Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under januari 2012

Av AnnKristin - 29 januari 2012 22:19

Det var ett tag sen man hade möjlighet att ha en heldag i skogen men idag fick det bli så . Bästaste vännen Gunilla, Goa Elda & Mysiga Erozz skulle träffa sitt sökgäng i Ställbergsskogarna,  vi bestämde oss för att haka på Dezz, Blixt, Bob, Bond , Blaise och jag . Vi packade ryggsäcken och dammade iväg .

Återigen nya människor för valpisarna och det räckte inte med det utan två Belgare också varav en som är en månad äldre än Hoffebarna .

Givetvis så tar jag ut en och en som får stifta bekantskap med gänget , de visar tydligt att de inte behöver varann utan alla står på egen tass . Det kan vara lätt att de tar stöd av varandra om man glömmer att ta tillvara tillfällena att låta de vara på egen tass så mycket man kan . Det finns mycket klokt innanför pälsen på de små.

Jag hade nästan glömt hur gott det är med rostad äggmacka med ost och kaffe i skogen , jag hade alltid den kombinationen förr .

Det var inte så mycket snö i skogen heller så nästa helg blir det skogen och testa lite spår med ungarna. Jaja dörren måste in också ......

Kameran var med idag också ....

Goa bästaste Blixt

       

Blaise

 

 

Bond

   

Bob

             

Erozz

       

Elda

     

Elda & Dezz har fått en belgarkille med sig

   

Busiga småglin , snitzlar kan man ha till mycket :))

 

Tack för en härlig skogsdag

Kram till er alla , hörs snart igen och glöm inte att lämna några ord ................


Av AnnKristin - 29 januari 2012 00:23

Det verkar som efter 20.00 så rinner tiden iväg i ett enda huj . Imorgon ska jag ta mina älsklingar fara och träffa Bästaste vännen Gunilla &  Goa Elda till Ställberg så jag borde lägga mig nu eller jag borde lagt mig för någon timme sen.


Denna vecka var jag till Ulltuna med Bob, han har ett håranlag som ska tas bort och vi var dit så de skulle få se på honom innan. Det blev en ordentlig undersökning och det visade sig att han är frisk som en nötkärna. Det är ingen brådska att ta bort håranlaget men jag kommer att beställa tid så det blir gjort . Han charmade skjortan av alla förståss, det är en cool kille den där Bob.

Carina från min hemmaklubb var så gullig och ställde upp och följde med både som ressällskap, gps inställare och sällskap hos veterinären så vi var två som hörde hur allt var och skulle bli.


Idag har vi haft en mysskönlördag, fotat lite som jag tänker dela med mig förståss. Tänk att jag älskar verkligen att fota och givetvis att se mina älskade hundar genom kameran är en skönhetsupplevelse som heter duga. Att se dem utanför kameran är också ett av de vackraste motiv jag vet.

 

Morgonen började med frukost och en liten pinne, kexen är slut men mer är beställt

      

 

Vi tog en biltur till skogen så att Batman kunde följa en stund , vi var även till ICA i Floda så de fick en liten extra biltur , åtta Hoffar i en SAAB är en bagatell . Det går alldeles utmärkt .Hur var ramsan finns det hjärterum finns det stjärterum :)

   

Dezz och Sally gillar alltid skogen

       

Sen det andra busgänget

             

Batman fick en koppelpromenad .

Så här glad kan bara vår älskade Sally bli efter en biltur

 

Nu ska jag leta rätt på sängeländet och slå igen de gröna . Ha en kanonsöndag

Kram på er alla mina vänner . Det är alltid roligt med en kommentar :)



Av AnnKristin - 21 januari 2012 16:50

Vaknade imorse och ute var det -17 grader. Nu tror jag iallafall vintern har gjort sin ankomst . Var upp till Skärklacken och lät alla dra runt i snön .


Det är hårt att inse att ens vänner måste hjälpas över till Nangiala och att man själv måste vara bödeln. Det är ett val man gör när man väljer att bli ägare till ett husdjur ett åtagande som förmodligen kommer förr eller senare.


Batman har fortfarande glimten i ögat men hans bakben vill inte lyda honom, han älskar att springa i snön, idag förstod jag att det var en galen idé att låta honom göra det han älskar mest . 


Här är bilderna

                                   

Jag har passat på med kameran även när ungarna  vilat

       

Ha en trevlig lördag

Av AnnKristin - 14 januari 2012 20:47

Imorgon har halva vintern gått ..... Jag är så galettokkär i hösten och vintern.... Jag har massor att se fram emot, det kommer att hända så mycket supermysigt och jag kommer att få träffa så många vänner som jag tycker tvärgaletmycket om . Om allt går som planerat förståss och hälsan står oss bi.

Jag kommer också att tvingas ta beslut som jag avskyr som kommer att smärta mig så grymt. Beslut som kommer att ge mig gungfly under fötterna men livet är så ibland.

Idag har vi iallafall njutit av livet och skönheten i naturen. Kameran var med och ungarna hade så läckert roligt...

Jag måste bara ladda upp en massa foton , tack goabästafinaste bloggläsare

                                                                   

Önskar er en finfin lördagkväll , tack än en gång och hoppas ni fick känslan att vara med oss denna kanonmysiga dag

Av AnnKristin - 11 januari 2012 16:06

Vilken dag , slutade jobbet som vanligt när jag jobbar natten vid halv nio. Ringde min kanongoa veterinär, valparna måste ju få sin andra spruta . Hon ringde upp när jag var på väg hem och vi fick en tid .

Tog Dezz med som ressällskap och drog iväg . Det gick bra , nu är alla vaccinerade återigen.

Vi åkte till klubben och busade runt på åkern. Det var en helt fantastisk dag jag blir så tacksam över att få bo och leva här i dessa obygder sådana här kalasdagar.

Hört på radion och sett på tv i flera dagar nu om fler är bostadslösa och det får mig så illa berörd , hur har det kunnat bli så här ?

Jag är så innerligt tacksam att jag har det som jag har det och min önskan är att fler ska kunna känna samma sak. Visst finns det dagar när det känns som pest o pina och ett rent helvete, men när jag tänker efter så är det småsaker jag retar mig på och tycker liknar ap.

Det finns mer att glädjas åt än tvärtom och jag kan påverka min situation. Nej nu har jag "gnällt " färdigt och ni ska få ta del av en del av de tokgoa hundarna jag omger mig med.

             

 

BLIXT håller stenhårt i som han tycker sin grej :)

BLAISE

 

Dezz ,  Bob & Blaise

     

  


Det är sådana dagar jag minns när det är frågan om vinter :))



       


                         

Ha en kanonmysig kväll mina vänner , hoppas jag hittar någon kommentar här så jag lär känna mina läsare lite bättre

Kram på er alla


Av AnnKristin - 8 januari 2012 20:19

Cairnterriervalpen som vi letade efter igår kväll har hittats vid liv. Vilken känsla , vilken lättnad, kanonskönt.

Vilken glädje för ägaren, när jag stortjuter vad skulle inte hon göra . Jag kan tänka mig själv vilken maktlöshet det måste varit .


Jag är också glad över alla valparna som fått egna familjer , de sköter sig galant och är supermysiga och duktiga enligt rapporterna . Det värmer en i hjärteroten .


Jag var ut en vända idag efter glädjebeskedet och fotade de fina ungarna, jag har fortfarande en kille till salu .

Men här är lite foton från dagen iallafall

                       

Min älskade Batman

 

Polis Dezz vid köksbordet med Bob

 

Utebilder igen

           

Nu håller de på bli riktigt roliga tycker Dezz .


Av AnnKristin - 8 januari 2012 10:17

Bästaste vännerna Gunilla , Liam & Elda kom och hälsade på , det är alltid mysigt att umgås med människor som man tycker om och jag mår så bra av det . Det ger verkligen energi att träffa människor som man trivs med. Vi tog valparna, Elda & Dezz och åkte till Floda . 

Vi gick upp till Kvarna med Dezz & Elda jag hade kameran med så det blev lite foton på tjejerna. De har alltid så kanonkul när de träffas.


När vi återvände till klubben kom Goaste vännen RottisLotta och vi hade valpisarna ute meningen var att det skulle fotas lite då också men de busade så det blev blodvite på Blixten, hans örsnibb fick ett litet jack och det är som med folk vissa ställen blöder bara för bedrövligt . Det blev dusch för blixten när han kom hem och inget foto på ungarna.

Det blir väl fler dagar.


Fortfarande letar jag efter fodervärd till Blaisan , jag har inte bråttom . Det ska kännas rätt för oss. Har någon läsare någon som skulle passa , tänk efter...


Nu till fotona på bustjejerna

         

Vid Kvarna tänkte vi oss ett mer organiserat foto, det är svårt ......Men så pjåkigt blev det väl inte :) ?

 

Tänkte jag skulle fota när de kom på lite längre håll så ni fått dela naturen också .. Nog är det fint vid Kvarna

 


Jag hittade ett kort som jag vill dela med er på Bob & Blaise

 

Inatt sov jag inte mycket . det som höll mig vaken var tanken på en liten Cairnterrier som lyssnar till namnet Lucky endast fyra månader som försvann från sin matte igår klockan 12  i Gagnef, usch vilken plåga,

Jag hoppas och önskar att någon ska hitta henne levande. Vi letade igår i flera timmar utan resultat, det är svårt med våra hundar som inte är van och inte får spåra andra djur. Inte ett litet tassavtryck vi såg.

Men om vi kommit i närheten av henne har vi kunnat läsa hundarna iallafall det är jag säker på.


Tack som läser min blogg och extra tack till er som tar er tid att kommentera

Ha en undebar söndag .. Kram





Av AnnKristin - 3 januari 2012 18:15

De grövsta planerna för 2012 skrev jag om i förra inlägget så det är ju glasklart. Det finns ju fler men de håller jag för mig själv än så länge, de kommer väl när tänket är moget ....

Allt går sin gilla gång här på Storängsvägen och det är bra . det ska inte ruckas så mycket på vardagen.

RottisLotta hjälpte mig med fotograferingen idag så det blev lite smidigare. Jag behöver en fodervärd till Snurpan Blaise men var hittar man en fodervärd som är intresserad av att tävla lite inom någon av våra bruksdicipliner?

Det är inte lätt att hitta men jag hoppas och önskar att jag "ramlar" över någon snart. Om det finns någon som läser dessa rader och inte själv har möjlighet men har någon som skulle passa på lut så ..........

Blixt Gordon behöver ett hem , ett alldeles eget hem , ett aktivt hem förståss. Han är en valp som är social, nyfiken och som sina syskon ingen komplicerad typ.

Nu över till fotona från dagen, mycke bus är det....

         

Blixt Gordon

B      

Blaise Modesty Blaise

  

  

Kanonhärliga valpar i ett tråkigtväder landskap, nu får vi hoppas på lite snö så det blir ljusare igen ....

Ha det gott alla vänner, jag har många besökare på bloggen men få mycket få kommentarer. Det bor ju en nyfiken kvinna i mig så jag vore själaglad om ni kunde skriva en hälsning iallafall ......:)

Kram på er

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards