Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 21 juni 2022

Haft ännu en trevlig helg med en massa Hovawart &Hovawartmänniskor

Av AnnKristin - 21 juni 2022 20:46

Vi är iland med Hovawartspecialen Mellansvenskas -22 och det flöt på bra även om jag var väldigt ringrostig ringsekreterare efter ett alltför långt coronauppehåll men snart är vi på banan igen. 

Det var roligt att se valparna efter  Anziehend's Carat "Aslan" , inga konstigheter även om Chili inte ville visa tänderna för domaren så det blev inget pris till honom. Han var inte rädd/grinig/otrygg på något vis utan en riktig slyngel så det reder sig. Hans bröder Tabasco och Wasabi fick nöja sig med Very good, Det är unga hanhundar och absolut inte färdiga på minst 2 år så framtiden har de för sig. Däremot Mynta fick E/CK och blev Bästa junior och andra Bästa tik . Vi fick även veta att på en utställning i Norr blev systern BIR och Anziehend's Ferlina andra Bästa tik med E/CK . De är ju kusiner så hugget som stucket tänker jag. Nu är det viktiga MH och röntgen som kvarstår sen kan man se lite vad Aslan gett, självklart vore det bra om han parade en annan tik så då skulle jag få än mer utvärderat runt honom men vi får se. 

Här hemma går Dezz med tratt igen när jag upptäckte två pytteknölar igen i juver, vi skickade inte iväg de på analys eftersom jag fick svaret sist att den var elakartad. Det är svårt att ta in eftersom hon är pigg och glad för alla upptåg och hon har inget i lungorna . Jag hoppas att de fått bort allt nu på min älskade Dezz . 

Jag tog en hel del bilder i helgen även om jag var ringsekreterare. Jag hade Susanne med mig och Yvonne Brink dömde, det var även en domaraspirant i ringen. Jag välkomnar alla som intresserar sig för vår underbara ras. Jag måste tillägga att alla Hovawart skötte sig exemplariskt i ringen och utanför som sig bör . Älskade ras.

Lite bilder från utställningen

                                                                                       

Jag träffade även Blaise och Kerstin, de jobbade åt SKK . Det är så roligt att se hur fin hon är än, hon fyller elva år i oktober 

           


Lånade en bild på Anziehend's Ferlina 

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards