Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Det finns händelser som måste bearbetas innan jag kan sätta orden på pränt

Av AnnKristin - 15 maj 2012 19:15

Jag är ledsen idag , känner att jag helst vill ligga under täcket . En av valparna från B-kullen har gått bort alldeles för tidigt i en tragisk olyckshändelse. Jag är bara så jävla ledsen och jag tycker så synd om ägarna som mist den bästa livskamrat som de haft. Den valpen hade ett så stort hjärta, levnadsglad och verkligen ville samarbeta genom att aldrig tröttna på att leta gömda saker och göra allt för sin matte . Mormor Akki fanns nog där och mötte honom ....

Kramar till matte och familjen som mist den bästa , det finns inga ord som kan trösta .


Min blogg idag kommer att vara onyanserad och säkert förvirrad idag.

Vi hade besök i helgen så någon hundträning blev det inte men vi var till Bäsna handelsträdgård och visade våra gäster denna mysiga plats, Ynglingarna Bob och Dezz fick följa med och njuta av all växtlighet

          

Vi forsatte att visa gästerna Käringforsen som är ovanligt stor just nu, fint är det. Bobban och Dezzan passade på att röra på tassarna där

           

Visst är vår underbart vackra älv mäktig ,så vackert

     

Jag fick foton från goabästaste vännen Kerstin där Blaise huserar mellan varven , hon har "växelhem "

Berra, Harry och Blaise kollar altanbygget , Det kommer att bli så vackert med utsikt över Siljan , Blaisan kan inte ha det bättre

       

Jag träffade goamysiga vännen Ann uppe vid Skärklacken och hon lyckades fånga mig med kameran precis som den jag är .

 

Till sist vill jag låta er ta del av fotot som Goastebästaste vännen RottisLotta har hjälpt mig med . Det är älskade Anziehend.s Accept som är den blonda, Finaste hjärtat Desiree Aldeon som är smt och Anziehend's Bob Marley som är den svarta . Jag är helnöjd med resultatet

 

Ta hand om varandra och krama era hundar

 
 
Ingen bild

Gunilla med familj

15 maj 2012 21:51

Våra tankar går till familjen som mist sin goa vän och till dig bästaste vännen! Tragiskt för alla inblandade. Men jag är övertygad om att mormor Akki, Battis och Tess med fler tar hand om honom på andra sidan <3
Kramar från oss

AnnKristin

15 maj 2012 21:55

Tack bästastegoaste Gunillavännen

 
Carin

Carin

16 maj 2012 16:34

Så tragiskt när unga hundar rycks från oss. Lider med dig, för jag vet att det skär i dig, och lider med familjen där vännen saknas.

http://tassamigos.se/wp

AnnKristin

16 maj 2012 16:45

Tack snälla Carin.

 
Ingen bild

Lisbeth

16 maj 2012 20:40

Takk for fine ord, AnnKristin

AnnKristin

16 maj 2012 21:00

Kramar , ring när du kan kram

 
Ingen bild

Kerstin

16 maj 2012 21:58

Är verkligen tragiskt, förstår att det är sorg. Vet ju hur det känns för vi miste våran första collie i en olycka.

AnnKristin

16 maj 2012 22:00

Kram goa Kerstin

 
Ingen bild

Kerstin

16 maj 2012 22:03

Vilka härliga bilder! Bobban ser för skön ut han är ju mer i luften än på backen. Vilken liten fartdåre .
Kram till er alla !

AnnKristin

16 maj 2012 22:19

Ja det har du rätt i , han har inte fattat att vi har fyra trappsteg . Han tror att det är verandan och sen backen direkt.

Kramar tebax

 
Ingen bild

Anna C

21 maj 2012 07:26

Usch så tråkigt med olyckan.. :( Förstår det känns "skit"

Men som vanligt älskar jag att läsa din blogg o kika på alla fina bilder! Man blir så glad då :D
Snygg logga som du o Lotta knåpat ihop!

Kramar i massor

AnnKristin

21 maj 2012 13:23

Tack igen , visst blev den fin och det var inget konstigt att slänga ihop en snygg logga, vi trivs bra tillsammans då är det lätt att få till nåt :)
Synd att inte min rasklubb tycker som mig ang att vara stolt över alla vackra färger som är godkänd på Hoffen :(
Det känns för jävligt med olyckan och värst är det för matte med familj men det gör ont. En sån underbar representant för sin ras
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards