Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under december 2009

Av AnnKristin - 12 december 2009 16:47

Denna vecka har flytit på i rask takt , måndagen ägnades till fackligt arbete. Jag tycker det är spännande att vara ombud eftersom jag får lite aha upplevelser mellan varven. det behövs en aha upplevelse varje dag tror jag.

Tisdagen for jag runt med min sparkcykel som vanligt.

Vi hade distriktsmöte på tisdagkväll där nyheter som ligger och väntar på att bli klubbade dryftades.

Förslaget om att kravet på MH ska tas bort fick mig blossande röd om kinderna kände jag, jag blir eller blev lite upprörd där.

I min värld så tycker jag att MH är en bra fingervisning, ett shysst mätinstrument men om vi förringar dess värde så kommer det att bli svårt att anordna tester eftersom det slutar inte vid att MH slopas för tävling. Dessutom kan det bli så illa att rasklubbarna kommer att ansvara för beskrivningarna och vi med vår lilla population ska motivera att det utbildas figgar för alla prov . Phu säger jag då .

Som jag förstår så är inte sista ordet sagt än så jag hoppas att det stannar vid ett förslag.

Det kommer att bli en del regeländringar vid lydnad och bruksprov. Bland annat så kommer förarspår att tas bort i appellen, det kommer att bli superbra för de som ska lotsa virrpannorna vid spårläggandet .

Skogspinnar i eliten. Platsliggningen kommer att se lite annorlunda ut och de hundar som drar upp andra kommer att rapporteras, detta mottogs med nästan applåder. Lägre klass spår där 120 m var kommer det att bedömas på 60 m rakt.

synd är att bruksproven minskat, det var en topp -93 med 1600 prov sen har det dalat.

Vi får läsa mer om detta  så vi är beredd.....*L*

Svinsprutan fick jag igår och har inte märkt någon förändring.

Idag har jag och Lotta pysslat lite med korttagning, det är lika varje år men en mysig tradition.

Tack Lotta va skulle jag ta mig till utan dig (?)

Imorgon är planen att fara till Kungsbuan och kolla Hoffarna ...

Delar med mig lite av dagens fotografering

  


Nu börjas det, platsen klar men doggsen har fullt upp med annat.

Lite instruktioner till Lilla Tess så ska det nog fixa sig..............

Sally  blir hux flux kelsjuk och Batman har tröttnat ur på tillställningen....

Nu har även sally tröttnat ur ..................Batman kom på lekhumör och tyckte Tess skulle leka lite .....  

Av AnnKristin - 6 december 2009 16:04

Hade vi snö !!!!!!!!!


 

Mysigt värre 

 

Jag & sally har mysstund 

 

Vilka svarta ögon Tessan har ...

   

Vi var ute och fixade julkort den 7 december.


Det är helt otroligt Hur glad jag blir När jag ser På dessa bilder, vi hade Hur mysigt som helst.

Akki var med och sprang i snön, hon Verkligen älskade snön .... Hon fattas mig och vår flock ........

Vi hade Verkligen underbara dagar med massor av snö.


Funderar om jag ska fara ner till Stora Stlm nästa söndag .... Önskar jag ju Få se Marias valpar igen Innan de Långt till SINA egna hem.

Det är 35 hoffar anmälda till utställningen, det är väl kanske inga "nyheter" men jag behöver se lite hundgrejer ifall det är Något jag saknar ....* L *

Nu ska jag Lägga mig på soffan Ett tag imorgon är det fackmöte hela dagen. Tess ska till dagis och de Andra doggsen får Tillsyn och vistas i hundgården. Jag har Köpt massor av skaft Halm och jag jag hundkojorna. Det isolerar superbra och blir varmt. Lägger fleece på sen ....

Det är ju Int kallt män doggsen ska ha det gott och mysigt ...

Det konstiga är Att även om de har en koja mer som är "inne" An Den andra så vill de hellre Ligga i den som sitter på väggen men "öppen" Fram ... Makalöst ..

Jaja så är mina doggs

Av AnnKristin - 4 december 2009 22:08

den snygga skylten upp som jag bara var tvungen att inhandla sist jag var till Vansbro och hälsade på min vän Eva......

  

Jajamen den kom upp på ena ytterdörren...*L*Den som inte doggsen "knackar" på..*L* Fin var den och ett bra budskap....

Sally och Tess fick dra idag, bromsen hakar sig efter ett tag . Själv tror jag att det blir kallt och den ger upp liksom. Men kul är det, idag blev det en vända runt Källbäcken. Banvallen dit sen ner på vägen och genom skogen ..... Nöjda hundar är det iallafall

  

Sally & Lilla Tess. Försökte få dem att sitta så det skulle synas den frusna isen som runnit utefter "bergväggen" men det gick lite hursom......


Batman & Assi fick sig en busomgång upp och ner i sandtaget vid Skärklacken. Jag brukar gå runt upp på sandåsarna men idag var det ingen som arbetade där så då får jag ha hundarna kopplade eftersom jag tycker att man har ett ansvar att ha koll på sina djur så det inte blir ett skrovmål för vargen.  Assi har jag järnkoll på och egentligen på de andra också men är de fler och en varg dyker upp så vet jag inte om de skulle testa att skrämma iväg honom *S*

Jag chansar iallafall inte.....

  

Batman & Assi

 

Av AnnKristin - 2 december 2009 13:50

Äntligen är det så kallt att inte allt elände följer med hundar och folk in......

Supermysig början på vintern ...Kört trehjuling som en tok idag, sol sken och jag blir så tokglad då....

Assi & Batman var såååå fina i sin "vinterutstyrsel"... Tess & Sally var lika fina dom.... men då låg kameran hemma förståss...Ni får njuta av de här fröna...

  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards