Anziehend's Hovawart

Alla inlägg den 18 april 2009

Av AnnKristin - 18 april 2009 19:06

Aya & Helga kom från Norge och genomförde sitt MT med godkänt resultat.

Tack Helga för du for den långa vägen med Aya, jag blir alltid glad över att få bra resultat på "mina valpar".

Helga hade även Aiko med så jag passade på att fota den stiliga hanen som är pappa till Tindras valpar.

Jag fick även tillfälle att träffa Amidala "Runa" idag, givetvis så fotade jag även den rara, söta lilla damen. Tack Kalle och Linnea för att Runa fått ett så härligt hem.

Tack "våran" duktiga HoffeLotta som gav mig tips idag när det gäller min och Assis träning, det var super,supersnällt att ta dig an oss.

Tack även Anders och Carina som hjälper alltid till med alla bestyren vi har i kök och på banan-

Tack även till alla som hjälpt till att genomföra denna tillställning, jag önskar och hoppas att ingen känner sig bortglömd.....


Det var 8 hundar som var anmälda 7 genomförde hela testet, 4 godkändes.

Vi är ett härligt gäng som fixar och donar till våra tester, vi har en superbra bana så allt går smidigt.


Jag tycker att det är spännande med dessa tester även om jag tycker att MH är prio 1 . MT är mera en "fjäder i hatten" för mig.  

Det som jag tycker känns larvigt är att vår rasförening värdesätter MT som  " allena rådande" för att få ja till utlandsparning, vad är det som blir bättre med pekpinnar och "storebrorsfasoner"(?)

Nu är det att "ladda om " för MH.

Jag glömde ej kameran idag....



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards