Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 15 december 2015

Kunde sovit över !!!

Av AnnKristin - 15 december 2015 18:57

Jösses så nära det var att jag och Dezz missade hela Nordisk Vinnarutställning 2015. Ställde klockorna på runt 04.00 allihop, innebär tre stycken på olika tider men runt 04.00

Jag och mina älskade hundar kröp ner rätt tidigt men somnade SENT ! När jag väl somnat så måtte inte klockorna göra någon verkan utan 06.15 vaknade jag med ett ryck, jösses hur skulle vi hinna (!?) Det tog max 15 minuter sen satt vi i bilen.

Visste att vi borde hinna ner men parkera skulle bli värre, messade Gunilla och garderade med Pentti ifall det skulle bli nätt med tiden.

Vi hann och fick parkera en bra bit bort vilket var tur eftersom jag inte hunnit rasta Dezz innan vi for. Allt gick smidigt veterinärkollen gick vi fort igenom, hittade ring 45 i B-hallen.  Hovawart hade inte börjat så jag fick se Anziehend's Carat alias Aslan.  Han fick mycket fint  på kritiklappen men var för "ungdomlig" än med sina 11 månader och kille så han stannade på VG , vilket absolut inte är fy skam utan riktigt bra. Givetvis så vart hans goda temperament uppmärksammat på kritiken och en välkonstruerad hund med bra temperament är det vi eftersträvar. Han har framtiden för sig. Aslan var första Hovawarten och startade i juniorklass.

                  

Det är alltid trevligt att träffa härliga valpköpare med sina hundar, Tack Goa Marie & Ebba för ni kom och visade Aslan. Superfin grabb. 

När alla hanar gått och Lintrollets Alltid Redo blivit Bästa Hane så var det tjejernas tur ,  Anziehend's Chic och goa matte Carina äntrade ringen. Carina hade vinnarskallen påkopplad från start till mål och Chic hakade på. Vi tar hem juniorvinnare tänkte de tu och det blev så Exellent klassvinst CK och därmed Nordisk Juniorvinnare 2015 med bekräftelse och inträdesbiljett till Crafts 2016 . Stort Grattis Carina!

                  

Fabbis tur med Gunilla som fick Exellent CK och blev placerad som nr två i unghundsklassen.

  

Sen så var det Brukklassen , vi var två och det kändes lite kluvet att tävla mot Anette från Åland som jag tycker så mycket om men det var bara att stålsätta sig och tänka detta ska jag vinna. Jag vill ha Championatet på tredje försöket . DÅ är det en riktig Champion eftersom jag tänker att de flesta hundar som går i Bruksklass blir Champion om de ställer nog många gånger så jag vill ha Championatet på max fem gånger från jag fått tagit Cert. Jag vet att det låter konstigt i mångas öron men sån är jag. Exellent CK och vi VANN den klassen. Anette fick också CK på sin tik Chefka's Hippie Hippie Shake och blev placerad som nummer två. Jag kände då att en milstolpe var gjord MEN det återstod en tik som jag trodde var berättigad till Cert och det var Hayaklause Ingrid som det stod C på i katalogen. Shit letade i mitt minne som gammal ringsekreterare men det var svart, jag hade ingen aning. Det enda jag visste var att jag skulle göra allt som stod i min makt för att vinna över denna Ingrid.

      

Dalila Aldeon, vår älskade Elda fick bedömningen Exellent och blev tvåa i öppna klassen som bestod av ett gäng tikar så det var bra gjort. Där var domaren lite snål på CK så det blev vinnaren av klassen Chefka's Glory Days som fick CK.

      

Vi övergick sedan till Championklassen som vanns av Hayaklause Ingrid och Maria med Chefka's  Jersey Girl blev tvåa. Veteranklassen vann också Maria med sin Blaze of Glory som också vann avelsklassen med HP.

    

NU återstod avgörandet skulle vi få Certet och därmed ta Svenskt Championat. Jag drog mig plötsligt till minnes Köpenhamnsvinnare för länge sen jag hade min älskade Akki i kopplet. Jag gick iväg en bit och sa till henne detta tar vi hem tjejen och när jag vände mig till ringen och började gå visste jag . Om jag bara hittade den känslan skulle vi visa alla att Dezz är en Championtik. Vi gick iväg en bit och när vi vände oss mot ringen visste vi nog både. Detta tar vi och vi gjorde det, vi gjorde det. Vi hittade känslan och vi vann över Ingrid som har en titelrad som räcker hur långt som helst.

Vi fick även titeln Nord V-15 så nu kan vi stoltsera med KORAD, Nord V-15 ,SE UCH. Jag har redan skickat ansökan om Championatet så det är klart. Vi får också som vår junior Chic fara till Crafts i mars. Dezz slutade som BIM och blev slagen av Lintrollets Alltid Redo som blev BIR men vet ni kära läsare om ni orkat läsa så långt inlägg så bryr jag mig inte vi har lyckats med det vi kom för även om jag var både okammad och hafsat på mig något som låg närmast.

              

SÅ STOLT OCH GLAD ÖVER DESSA FINA OCH ALLA ANDRA FÖRSTÅSS

 

Härligt att träffa alla goa vänner även om jag inte är så talför utan är mest i bubblan som jag inte ens vet hur jag ska hitta ut ur. Tack Annika Hägerlund för hjälpen att fota, så roligt att ha. tack till alla inblandade som gjorde vår dag till den det blev.

Här är det jag hämtar energi, jag har mina små " oaser " NU längtar jag efter att få vara ledig , träffa mina goaste nära och kära , träna hund och leva .

                    

Lättast att fota är det hemma på gården eller i skogen när de är lös annars måste jag ha hjälp och då får Micke som oftast bli hjälpen

          

Ni som inte sett bilderna på facebook , Några av mina fina Hovawart .

        

Tack för denna gång , tack för ni läste och lämna gärna en kommentar . Det är alltid härligt att få lite feedback

Kram

 
 
Ingen bild

Anette

15 december 2015 21:02

Jag säger bara grattis,hon är ju så fin.Nästa gång kanske det är vår tur och då är det ju en mindre att konkurrera mot :)

AnnKristin

16 december 2015 07:08

Tack snälla, klart att det är er tur. Jag blev lite besviken att inte det var fler i Bruksklass. Jag tror inte ens det fanns en hane i Bruksklassen.
Det finns ju de som verkligen kämpar för att marknadsföra sig som brukskennel så jag blir lite förvånad över att inte vi har fler som ställs i bruksklass. Vi behöver ju verkligen visa Hovawarten att det är både en arbetande och en hund som håller exteriört.

 
Ingen bild

Tess

15 december 2015 21:29

Jag har sagt det många gånger redan, både personligen och via Facebook, men än en gång - stort grattis! Vilka fantastiska resultat! Både till mamma Dezz och syskonen. Vilken tur att du hann ner. =) Så roligt att träffa alla som vanligt, härligt att kunna se syskonen växa upp också.

Så härliga kickbike bilder!! Ser så fantastiskt roligt ut, både för dig och hundarna. Måste prova det till våren med Cody. =)

AnnKristin

16 december 2015 06:59

Tack snälla goa och tack för julkortet. Du ä då go du :)
Du vet inte hur nära jag gav upp och stannade hemma när jag såg hur mycket klockan var men jag är kanonglad att jag åkte. Det var så roligt att träffa alla. Jag blev så glad över valparna att de sköter sig och är så fina. Det är kul med kickbike både för hundar och folk så givetvis måste alla testa. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards