Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Om det finns något rätt eller fel det vet jag inte ......

Av AnnKristin - 8 maj 2012 22:47

Men för mig känns det fel att vi i Hovawartklubben ska utåt sett visa att vi premierar de Hovawart som är svarta med tecken och det gör vi genom den "nya" loggan som det ska röstas på .

Nej, jag har inte röstat eftersom jag kommer alltid vara stolt över att vi har tre färger och jag sätter aldrig färgen främst och trodde i min enfald att vi nu skulle få en logga som symboliserar glädjen över tre vackra färger på våra hundar men icke .

Jag har träffat folk som inte haft en aning om att svart var en godkänd färg när jag haft Bob med mig.

Visst vi har större problem än färg att diskutera men det är ett annat forum tycker jag och just nu känns det viktigt att när vi "slår" till och får en ny logga ska den verkligen visa att vi inte föredrar en färg framför annan utan alla är lika mycket värda.

Det är den loggan som ska sitta på ryggen på jackor, på tröjor etc. Det är den som ska vara en del i marknadsföringen av vår underbara ras och då är den viktig. 

Det finns de raser som har fyra olika hundar på sin logga. annars har vi Norge och RZV i Tyskland som valt en annan modell av logga.

Nu har jag tyckt nog om detta en stund...

Vi har iallafall haft en kanonmysigt besök av Goa Maggan från Västhofs kennel med Batmans dotter "Busan" som  vuxit till sig till en kanontjej .

       

Jag och Micke tog en tur upp till Käringforsen med doggsen en kväll , kameran fick följa med förståss

Här är Dezz och Sally i bustagen

         

Sen var det Assi och Bobban

 

Jag måste ju bara kolla hur mycket Assi kommer ihåg och med den störningen så var det rätt ok . Busbobban vill ju bara synas .

         

Ok då bus med Bob ....

     

Var hem till min goasteRottisLotta och fikade

       

Ni kanske undrar vart Blaisan tagit vägen ......Hon är på semester hos GoasteBästasteKerstin och hennes Colliekillar Berra & Harry .. Där har hon det toppen , Blaisan gillar  verkligen att vara där ...Här har hon sitt semesterparadis

           

Jag måste bara leka med bilder och här är några resultat ,,,, Plättlätt

           

Jag och Dezz var ner till klubben igår

       

Nu är det bara att tacka för mig ikväll , vi hörs snart igen...

 

 
 
Ingen bild

John Örvill

10 maj 2012 18:55

Hej AnnKristin, skickade du in ett foto med tre hundar som kunde läggas in i en SBK loggan? Skickade du in något foto alls? Det är skillnad på logga och "logga" den ena är officiell mot SBK och måste inte nödvändigtvis tryckas på tröjor etc ect. Den andra är en logga som är gentemot allmänheten i samband med tex en hemsida. Då kan man göra den mer fritt där det syns alla tre godkända färger. Samt trycka på reklamartiklar såsom jackor och kepsar.

Angående att andra klubbar har 4 hundar i SBK loggan så har Belgisk vallhund 4 varianter som går som egna raser och inte får paras med varandra. Genom att trycka in flera hundar i en SBK logga medför att det inte blir snyggt. Det hade inte heller inkommit några bilder på alla färger som går att klippa ihop för att ens försöka fixa till en sådan logga.

Det är nog inte försent ifall du har tre bra bilder på de olika färgerna som du kan skicka in till styrelsen så kan de säkert lägga ut det på hemsidan för omrösning.
MVH
John

AnnKristin

11 maj 2012 00:57

Hejsan John !
Trevligt och kul att du läser min blogg, det tackar jag för och kanon att du också har en åsikt och ett tyckande :)
NU är det så att det är den loggan som syns varje nummer av Brukshunden t.ex så nog är den officiell.
Nej jag skickade inte in något alls eftersom det stod uttryckligen att det skulle skickas in ett hanhundshuvud som dessutom var smt.
Vi behöver en logga och inte flera . Jag tycker att det är viktigt att belysa att vi har tre färger och det kan säkert någon som jobbar i reklambranchen klara av att fixa till . Det är inget vi glada amatörfotografer kanske ska pyssla med.
Och att du skriver att det inte blir snyggt , det är väl ändå din åsikt John .
Det här är vad jag tycker John , jag är STOLT över ALLA tre färgerna vi har och jag berättar bara vad jag tycker och jag vidhåller min önskan om alla tre färgerna på vår logga
Beuceronklubben har två STÅENDE hundar på sin, Belgarna 4 st, Collie 2 st, Holländarna 3 st , detta är raserna inom SBK med fler än en hund på loggan.

Mvh Ann-Kristin

 
Ingen bild

John

12 maj 2012 20:33

Hej igen, så när klubben uttryckligen efterfrågade ett smt huvud och du inte höll med,då struntade du i att skicka in ett eget förslag? Hur kan en klubb utvecklas ifall medlemmar som inte håller med struntar i att komma med andra förslag?

Jag har aldrig sagt att SBK loggan inte skulle vara officiell. Det är inget konstigt att ha anpassade loggor för olika mediatyper.

Det är väl bara att du kontaktar någon som arbetar i "Reklambranchen" och fixar ett förslag, tycker medlemmarna att det är bättre så löser det sig.
John

AnnKristin

12 maj 2012 20:49

Men snälla John om jag nu tycker att alla tre färgerna ska vara representerade på loggan så innebär det väl inte att jag ska tillverka den?

Jag har alltid varit tydlig med vad jag tycker angående loggan, att jag önskar att alla färgerna ska vara representerade och vad är det för mening med en "ny" som inte gör skillnad?
USA, Nederländerna, Slovenien, Slovakien och Österrike har alla färgerna representerade.
Belgien, Frankrike, Italien, Norge, RZV har löst det även på annt vis än med ett.

Vi har tagit upp det på det forumet som du fixade John och det var fler än jag som uttryckte en önskan om att alla färgerna skulle vara representerade och det är du väl medveten om.

AK

 
Maria

Maria

15 maj 2012 01:56

En liten kommentar. Vi var flera som var i kontakt med vår ordförande inför förra veckans styrelsemöte. Ingen av oss har fått en kommentar ens om att mailen anlänt,ännu mindre att våra åsikter ens värderats på något sätt.
Vi var rätt många på hoffeforumet som ville att alla tre färger skulle företrädas på loggan.Det var vi tydliga med.
På hemsidan bad man uttryckligen om smt färgade hanhundshuvuden. Inga andra färger eller ens kön var tydligen påtänkta.
Jag med många fler tror att det går att ha fler huvuden i loggan med alla tre färger och gillar inte att bli överkörda och att våra åsikter lämnas utan att någon tar notis om dem.
Det ger en felaktig signal.
Så gör om ,gör rätt denna gång.
Maria

http://www.chefkas.se

AnnKristin

15 maj 2012 06:40

Visst är det så

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards