Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 21 juli 2012

Vecka 29 blev inte lika händelserik som vecka 28 förståss

Av AnnKristin - 21 juli 2012 21:02

Förra veckan gick i rasande fart som det gör när man har roligt. Det står nog inte på förrän det är v.28 2013.

Denna vecka har bestått mest av jobb och hundarna som vanligt, Blaisan hämtade jag på onsdagen en vända, hon är hemma och gör ett gästspel. Hon är så lättsam och go, kommer in i flocken direkt igen.

Det känns skönt när hundarna är i balans så de kan snabbt finna sig tillrätta när det blir ändringar. Det ska vara kul och kännas bra att ha hund har jag alltid tänkt och tyckt, en livskamrat ska inte kännas som en belastning utan en tillgång i livet och mina livskamrater känns som om jag vunnit högsta vinsten. Givetvis så är det lika med mina barn, barnbarn vänner ... Äh de får räknas in i livskamrateriet annars blir det så snurrigt så jag vet inte vad. Tacksam är jag iallafall över att få omge mig med så underbara levande väsen.

Nu ska vi se , jag har ju som vanligt fotat en del .

Denna tokfina vy ser Blaisan när hon går ut på verandan hos Matte Kerstin, så fint så det förslår

 

Blaisan intagit en plats i skuggan, Berra & Harry

     

Vi åkte och badade en kväll innan regnet men knotten fick oss snart att ge upp.

Bobban & mor Assi

               

Blaisan

 

Dezz

     

Idag har det varit en superkanondag , jag och Gunilla träffades vid Malingarna för en heldag i skogen med 7 hundar

Matsäcken är viktig med gott godis till hundarna och Goa mackor till mattarna .

Vi la ut spåren och sen blev det fikapaus, La lite kluriga spår så det blir lite kul.

 

Först ut blev Sally , hon fixade sitt spår även om hon numera tar nog helllre blodspår och allra helst drar hon nog. Sally har utvecklats i draget kanonfint och hon trivs med sin goaste "fosterfamilj"

     

Dezz som blivit så duktig i spåret

     

Goaste mysstunden

 

Vi fixade spåret

 

Fler var i skogen

 

Goaste Bobban i världen

 

Snygg Erozz

   

Blaisan skulle jag våga gå vilse med , klockren i spåret

 

Gunilla fick ta Assi i spåret och det funkade lika

   

Sen blev det bad, Elda körs i sök så hon fick lite andra övningar idag ifall ni undrar men hon ska på sökträning på måndag

Blaisan ville ju få igång Erozz  . Det var många som skulle bada så det blev att delas upp så fotograferingen skulle funka


                 

Assi o Bobban är alltid lika vilda

             

Blaise och Dezz , Dezz är inte såååå förtjust i att bli blöt

     

Efter detta blev det några skott sen hemgång med ett gäng trötta och nöjda hundar .

Tack Gunilla för en kanondag , vi gör snart om det och tack alla ni som läser och ser på fotona. På fredag blir det först lasarettet sen Huddinge och pussa på valpar innan de flyttar sen efter det blir det båten till Åbo och Tervakoski där över 250 Hovawart är anmälda. Vi får även nöjet att umgås med Börre som blir med , kul tycker jag då.

Kram till er alla

 
 
Ingen bild

Gunilla

22 juli 2012 00:34

Tack själv vännen för en underbar dag! Bättre kan man inte ha de än att umgås och göra saker med sina livskamrater och bästa vän. De är livskvalité. De gör vi om snart igen.

AnnKristin

22 juli 2012 06:04

SÅ är det och det gör vi :)

Kramar

 
Ingen bild

Kerstin

24 juli 2012 22:21

Härliga bilder på alla superfina hundar. Syns verkligen att alla trivs å mår bra.
Som vanligt så skriver du så bra.
Nu saknar jag Blaise så det ska bli kul när hon kommer hit igen, är så tomt när hon inte är här, men ser ju hur alldeles underbart hon har det med gänget. Hoppas att resan till Finland blir bra , ni lär ju få se en hel del Hoffar. Kram kram

AnnKristin

24 juli 2012 23:57

Hon längtar efter dig också är jag säker på, den fina relationen ni har är superfin och nu ska hon få knalla på sin första fjällsemester ... va häftigt
Kramar goaste kerstin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards