Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

Idag fick jag hämta hundsport i lådan

Av AnnKristin - 10 december 2013 17:53

Jag måste bara få berätta att jag hittade inget som var spännande i den. Slätstruken och tråkig, så kan det vara ibland och just nu har jag inget speciellt tänk om något egentligen. Rätt skönt att vara nöjd och inte låta något, några eller någon som inte begriper störa sinnesfriden men känner jag mig rätt och det gör jag så är det nog temporärt.

Ett glädjeämne är ju snön och Kicksparken för både mig och hundarna, det gör mig otroligt jämn i humöret att bränna iväg och njuta av skogen. Bilderna här är tagna av Micke innan jag drar iväg till skogs, Bobban, Assi och jag tog banvallen oplogad men som tur var så hade en bil åkt innan så det var att balansera på en mede och pulsa. Assi har en "vinnarskalle" mot sig själv, desto mer det tar emot desto mer tar hon i . Det är härligt med en sån rejäl hund, Bobban blir lite bortskämd  på det viset, han flyter med. Men jag ska ta honom själv och Kicka så han får se på allvar och att det är slut på sötebrödsdagarna. Tima & Dezz är duktiga att dra, det går bra för tjejerna . Vi tog en vända runt byn eftersom det är snö på vägarna men plogat så bra före.

                         

I söndags blev det tidig uppgång halv fyra, trött som attan. Micke skjutsade mig till Djurås där Kerstin & Kricko mötte upp för avfärd mot Stora Stockholm och utställning. Jag behövde koppel och lite smått och gott, det är alltid roligt att besöka mässan. Förr ställde jag alltid någon hund men det har liksom avtagit mitt utställande. Gunilla ställde Våran Elda och hon fick ett Very Good denna gång. Maria uppfödning gick det kanon för hon blev BIM. Stort GRATTIS får vi utbringa.

Stockholmsresan avslutades hemma hos Maria med Gofika och pussande på hundar innan vi for upp till Dalarna igen. Jag försökte få till lite foton men inte blev det bra, jag publicerar några iallafall . Härligt att träffa folk som man inte träffar så ofta iallafall , det är alltid mysigt. En del saknar jag och en del saknar jag mindre och en del inte alls , tänk hur det kan vara.

                                                                                                                     

Vilket konstigt blogginlägg , uddlöst .

Ha en mysig tisdagkväll mina vänner


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards