Anziehend's Hovawart

Alla inlägg under april 2009

Av AnnKristin - 28 april 2009 20:51

Det ger sig i träningen känner jag, Assi var på humör idag och då funkar det.

Hoppet krånglade lite, hon dråsade i det för ett tag sen... Det var rangligt och när hon hoppade så lossnade en hel del bräder så det kan vara det som felar... Det är bara att köra så ska det funka.

Nästa torsdag är det träningstävling , det känns bra att få köra igenom.

Skönt att jag tagit lite semester här i maj så jag kan focusera på träning en vecka iallafall. Lär ta mig i kragen och börja köra Tess på allvar också.

Det är helt makalöst egentligen vilken cirkel vi haft, vad gör vi efter 30 maj(?) . Något lär vi väl hitta på ... Hmmm ska vi starta något i slutet av juli(?) Ska fundera på saken...

Nää kram på er idag blev det inga kort tagna böt ju väst för jösse namn

Hade ju kort från inofficiella agilityn i söndags och ett foto på Assi när hon väntar på kvällsvarden..nyss

Av AnnKristin - 26 april 2009 10:29

Så härligt det är lite snö är fortfarande kvar, fåglarna kvittrar och det rinner fortfarande i de små bäckar som finns efter vårt vanliga morgonstråk.

Hörs kanske senare, tack och världens varmaste kram till er som grattat & glädjs med oss.

Av AnnKristin - 25 april 2009 18:02

Anziehends Ainbusk "BOSS" slutade som BIG3 av 22 raser. Därmed tog han sitt norska utställningschampionat idag det var en superläcker nyhet tycker jag. Boss är heller inte utställd många gånger så det är extra häftigt.

Jag väntar med spänning på kritiken.

Grattis Börre till framgången och för att du visar en sådan underbar hund, Boss är en väldigt speciell underbar hund.


Det gick bra idag med vårat MH, jag var egentligen "supernervös" inför testledarrollen men det gick över förväntan.

Jag tycker ju att det är härligare att agera med hundarna som figurant.

Vi hade åtta hundar av olika raser och alla gick igenom hela testet.

På fredag är det 7 hoffar och en perro som ska ut på banan.


Fotade hur en liten Riesentjej kan få ner såååå många på knä*L*

Imorgon är det inofficiell agilitytävling på klubben om någon vill ko ma och titta

Av AnnKristin - 25 april 2009 05:52

Choyen i Finland har växt i pälsen och blivit en sådan redig gosse. Batman kan inte skylla ifrån sig och det är ju inget han önskar heller*L*

Tack Taina för du håller "farmor" uppdaterad...

Idag är det klubbmh som gäller, alla möjliga raser ska in på banan och visa var de står en "timme" som vi får vara delaktiga i deras liv.

Ha en tokmysig lördag , hörs ikväll kanhända.

Puma för er som inte har koll är också en Batmanavkomma tillika Tess

Av AnnKristin - 23 april 2009 22:02

Ibland är det tur att man sitter..... I verksamhetsberättelsen för SBK blev vi påminda om att Hoffeklubben misskött sin redovisning för 2008 och kan om det vill sig riktigt illa bli av med rätten att anordna officiella prov och tävlingar för 2010.

Detta är inte bra och hur kan det ske. Jag hoppas att SBK bara varnar och att det kan tillrättaläggas annars blir det inte bra.

Pinsamt är det iallafall.

Själv fick jag panik idag Carina ringde och det var ju skotträning på klubben idag... Jag hade ingen susning vart pistolen tagit vägen. Givetvis så visste jag att den var i tryggt förvar men....Ja den är återfunnen men där ser man vad stress kan göra...Det blev blankt i huvudet.

Imorgon är det banbygge. Jag tänker åka ner till klubben tidigare och ta Assis frukost med .Här ska tränas*L* Får åka hem emellan och dona lite men nu är det prio 1 känns det att fixa träningen.

En sak som jag och många fler gillade var att det tagits upp att .. typ någon "titel" vad man gjort med sin hund officiellt i brukset det gillade jag supermycket.. Wow vilken morot.

Nä hörs imorgon

Av AnnKristin - 22 april 2009 20:41

Det är dags för MH så vi har gått banan och suddat MT bilden. Passade på att träna lite fritt följ med Tess och hoppet med Assi lär ta alla tillfällen i akt. Nu ska jag försöka få till nya lektrasor, hundarna ska få sätta tänderna i Lottas brallor*S* Hon kanske får tacka sin gud att inte hon har häcken i dem just då*L*

Lär laga Dumpe också, han har fått vara med en del den grabben...

På fredag lär vi ta oss samman och plocka upp grejerna.

Hörs


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards