Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av AnnKristin - 4 oktober 2013 21:31

Jag har varit på en föreläsning angående konflikter , konflikthantering och att förebygga konflikter. Det var ett tag sen jag förkovrade mig i detta ämne så det kändes härligt med en uppdatering och från en annan vinkel.

Först lär man definera vad är en konflikt, en konflikt uppstår när en eller flera personer har önskemål de inte är villiga att släppa och upplever att någon blockerar dem från att tillgodose dessa önskemål. Det är definitionen på konflikt.

Jag kommer inte att ägna mig åt denna förläsning utan jag kunde konstatera att vissa människor är bara så att de ska ha sina önskningar till varje pris tillgodosedda, spelar ingen roll om någon annan är av annan åsikt då ska denna omvändas innan diskussionen är klar.

Jag tänker inte lägga mig platt , jag tänker sluta bry mig, jag gör som jag alltid gjort, jag trotsar och gör som jag vill.

Många diskussioner har det varit denna vecka inga dialoger utan diskussioner, jag chattade med en god vän och hon skojade om att "går det på tok, skyller man på hanen" . Det finns inte i min värld, har jag valt en hane så givetvis är det 50/50 tills valparna är födda , då tar ju tiken vid och ger valparna en start utifrån de förutsättningar som finns och är det en gynnsam miljö och att tiken tar väl hand om sina valpar så blir valparna på ett vis . Lever de under andra förhållanden så blir det på ett annat vis. Att det är hanens eller tikens "fel" om det går på tok, det kan nog man bara sia om eftersom det är en kombination och det kan poppa upp egenskaper eller sjukdomar som legat vilande i generationer och hux flux möts de gener som aldrig skulle mötas . Givetvis så kollar man ju allt man kan bakåt och runt om så gott man kan .

Ingen kan mer än sia om vad den tilltänkta kombinationen blir innan den är född och utvärderad, då kan man säga något om den tik /hane man valt men det är endast i den kombinationen. Detta är mitt tänk så jag skyller inte på någon .

Jag hamnade även i diskussion om värdet av MH och MT , MH är värt för mig att se den röda tråden så jag vet hur jag ska tänka i kommande generationer. Jag tror att jag skrev om värdet av MH för inte så länge sen så jag hoppar det inatt eftersom jag jobbar imorgon.

Hursom har Dezz börjat löpa så det blir Bobban som får följa till Vårgårda nästa helg och det är bara bra för honom som många gånger blir satt på undantag för tjejerna styr o ställer . Det blir mysigt att få ha en hund med sig en hel helg och sova över .

Var till Malingarna och spårade med Catarina och Camilla i tisdags, en helfin dag.

                           

Micke fotade oss ikväll , får ju lov ha något som inte är så somrigt . Lekte lite med fotona

     

Nu är det på pränt av SKK

  

ETT STORT GRATTIS TILL ALLA B -BARNEN IMORGON PÅ DERAS TVÅÅRSDAG!!!!!!

Ni som inte röntgat era "små" jag vore jätteglad om ni hastade iväg och gör det snart , Kramar till er alla


 Natti natti mina goa läsare och trevlig helg  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards