Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av AnnKristin - 10 juli 2009 21:01

Har mycket tankar och ideér i huvudet just nu. Det mesta rör sig om det nära förestående lägret som jag vet att kommer att bli superbra.

PM till deltagare är skickade och strukturen är klar. Bullar bakade och matsedeln i full planering.

Mat och fika är alltid viktiga grejer...Vi har 4 duktiga instruktörer som kommer att "drilla" oss alla.

Visst, jag och Maria kommer också att försöka delta aktivt så mycket vi kan.

Jag vet med mig själv nu att jag lär ha lite peppning och nya infallsvinklar för att nå mina mål.


Puma blev BIR valp idag och här är ett foto på Lilltjejen.

Det jag kan se på bilderna hitills så motsvarar hon helhetsintrycket på rasstandarden. Givetvis för sin ålder och i hopp att hon fortsätter utvecklas i samma anda.

" Hovawart är en kraftig, medelstor, något långsträckt, långhårig brukshund. Könsprägeln ska synas tydligt i framförallt huvudets form och kroppsbyggnad."

Jag återkommer till detta med rasstandarden gång på gång eftersom det är vårt rättesnöre och det är den vi ska ha med oss i tänket.

 

Batman, Sally och Tess fick en runda i grustaget idag när det höll uppe nån timme.


Assi och Akki fick simma i Malingarna, visst är det fint i Sverige?


Fick även smaka årets första smultron



Av AnnKristin - 10 juli 2009 13:44

KUL, GRATTIS CARRO!!! BATTIS LER FÖRNÖJT


Hörs

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards