Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Lurventussarna 11 dagar

Av AnnKristin - 28 januari 2015 08:23

Tack snälla alla ni som kommenterade förra inlägget, det känns så bra att ha någon form av relation till er som läser eftersom allt är så personligt ändå inte.

Idag är valparna 11 dagar, de växer och blir så fina. Solklart att jag tycker det, mina barn och andras ungar är väl ett känt begrepp.

De kravlar runt och även om de varken ser eller hör så finns det massor som facinerar mig, jag kan sitta och titta på dem i timmar. Det är semester det.

Det är märkligt att många gånger väljer de blonda att sova tillsammans, de svarta gör samma och SMT också samma. Det kan inte vara en slump eller är det det? Jag borde föra någon form av statistik på fenomenet kanske.

Hursom så är jag partisk och kan tillskriva de finaste ungarna de mest fantastiska egenskaper men jag låter det bero, de är trots allt "bara" elva dagar.

På söndag kommer goa Gunilla och Pentti och ska vara valpvakter, jag och en hel del som hjälpt till på Mellansvenskas arrangemang ska luncha lite och vi ska ha ett litet styrelsemöte. Jag har inte lämnat dem förut och åkt iväg någonstans så det blir en upplevelse men de är i goda händer så jag känner mig lugn.

Micke ska till Stockholm och se på ödlor och då passar han på att gästa de sina annars har han fått ansvaret över valparna.  På söndag ska även jag komma ihåg att ansöka om mer semester, jag tordes inte ansöka om allt eftersom man vet ju aldrig hur det går med valpar innan de är född. Men som det ser ut blir det en lååång siesta . Tur att jag sparat och har världens bästa chef som förstår hur viktigt det är med fritidsintressen.

Lite bilder huller om buller sen sista inlägget.

                                                                                    

Det blir bilder mest när de sover eftersom när de rör sig går det så fort och valplådan är så liten så kameran hinner inte riktigt med. 

Avmaskningen gick galant och mycket snart är det dags för en dutt köttfärsbullar, om ett par dagar faktiskt.

Kommentera gärna, det blir så familjärt då. Och jag blir så glad :)

Önskar er en fortsatt mysig onsdag, själv sätter jag mig i valplådan och myser en stund.


 
 
Elin o Co.

Elin o Co.

28 januari 2015 18:38

Så spännande att få följa och läsa dina upplevelser i valplådan och titta på alla fina bilder!! ❤️

http://Www.waytogo-texas.com

AnnKristin

28 januari 2015 19:04

tack snälla , ni lär ta en tur o en titt åp buset . Kram

 
Ingen bild

Tess

28 januari 2015 19:41

Åh, vad roligt med så många bilder! De ser riktigt välmående ut allihopa. =) Söt bild på den blonda och svarta som ligger och kramas när de sover.

AnnKristin

28 januari 2015 21:23

Tack snälla , de är så fina . Jag fotar nästan varje dag. Det är så roligt. Kul att få lite feedback

Ha det gott , hörs o syns

 
Ingen bild

Annika Nissen

31 januari 2015 11:16

Oh, så söta de är! Vi kollar och njuter av de fina bilderna hela familjen. Vi skall till Falun slutet v9 så om de är stora nog så kanske vi skulle kunna se underverken "live"...

AnnKristin

31 januari 2015 14:27

Hej !
Ja va kul ni är så välkomna, va roligt , riktigt roligt .
Hälsa alla och pussa på Zito . Klart ni får komma och se på Zitos halvsyskon. Nu blev jag riktigt glad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards