:08

Idag fanns massor på agendan som borde fixas men det blev inget mer än motion av hundarna i grustaget, det är urjobbigt för mig att klättra upp och ner i sanden. Hundarna gillar att springa som galna och det är bra för musklerna, längtar till snön nu och att få ta fram sparken.

Maria , Spexa, Blaze och Pingla åkte hem till dräktiga Diddi och Gnutt idag, det är alltid trevligare när de kommer än när de far hem. Vi borde bo närmre varann.

På torsdag fyller A-kullen 4 år, tänk vad tiden går.... Två har redan blivit föräldrar, Akki ler nog stolt i sin himmel.

Min älskade Akki , undrar om det någonsin ska sluta göra ont att tänka på min underbara hund.

Assi är en bra representant för rasen även hon så det kommer att bli spännande att se vad hon kommer att ge, Assi själv är en duktig spårhund eftersom det är den diciplinen vi håller på med. Sök tar för lång tid i träning och rapport, det kanske vore något.....? Men en sak i taget . Jag tycker att vi gjort det bra från 20 januari - godkänd lägre med 266 i specialen. Vi har bara tävlat tre gånger och då var det jag som klantade mig sista gången.

Vi kommer nu att träna in högre momenten så vi är klar tills vi får tillfälle att tävla igen.

Nää nu ska det sovas... godnatt världen


Av AnnKristin - 3 oktober 2009 21:48

Vill bara berätta om denna dag och visa lite bilder.


Vi har haft MH idag på klubben, Kent Andersson från Hällefors fick nöjet att beskriva 6 mysiga hoffar men vi började med en supertrevlig schäfertik därefter så gick sex hoffar och dagen avslutades med en Aussie.

Dagen gick superfort så vi var klara långt innan mörkret föll över "Mosselåkern". Det var ett riktigt trevligt MH alla hundarna tyckte det var shysst med hanteringen och genomförde hela beskrivningen. Nu är bara efterjobbet kvar och det får vänta tills imorgon, alla papper som ska skickas hit och dit. Lite bilder från dagen...

Micke och Gunilla ( Skiffers matte) var figuranter och gjorde ett strålande jobb.

Maria fixade maten, supergod som vanligt... Det var kort sagt en lyckad dag.


Maria hade bara tre av sina tjejer med sig, Spexa, Blaze och "Lilla Pingla"

  

Syskonen bus...Så lätt att fixa gruppfoto

  


 Batman & Diddi barn

  

Ha det gott , hörs

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards