Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Bloggtorka ...Näääääääää vad är det

Av AnnKristin - 27 maj 2012 07:37

Egentligen vad är det ? För mig finns egentligen ingen bloggtorka eftersom jag är så nyfiken så är det omöjligt egentligen även om det känns så emellanåt. Nyfikenhet tror jag är en förutsättning för att kunna komma framåt, jag tror aldrig att man kan slå sig till ro och vara tvärsäker. Det finns i regel fler infallsvinklar på det mesta och slumpen lurar oss gång på gång, vi står med lång näsa helt enkelt för slumpen och även omständigheterna runt . 

Erfarenhet är också något i mitt tänk som kan variera, för mig är smal erfarenhet och bred erfarenhet två vitt skilda från varandra. Jag kanske utvecklar detta någon gång hur jag tänker annars lämnar jag det fritt att alla mina läsare får fortsätta tänkeriet.


Just nu upptar mina tankar mest med lägret som jag hoppas alla anmäler till så vi får lika trevligt som alla andra år, det behövs inga förkunskaper eftersom vi har instruktörer som klarar det mesta från allmänt hundkunskap till elitnivå och som har bred erfarenhet av att tävla på elitnivå  och som har bred hundkunskap i övrigt  Kanonkul !! Välkomna . Läs om lägret på hemsidadorna www.anziehends,se  & www.chefkas.se 


Jag får även plats med mer tänk men först lite bilder som jag fick från min & Blaise  goastebästa Kerstin i veckan

   

Här syns även Vackra Siljan , vilken underbar vy

 

Den är min Harry :) Det var jag som hämtade den serru :)) Blaise stortrivs med grabbarna Harry och Berra

     

Igår hade Lotta, Dezz, Bobban & jag kökstjänst på klubben, det var riktigt kul. Bästaste Kerstin & Blaise kom och hälsade på .

 

Lottas Pytte har växt och blivit stor

 

Vilken fin dag vi hade, en del av sökgänget

     

Ooooppps här kommer elithunden i full fart , hahahaha jag visste inte att hon skulle komma utan Tomas bara skickade henne . fina bilder blev det iallafall

   

De busade med fototgrafen eftersom jag trodde att Tomas skulle skicka henne igen och då var jag beredd men

De står och kollar

   

Men här kommer ...............

   

Kerstin & Blaise har en kanonfin relation , det är så mysigt att se och man blir så glad .

           

Sen till prisutdelning, en del blev inte godkända en del blev godkända men den som verkligen ägde tävlingen var Tomas och sin schäfer som jag tror kommer från Midälvaland, cert till ekipaget ... Grattis Tomas och grattis till uppfödarna till denna hund . Samma hund som i full fart blev fotad .

   

Efter detta så tog jag och Kerstin bilarna och for till sjön så hundarna fick bada .

Först ut mor och son, Anziehend's Accept och Anziehend's  Bob Marley . De verkligen älskar vatten

         

Sen var det Desiree Aldeon & Anziehend's Blaise Modesty Blaise som hoppade i . Blaise är verkligen sin mors dotter, älskar vatten . Dezz är lite mer försiktig , jag tror att hon tycker det är för kallt än :) Hon badade ifjol så ...

                       

Härligt mysiga hundar ....

Tack för ni tittar o läser


 
 
Ingen bild

Kerstin

27 maj 2012 08:57

Vi tackar för en trevlig dag.Hur kul som helst att se när Blaise tog sitt första dopp, den tjejen gillar att bada.
Kommer nog att bli en hel del av det i sommar.

Som vanligt har du lyckats ta toppenfina bilder på alla hundarna.

AnnKristin

27 maj 2012 09:09

Tack själv det är kanonmysigt att träffas och visst är Blaisan en riktig badhund hahaha
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards