Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

Det händer inte så mycket här inte ......

Av AnnKristin - 12 maj 2012 22:05

Vi håller tummar och tår för att den hane som blev kvar nu av alla vi tittat på och kollat upp med lupp till Assi håller ända fram. Och att det resulterar i ett gäng valpar till hösten /Vintern.

Det föds valpar och paras hoffar i varje buske så det finns otal att välja på om man vill ha en Hovawart som i mitt tycke är hundvärldens RR...:) Men jag hör ju till de redan frälsta.

Jag önskar att intresserade av rasen pratar med många uppfödare och gärna önskar komma på besök också för att sen göra sig en bild av hur en hoffe skulle passa in i just deras hem

Den kombinationen som jag har på min hemsida nu som är min bästagoda vän Marias kull skulle jag själv ta en valp ifrån om jag inte hade huset fullt av goa bästa Hoffepoffar och därför står den där och själv har jag tyvärr inga valpar just nu .


Lite bilder förståss

Jag var och fikade hos goastebästa Kerstin där Blaise har en drömtillvaro med vännerna Harry och Berra som hon försöker ta kommandot över , ibland lyckas det och ibland kammar hon noll.

Kan man ha det bättre när man är Prinsessan Blaise , tror inte de ja :)

             

Ett foto kom på Zickan till mobilen och jag fick tillåtelse att använda det. Zickan och hans Matte kommer på besök snart och det ser vi fram emot med glädje

 


Jag fotade Bästa Bob en kväll och lekte med fotot förståss och jag gillade det jag fick till

    

Foton på Fina goa Sally från idag

     

Bästagoa  Dezzan

   

Goaste Bobban eller som morfar kallar honom Robban :))Kärt barn har många namn , han flyger fram så det är hart när omöjligt att fota honom just nu ...... Mycket fart och fläkt över grabben ute , inne är han kavlugn . För mig innebär det balans och av /på knapp ...

   

Älskade Assigogumman . Letar pinne och hittar rätt pinne förståss .... Missar aldrig en pinne hon inte .

          

Vi hade turen att träffa Ann med sina Schäfervalpar , det blev ett tillfälle att fota dessa . Nog kan man bli lite valpsjuk av de här gosbilderna , Lisa var med också , honn har blivit 10 veckor redan och full fart .

                        

Natti natti , kram på er alla läsare



 
 
Ingen bild

Ann

12 maj 2012 23:59

Å här var det som alltid trevlig läsning och fina bilder.
Skoj att träffas i "Klacken", blir säkert fler gånger.

Kram

AnnKristin

13 maj 2012 06:40

Tack snälla och tack för de fina bilderna du tog,kalastoksuperfina!!
Vi får ta lite fika med oss nästa gång, kanske damma iväg ner tä Malingarna. Det blir ju alltid en stund när vi träffas så det är lika bra ladda med kaffe :) Och det är plättlätt att få till foton med tokgoa hundungar :)Nog må ja säga att de långhåriga är nåt extra även om alla är fina.
Kramelikram

 
Ingen bild

Anna C

21 maj 2012 07:29

Åh vilka bilder! :D

Underbara djur <3
Kramelikram

AnnKristin

21 maj 2012 13:16

Tack snälla, det är alltid tokfråntläckert att bli uppmärksammad och få bekräftelse för det man gör ...
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards