Anziehend's Hovawart

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Nu är vår rasspecial till ända och jag har en massa tänk, tro och tyck

Av AnnKristin - 17 juni 2014 22:11

Men tyvärr så finns varken tid eller ork att just nu delge några tyckande och tänkanden eftersom jag är trött och dessutom har fräckheten att tillåta mig det. Det har varit en fantastisk rolig tid nu ett tag, det har varit lite medlut och jag har fått umgåtts med människor som ger mig energiboost. Visst fattas det mig några nära och kära men jag ser möjligheter iallafall.

Jag förstår att alla är spända på om jag hann fota något på utställningen och det gjorde jag men inte alls i den utsträckning jag önskade, det finns ju lite annat pyssel också. Men John & Jennie fotade nog alla hundarna och jag väntar på att få ta del av de fotona så vi kan sätta in dem på Mellansvenskas sida.

Jag är så stolt och glad över vårt Mellansvenska, det är verkligen ett fint förtroende att få vara ordförande i vårt LO. När jag känner glädje över något och det inte känns betungande utan lätt då är det häftigt.

Lite foton från veckan, hundarna har verkligen fått bada vilket de älskar . Alla utom Tima men hon kommer, när sommaren gått in i andra halvan så bör hon nog bada tror jag

                                           

Jag och Dezz hade kvalitetstid för att peppa oss till utställningen och för vi är värda det mellan varven, jag försöker ge mina hundar egentid så ofta jag har möjlighet. De ska få känna sig speciell för de är unika mina vackra pärlor.

                                         

Från vår rasspecial  med IHF status i Falun 2014 , Tack alla som hjälper till, utställare, alla som kommer och tittar alla som gör mödan värt och extra glädje blev det när Dezz blev andra BÄSTA tik och Elda fjärde BÄSTA tik. Vinnaren och tredje BÄSTA tik kom båda från Finland och var så fina. Ettan är dessutom världsvinnare så inte skäms vi för oss. Jag tycker det bara är extremt jobbigt att ställa ut, när jag hade min Akki var jag alltid självsäker och visste att det var en riktigt bra tik. Dezz och Elda är också riktigt bra, det vet jag men vågar inte riktigt tro ändå.

Det som tål att fundera på är att det fanns ingen svensk tik i BÄSTA tik även om det var hög klass på många. Vad kan vi lära oss av det? 

Jag började så stort att skriva namnen på korten men det blev alldeles för mycket just nu så jag slutade med detta . Det får bli som det blir . Domaren Marita Östlund-Holmsten gjorde ett fantastiskt jobb i ringen, gav öppen kritik och hade verkligen en grannlaga uppgift att döma våra älskade Hovawart. Våra ringsekreterare för dagen var toppen, allt flöt och vi fick mycket fin feedback. Även i den inofficella ringen gick det kanonbra men tyvärr så hann jag inte fota där.

                                                                                                                                                                                                                                                 

Idag var jag tillbaka i verkligheten och då på Gagnef- Floda Brukshundklubb givetvis . nu är det f-n allvar . Passade på att fota några klubbkompisar

                                   

Natti natti , jag kommer igen med massor av tyck o tänk kanhända men ikväll blir det att krypa ner med de fyrfotade i snarklådan

Ha en skön midsommarvecka

 
 
Ingen bild

Linnea

17 juni 2014 23:11

Å vad kul å hitta en utställare till :-)

 
Ingen bild

Anna Carlsson

18 juni 2014 08:54

Åh vad många fina bilder!
Grattis igen till dina framgångar o till en otroligt bra arrangerad utställning
Nu är du på G igen, härligt! :)
Trevlig midsommar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AnnKristin - 19 november 2023 20:35

Nej denna höst 2023 kommer jag alltid att minnas med massa sorg , min älskade Dezz har fått gått före oss som kommer efter .  Jag skriver väldigt kort denna gång eftersom det är och har varit för mycket nu. Dezz blev sjuk och även om jag alltid haf...

Av AnnKristin - 18 september 2023 20:59

Jo jag satt och tänkte på att i mitten på oktober lär det nog lugna ner sig på arrangemangsfronten. På klubben har vi två MH att se fram emot, det ska bli roligt. Det har varit full rulle med hunderi sen förrra blogginlägget. Det har varit hundträn...

Av AnnKristin - 15 juli 2023 20:34

Det var ett tag sen jag tyckte och tänkte något på min blogg, tänkt har jag gjort och stött och blött mina funderingar med annat kul hundfolk. Det kommer att bli många foton nu eftersom det var länge sen jag skrev något. Som jag uttryckt förut så ä...

Av AnnKristin - 17 februari 2023 16:39

Det ramlar på nu, resultaten av Aslans valpar på Elliegårdens kennel. Två kvar att röntga, alla fria utom ett C än så länge vilket är tråkigt men sånt händer och behöver inte betyda något framledes. Alla fria fram . Anziehend's G är endast Gin rönt...

Av AnnKristin - 31 januari 2023 22:34

Det är alltid något visst med att gå in i februari, sista vintermånaden och ljuset kommer tillbaka. Lite vemodigt är det också att 31 januari 2023 aldrig mer kommer tillbaka lika som alla dagar som går.  Det finns lite mycket på min att göra lista ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Anziehends


Ovido - Quiz & Flashcards