Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

Lite ditt och datt och foton förståss

Av AnnKristin - 3 maj 2012 20:53

Jag tycker det är konstigt att människor man möter, inte alla förståss för då vore det illa men en del som tycker en massa men sällan lägger åsikten på "rätt ställe".

Om jag önskar påverka något så bör jag ju vända mig dit jag kan få något gehör och även om jag då blir dissad så har jag åtminstone gjort det som står i min makt.

 I min värld så uppskattar jag ärlighet må den se ut hursom men "vända kappan efter vinden " är inte min grej, detta var en parantes men tänket om tyckande och uppriktighet har "gått jämsides med mig idag" .

Men jag har inte därmed sagt att man måste tycka nåt om allt men det man tycker och har sin åsikt klar över och har på fötterna så man kan argumentera för det man tycker.  En del verkar ha en massa åsikter men inte vet varför .......???

Nu var det mycket tyck och tänk men ibland kan man bli både filosofisk och annat mitt i vardagen.

Annars är det parningsplaner som är det primära tänket, jag satt en kväll och kollade hanar, jag hade runt trettio på listan och när jag och min tok bästastegoaste vän Maria har vänt ut och in på dessa och vad de närmaste generationerna lämnat så finns det fyra kvar som kommer att genomgå "nålsögat"och mycket kan hända än....... spännande är det ...

Lite foton som jag tog när jag, Ann och hennes son Daniel var i grustaget och tog gofika en tokgmysigkväll .

Våran finaste Sally , hon är lite på bushumör nu ett tag så jag måste ha lite tumme i ögat på henne eftersom hon har lite för mycket jaktintresse mellan varven . Men givetvis har jag järnkoll på henne så allt vilt kan vara lugn .

   

Finaste Dezz .

                 

Gobuset Bobban , inkallning är just nu inte hans starka sida men vi jobbar på det slyngeln och jag . Han är i "ska bara" åldern och det kan få mig rätt svettig ibland ... sånt är livet med en liten Bob.

       

Fick tillfälle att fota ett gäng underbarthärligamysiga schäfer, det kan väl inte heta schäfrar... nej det ser konstigt ut men kanske ?? Det är tre urmysiga hanar och två tokläckra tjejer , vilket gäng....

                        

 
 
Ingen bild

Ann

3 maj 2012 22:29

Lika härligt som vanligt att läsa din blogg (var lite djupt och rörigt i början,men läste igen och då ramlande "slanten" ned :-)
Din blogg är som att läsa en "levande" bok.
Hmm undra om man skulle kunna göra en ljudbok av den.

Keep up the good work

Kramiz från Ann

AnnKristin

3 maj 2012 22:34

Tack snällagoamysigad du , jag blir alltid glad att få lite feedback på bloggeriet.....

Kramar

 
Ingen bild

Kerstin

3 maj 2012 23:34

Underbara bilder som alltid. Du är då en toppenfotograf,byta yrke kanske !! Som vanligt när du skriver så känns det att det kommer från hjärtat.
Ha det bäst å lycka till i sökandet efter nästa "pappa" det blir nog kanon när ni är klara.
Kram å ha det bäst !!

AnnKristin

4 maj 2012 06:02

Tack snällagoabästa Kerstin , det är så kanonkul att fota och det vore ju tokhäftigt att få göra det som jobb.

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards